Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله میرزایی ،مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت:بهبود یافتگان بیمار کرونا بعد از یک ماه پس از بهبودی برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه با تحقیقات و تست‌های انجام شده، روش پلاسما درمانی در کشور‌های جهان که با تزریق پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا به افراد بدحال این بیماری برای بهبودی بسیار موثر بوده است افزود: این کار در کرمان حدود یک ماه است که انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی تصریح کرد: پلاسمای خون افراد بهبود یافته دارای پادتن یا ضد ویروس است.

او افزود: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا می‌توانند با مراجعه به مرکز اهدای خون در بلوار ۲۲ بهمن استان، پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان گفت:برای گرفتن پلاسما دو راه وجود دارد؛ یک راه این است که وقتی فردی خون اهدا می‌کند از خون اهدایی او گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما جدا شده که این نوع پلاسماگیری را پلاسمای بازیافتی می‌گوییم این پلاسما فریز شده و نگهداری می‌شود بخشی از آن در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد و بخش اضافه آن برای تولید دارو‌های مشتق از پلاسما به کمپانی‌های تولید دارو‌های پلاسما ارسال می‌شود.

او در تشریح روش دوم گرفتن پلاسمای خون افزود: روش دوم گرفتن پلاسما، روش پلاسما فرزیس است که فرد به مدت یک ساعت زیر دستگاهی می‌نشیند و سپس خون او وارد دستگاه شده و پلاسمای خون جدا می‌شود و مجددا خون به بدن فرد بر می‌گردد که در این روش از هر فرد می‌توان نیم لیتر پلاسما دریافت کرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمان با تاکید بر اینکه این کار فقط در استان انجام می‌شود و کسانی که در شهرستان‌ها هستند با مراجعه به پایگاه‌های شهرستان خود یا خون اهدا کنند یا با مراجعه به پایگاه انتقال خون استان در بلوار ۲۲ بهمن، پلاسمای خود را اهدا کنند.

میرزایی عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت اهدای خون استان تقریبا خوب و مطلوب است، اما از نظر بعضی از گروه‌های خونی هم، چون گروه خونی A منفی کمبود داریم. او از کسانی که خون آن‌ها A منفی است درخواست کرد که با اهدای خون خود این کمبود را جبران کنند.

او بیان کرد: در سال حدود ۷۰ هزار اهدای خون داریم که ۶۲ درصد آن‌ها اهدا کننده مستمر هستند و یک درصد شاخص هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همچنین از تمامی اهدا کنندگان و تمامی دستگاه‌هایی که از طریق اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم آن‌ها را تشویق به اهدای خون کردند تا کمبود ذخایر خونی را جبران کنند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلاسمای خون انتقال خون ویروس کرونا مدیرکل سازمان انتقال خون استان پلاسمای خون اهدای خون اهدا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پاکبان طرقبه ای بر اثر تصادف با پژو پارس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، پاکبان طرقبه ای در برخوردِ یک دستگاه خودرو با وی در بلوار ثامن الائمه شهر طرقبه، جان باخت.

 

بر اساس مشاهدات حاضران در صحنه تصادف، انحرافِ پژو پارس به سمتِ حاشیه بلوار علت این حادثه بوده است.


با موافقت خانواده این پاکبان اعضای وی برای پیوند به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • فوت پاکبان طرقبه ای بر اثر تصادف با پژو پارس
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد