Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- منابع خبری از مخالفت وزیران خارجه اتحادیه اروپا با طرح «معامله قرن» و درخواست آن‌ها از آمریکا مبنی بر از سرگیری مذاکرات معلق شده در جهت صلح بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی، خبر دادند. تاریخ انتشار: 22:44 - 26 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۹۴۰۵

خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با طرح مطرح شده از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر ایجاد سازش در میان طرفین فلسطینی و آمریکایی که به معامله قرن معروف است، مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا به دنبال آغاز روند فعال کردن مکانیسم حل اختلاف نیست

بر اساس این گزارش، وزیران خارجه اتحادیه اروپا از آمریکا درخواست کردند تا به تلاش‌های جدید خود در جهت از سر گیری مذاکرات معلق‌شده برای ایجاد صلح بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی ملحق شود.

گفتنی است؛ طرح معامله قرن که طی چند ماه گذشته از آن رونمایی شده است با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد و در آن مطالبات طرف‌های فلسطینی بصورت کامل نادیده گرفته می‌شود و از طرفی نیز بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی را به رژیم صهیونیستی واگذار می‌کند.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا طرح معامله قرن خارجه اتحادیه اروپا معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض