Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:59:36 GMT

تشکیل کمیته تخصصی بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۵۷۹۱

تشکیل کمیته تخصصی بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره اهمیت و اقبال عمومی به بازار سرمایه، از تشکیل کمیته بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی خبر داد. ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،احسان خاندوزی در جلسه‌ای با عنوان بازار سرمایه و آینده اقتصاد کشور از سری نشست‌های مجلس و اقتصاد با اشاره به ضرورت اصلاحات تقنینی و تقویت حوزه نظارتی مجلس در بازار سرمایه گفت: با توجه به جایگاه ویژه بازار سرمایه و اقبال عمومی در ماه های اخیر به این بازار یک کمیته تخصصی مستقل با رویکرد تفویت نظارت بر
 عملکرد و حوزه تقنینی بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در حال حاضر یکسری زیرساختهای قانونی در حوزه بازار سرمایه وجود دارد اما بعضا فرآیندهای مربوط به حوزه عرضه و پذیرش شرکتها با کندی مواجه است که این موارد در دستور کار نظارتی کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت.
خاندوزی گفت: اگر بناست اصلاحات مربوط به قانون بازار سرمایه مصوب سال 84 و یا قانون توسعه ابزارهای جدید مالی به مجلس ارسال شود بایستی همه این موارد در یک بسته سیاستی لحاظ شود.
وی افزود، از سوی دیگر اگر برای بهبود عملکرد بازار سرمایه به چند مصوبه کوتاه مدت و فوری نیاز است بایستی موارد کارشناسی در گفتگوهای مجلس و دولت در نظر گرفته شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص موارد تقنینی مرتبط با بازار سرمایه گزارشی را برای ارائه به کمیسیون اقتصادی مجلس آماده خواهد کرد .

به گزارش تسنیم، در این جلسه رضاخواه و طغیانی دو عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه تعدادی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بازار سرمایه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور