Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: توانمندسازی اقتصادی زندانیان ارتقاء امنیت جامعه را به دنبال دارد.

عبدالمجید کشوری امروز ۲۶ خرداد، در دیدار با جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری‌های دو مجموعه تأکید کرد و با بیان اینکه ویژگی مهم خدمات دو نهاد زندان‌ها و کمیته امداد، اشتراک در ارائه خدمت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده که با مشکلات فراوانی مواجه هستند و این یک کار بسیار ارزشمند است، افزود: بخش مهم وظیفه سازمان به‌عنوان نهادی حاکمیتی تأمین امنیت جامعه بوده و با رویکرد اصلاحی و تربیتی خود به لحاظ ارتقاء وضعیت فرهنگی جامعه نیز در حال ایفای نقش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشوری با تأکید بر دشواری تعادل بخشی میان دو مقوله امنیت و اصلاح و تربیت خاطرنشان کرد: ازآنجاکه بین این دو مؤلفه تفاوت‌های آشکاری وجود دارد لذا باید فرآیندهای تعریف شده به‌منظور تحقق این هدف به‌صورت ویژه موردمطالعه و اجرا قرار گرفته که تعامل با دیگر مجموعه‌ها ازجمله کمیته امداد امام (ره) از اساسی‌ترین عوامل محقق شدن این مهم است.

مدیرکل زندان‌های لرستان اضافه کرد: همه اقدامات حمایتی که طراحی و اجرا می‌شود با هدف قطع شدن زنجیره جرم و در نتیجه برخورداری از یک جامعه آرام و امن صورت می‌گیرد.

در ادامه این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: برون‌سپاری خدمات حمایتی در اولویت قرار داده شده است.

جاسم محمدی فارسانی با اشاره به وجوه اشتراک خدماتی که دو مجموعه در حال ارائه آنها هستند بر ارائه خدمات حمایتی به خانواده زندانیان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ پرونده مربوط به خانواده‌های زندانیان در این کمیته در حال دریافت خدمات حمایتی هستند.

محمدی با اشاره به لزوم برون‌سپاری برخی از خدمات کمیته امداد به مردم خاطرنشان کرد: پس از مطالعه دقیق طرح‌های مختلف در خصوص چگونگی ارتقاء خدمات مطلوب‌تر و هدفمندتر به مددجویان، طرح برون‌سپاری برخی از خدمات مجموعه به گروه‌های مردم‌نهاد مورد تأکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۱۱۵ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به مددجویان محلات مختلف شهرستان‌های استان اقدامات حمایتی خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) لرستان همچنین از ارائه تسهیلات با نرخ صفر درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به ۲۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد مالی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندان زندانیان مددجویان کمیته امداد امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: حامیان نیکوکار سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به کودکان یتیم و نیازمند مورد حمایت این نهاد در استان کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران حامیان نیکوکار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ٣٨ میلیارد ریال به حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز شده است، اظهار کرد: تعداد ۴ هزار کودک یتیم و نیازمند مورد حمایت کمیته امداد استان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ١١ هزار حامی از استان‌های کشور برای سرپرستی از کودکان یتیم و نیازمند اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به مشارکت مردم در طرح ارزشمند و معنوی، اضافه کرد: شهروندان با حضور به ادارات امداد در سطح استان، و یا به درگاه www.ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد ١ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۴ ثبت نام، و حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را عهده‌دار شوند.

کد خبر 751243

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است