Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تبعیض نژاد و خشونت علیه سیاه پوستان سابقه‌ای طولانی در آمریکا دارد و این موضوع بخش‌های مختلف زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. تاریخ انتشار: 22:01 - 26 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۱۹۶

خبرگزاری میزان – اواخر ماه می‌، پلیس شهر «مینیاپولیس» به طور وحشتناکی اقدام به قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از قتل «جورج فلوید»، بلافاصله اعتراضات گسترده‌ای در محکومیت این اقدام پلیس آغاز شد و تظاهرات علیه نژاد پرستی سراسر شهر‌های آمریکا را فرا گرفت.

به گزارش «نیویورک تایمز، الجزیره و گاردین»، اما نگاهی به تاریخ زندگی سیاه پوستان نشان می‌دهد که اعتراض اخیر تنها به خشونت پلیس نیست بلکه اعتراضی است به سال‌ها خشونت و تبعیض نژاد نظام‌مند که زندگی سیاهان را در این کشور در بخش‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده است.

اخیرا اطلاعاتی از وضعیت بی خانمانی در شهر «لس آنجلس» منتشر شده که نشان می‌دهد درصد بی خانمانی درمیان سیاه پوستان آمریکایی بسیار بالاتر از سفید پوستان است.

بر اساس این اطلاعات جدید، در حالی که آفریقایی، آمریکایی تبار‌ها تنها ۷.۹ درصد از جمعیت لس آنجلس را تشکیل می‌دهند، اما بیش از ۳۴ درصد از افراد بی خانمان این منطقه از این گروه اقلیتی هستند.

مطالعات بیشتر و بررسی آمار نشان می‌دهد که این عدم تناسب در درصد بی خانمانی سیاه پوستان تنها محدود به لس آنجلس نیست بلکه در سراسر آمریکا این عدم تناسب وجود دارد.

طی ماه‌های اخیر ویروس کرونا، به شدت جامعه آمریکا را تحت تاثیر قرار داد به گونه‌ای که این کشور پس از مدتی بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داد.

مطالعات بیشتر درباره نسبت ابتلا به کرونا و مرگ و میر در میان گروه‌های مختلف نژادی بر اثر این ویروس نشان داد که بار دیگر سیاه پوستان در آمریکا عمده قربانیان ویروس کرونا هستند و درصد ابتلا و مرگ بر اثر این ویروس در میالن اقلیت سیاه پوست بسیار بیشتر از سفید پوستان است.

بیشتر بخوانید: سقوط نمادهای برده داری در غرب کشته شدگان ناآرامی‌های اخیر در آمریکا

برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال مرگ سیاه پوستان بر اثر کرونا ۳ و یا ۴ برابر بیشتر از سفید پوستان است.

اما ریشه این عدم تناسب‌ها و تبعیض‌ها علیه سیاه پوستان را باید در ساختار‌های حکومتی آمریکا جست و جو کرد که زمینه را برای این تبعیض فراهم کرده و موجب شده تا اقلیت‌های نژادی در این کشور بیشترین بار ناشی از بسیاری از مشکلات را متحمل شوند.

بررسی‌ها و مطالعات مختلف انجام شده نشان می‌دهد که آمریکا سابقه‌ای طولانی در اعمال خشونت و تبعیض علیه سیاه پوستان دارد.

از روز‌های نخستین ورود ساکنان جدید به آمریکای کنونی، این گروه‌های سفید پوست آزار علیه بومیان را آغاز کرده اند و این آزار و اذیت‌ها تا به امروز در شکل‌های مختلف شامل کشتار سیاه پوستان، برده داری، «لینچ کردن» و ... ادامه یافته است.

نژاد پرستی آمریکا به طور گشترده‌ای ریشه در برده داری این کشور در تاریخ نه چندان دور دارد.

یکی از اقداماتی که در تاریخ آمریکا علیه سیاه پوستان صورت گرفته «لینچ کردن» و یا به عبارتی کشتن آنها بدون محاکمه و دادگاه بوده است.

این اقدام از دهه ۱۸۶۰ تا ۱۹۱۰ قربانیان بسیاری را در میان سیاهان آمریکایی گرفته و امروز به نوعی این اقدام از سوی نیرو‌های پلیس با شلیک مستقیم گلوله به سیاه پوستان همچنان ادامه دارد.

نگاهی گذرا به این تاریخ خشونت آمیز نشان می‌دهد که اگر تاکنون تلاش‌هایی از سوی گروه‌های حقوق بشری برای مقابله با این تبعیض نژاد مانند جنبش «زندگی سیاهان مهم است» که در سال ۲۰۱۳ به راه افتاد، صورت گرفته است، اما همچنان راهی طولانی برای پایان دادن به این تبعیض نژاد که در ساختار‌های این کشور از نظام قضایی گرفته تا پلیس ریشه دارد، باقی مانده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل جورج فلوید علیه سیاه پوستان نشان می دهد تبعیض نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان اعلام کردند: آمریکا ادعای دموکراسی، حکومت مردمی و نیز آزادی بیان را یدک می‌کشد، اما در مقابل اعتراضات آرام و البته به حق دانشگاهیان نسبت به وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه برخورد‌های خشن و غیر انسانی از خود بروز می‌دهد.
این دانشگاهیان با محکوم کردند رفتار ضد بشری پلیس امریکا گفتند: بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در راهپیمایی‌های سراسری اعتراض خود را نسبت به نسل کشی و کودک کشی در غزه را اعلام کرده اند، اما حکومت به ظاهر مردمی آمریکا نه تنها آن را تحمل نمی‌کند بلکه وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار‌ها را بادانشجویان و حتی اساتید آقا و خانم از خود نشان می‌دهد که این خود نشان دهنده اوج تزویر و ریاکاری در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکاست.
این اساتید و دانش جویان خواستار توقف سریع نسل کشی در غزه شدند و از مجامع جهانی خواستند برخورد سریع و البته مناسبی با رژیم جنایکار صهیونیستی و نیز حامیان آنها داشته باشند.

در خرمشهر هم دانشجویان و اساتید با تجمع و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی  از اقدام شجاعانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان اروپایی و آمریکایی و ضرب و شتم آنان را حمایت کردند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس از ماهیت واقعی غرب گفتند که همیشه مدعی آزادی بیان و حمایت از تظاهرات آرام است، اما در روز‌های اخیر چگونه با خشن‌ترین روش‌ها تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان غربی را سرکوب می کنند. 

دیگر خبرها

  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود