Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:12:10 GMT

ترکیه به دنبال استفاده از ۲ پایگاه نظامی در لیبی است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۵۳۱۰

ترکیه به دنبال استفاده از ۲ پایگاه نظامی در لیبی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ترکیه در حال مذاکره با دولت وفاق ملی لیبی برای استفاده از دو پایگاه هوایی و دریایی «الوطیه» و «مصراته» در این کشور است.

با این حال گفته شده هنوز این موضوع نهایی نشده است.

در بین کشورهای حاضر در منازعه لیبی، فعالیت‌های ترکیه بسیار بیشتر است و این کشور از دولت مستقر در طرابلس، معروف به دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحرکات ترکیه در لیبی در شرایطی است که پیشتر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنانی اقدامات ترکیه در لیبی را مداخله جویانه و غیرقابل قبول توصیف کرده و گفته بود: ترکیه در حال مداخله در لیبی است؛ این اقدام آنکارا را نمی‌توان تحمل کرد. ترکیه به صورت غیرقابل قبول در حال سو استفاده از پیمان آتلانتیک شمالی بوده و فرانسه نمی‌تواند اجازه این کار را دهد.

برخلاف ترکیه، برخی دیگر از کشورهای خارجی مانند عربستان، امارات و برخی از کشورهای اروپایی از نیروهای ژنرال حفتر در لیبی حمایت می‌کنند.

کد خبر 4950627

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه لیبی مصراته ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فلسطین ایران سوریه روسیه نژادپرستی عربستان سعودی افغانستان لبنان جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی ورلد، «هان مانِت» نخست وزیر کامبوج از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب غربی این کشور و مرگ دست کم ۲۰ سرباز خبر داد.

مانت در پیامی در فضای مجازی با اعلام این خبر، نوشت که از این حادثه «عمیقا شوکه» شده؛ به گفته وی، این انفجار در پایگاهی واقع در استان «کامپونگ اسپیو» رخ داده است.

تصاویر منتشرشده از محل حادثه، خسارت شدید به چندین ساختمان را نشان می‌دهد که همچنان در آتش می‌سوزند و پزشکان در یک بیمارستان نیز مشغول مداوای سربازان هستند.

یونگ سوخون، یکی از افسران ارتش گفته است که چهار ساختمان، شامل سه انبار و یک مجتمع کاری، تخریب شده و چندین خودروی نظامی خسارت دیده‌اند.

هرچند دلیل این انفجار هنوز مشخص نشده اما کامبوج نیز مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، با موج گرمای بی‌سابقه مواجه شده و دمای استانی که انفجار در آن رخ داده است، دیروز ۴۰ درجه بود.

کد خبر 6090911

دیگر خبرها

  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو