Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@20:35:25 GMT

پشت‌پرده انتشار مقاله سفیر امارات در یدیعوت آحارونت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۶۲۹۴

پشت‌پرده انتشار مقاله سفیر امارات در یدیعوت آحارونت

یک رسانه‌عرب‌زبان پشت‌پرده انتشار مقاله سفیر امارات در واشنگتن را در روزنامه یدیعوت آحارونت فاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه فرا منطقه‌ای رأی‌الیوم در گزارشی نوشت: شبکه 13 تلویزیون اسرائیل به‌نقل از منابع آگاه سیاسی در تل‌آویو و واشنگتن پشت‌پرده‌های انتشار مقاله «یوسف العتیبه» را در روزنامه یدیعوت آحارونت فاش کرد؛ اقدامی که جنجال زیادی در جهان عرب به‌پا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید از مضمون مقاله سفیر امارات در روزنامه اسرائیلی اطلاع داشت

طبق این گزارش، برای انتشار مقاله سفیر امارات در واشنگتن گفتگوهای مشترکی به مدت 10 روز میان عتیبه و مسئولان آمریکایی و صهیونیستی انجام شد. وی 11 روز پیش از انتشار مقاله آن را به «حییم سابان»، دوست و سرمایه‌گذار صهیونیستی-آمریکایی‌ خود نشان داد و از وی درباره چگونگی ارسال پیامش علیه اقدام بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در زمینه طرح الحاق کرانه باختری مشورت گرفت. 

یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد: دولت امارات ابتدا زمینه‌های انتشار مقاله عتیبه را در رسانه‌های داخلی بررسی و سپس دو روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز یا واشنگتن‌پست را پیشنهاد کرد. درنهایت سرمایه‌گذار آمریکایی-اسرائیلی به سفیر امارات پیشنهاد کرد اگر می‌خواهد پیامش به مردم اسرائیل برسد، باید به زبان عبری و در رسانه‌های بزرگ اسرائیلی منتشر شود.

این شبکه صهیونیستی در گزارش خود آورده است: حییم سابان به مشاور رسانه‌ای خود دستور داد در اقدامی محرمانه با مسئولان اماراتی بر سر اینکه مقاله در چه رسانه‌‌ای و چه زمانی منتشر شود، تعامل کند. وی با سردبیر روزنامه یدیعوت آحارونت در واشنگتن تماس گرفت و موضوع انتشار این مقاله را در میان گذاشت.

ساختار مقاله سفیر امارات تا زمان انتشار و با هماهنگی نویسنده اصلی چند بار تغییر کرد و از زبان انگلیسی به عبری ترجمه تا نسخه نهایی صبح جمعه در روزنامه یدیعوت آحارونت منتشر شد.

رأی‌الیوم نوشت: در مقاله عتیبه به صهیونیست‌ها درباره طرح الحاق که عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج(فارس) را با تهدید مواجه می‌کند، هشدار داده و نوشته شد که آن‌ها باید حجم خسارت‌های ناشی از طرح الحاق را درک کنند. یدیعوت آحارونت نیمه بالای صفحه دوم خود را به مقاله سفیر امارات در واشنگتن اختصاص داد و به‌نقل از وی نوشت که تا چندی پیش رهبران اسرائیلی به حماس از عادی‌سازی روابط با امارات و چند کشور دیگر عربی می‌گفتند؛ ولی این اظهارات با اقدامشان در اجرای طرح الحاق در تناقض است.

تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی دراین‌باره گزارش کرد: اهمیت مقاله سفیر امارات در این است که روابط دیپلماتیکی میان کشور متبوعش و اسرائیل وجود ندارد. همچنین این مقاله ادعای نتانیاهو را درباره اینکه اعراب به فلسطینی‌ها علاقه‌ای ندارند و الحاق به روابط با آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد، رد می‌کند.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط سفیر امارات در واشنگتن طرح الحاق یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن مقاله سفیر امارات انتشار مقاله طرح الحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ غلامعلی جاودان گفت: این خبر که این روز‌ها در فضای مجازی منتشر شده نادرست است و فوت ایشان در تهران و در زمان مرخصی رخ داده است.

وی افزود: انتشار خبر فوت این پزشک طرحی، موجب ایجاد شایعات و نگرانی‌هایی در بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

بیشتر بخوانید: واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی، از رسانه‌ها و سایر افراد جامعه تقاضا کرد اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت کنند و از انتشار خبر‌های نادرست و شایعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • بی‌بی‌سی از جنازه نیکا شاکرمی چه می‌خواهد؟
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی