Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:32:59 GMT

حریق جنگل های پره سر مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۶۱۶۹

حریق جنگل های پره سر مهار شد

 سید یحیی میرمسعودی غروب دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در محل وقوع این حادثه اظهار داشت: از روز گذشته بخش هایی از جنگل های سوزنی برگ واقع در محدوده روستای چران و سنگده پره سر که دچار آتش سوزی شده بود با تلاش بی وقفه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مهار گردید.

 وی با بیان  عمدی بودن این  آتش سوزی خاطرنشان کرد: فرد متخلف که اقدام به این امر وحشتناک و تأسف بار کرده  شناسایی  و به دستگاه قضایی نیز معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 میرمسعودی گفت: متأسفانه در این حادثه حدود یک هکتار از جنگل های سوزنی برگ این منطقه در آتش سوخت و برای جلوگیری از انتقال شعله های آتش به درختان اطراف همه توان و نیروها جانشفانی کردند.

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی رضوانشهر افزود: درختان بعنوان سرمایه های ملی کشور محسوب می شوند و حفظ و نگهداری از این میراث ارزشمند وظیفه یکایک ما می باشد و برای پیشگیری از اینگونه حوادث تلخ باید چاره اندیشی شود.

پره سر در کناره جنوب غربی دریای خزر بین شهر انزلی و هشتپر در شهرستان رضوانشهر  قرار دارد.  جنگل‌های این ناحیه به صورت نسلی دست‌نخورده و سالم، کمربندی از درختان خزان‌کننده دوران سوم زمین‌شناسی را تشکیل می‌دهند. این جنگل‌ها که از آن به نام‌های جنگل‌های مرطوب یا خزری یاد می‌شود ارزش‌های زیست‌محیطی و اقتصادی زیادی دارند و در زمره میراث طبیعی جهانی محسوب می‌شوند.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا، دارای حدود ۶۰ هزار هکتار جنگل و ۱۲ هزار هکتار مرتع می باشد و در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها پره سر جنگل رضوانشهر آتش سوزی گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پره سر جنگل رضوانشهر آتش سوزی گیلان گیلان پره سر جنگل رضوانشهر آتش سوزی گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان

به گزارش «تابناک»، مهدی نقدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۴۰ ساختمان روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت (هر ساختمان دارای سه تا چهار واحد) بامداد امروز دچار حریق شد که خسارت جانی نداشت اما ساختمان ها کامل سوختند.

وی افزود: با دریافت خبر آتش‌سوزی در این روستای توریستی نیروهای آتش‌نشانی از شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، رشت و فومن برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند که پس از نزدیک سه ساعت آتش‌سوزی را به طور کامل اطفاء کردند.

فرماندار شهرستان شفت عنوان کرد: حریق از سیستم سیم کشی یک نانوایی (تعطیل) آغاز شد و به ساختمان‌های مجاور سرایت کرد.

روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز گیلان (رشت) قرار دارد که بواسطه وجود ساختمان‌های زیبا، رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و وجود چشمه های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است.

دیگر خبرها

  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار حریق خودرو در بلوار یاسر شهرکرد
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان