Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید شما هم اولین چیزی که با شنیدن «صحرا و کویر» به ذهنتان می‌رسد، شن و ماسه باشد؛ ولی کویر‌ها و صحرا‌ها بیش از این‌ها هستند. آن‌ها دارای پوشش گیاهی هستند که تقریبا با هر نوع آب و هوایی سازگارند و به طبع طیف موجودات خاص خود را هم دارد. صحرا، جایی است که سالانه بارش کمتر از ۱۰ اینچ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. صحرای مجاوا با ۲۵ هزار مایل وسعت از نوادا، آریزونا تا اوتاه: این صحرا درختان جاشوآ دارد. مجاوا از بومیان قبیله‌ی بومیان آمریکایی که آنجا زندگی می‌کردند گرفته شده است.

۲. صحرا، بزرگ‌ترین کویر جهان با وسعت ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار: این کویر در شمال آفریقا واقع شده است.

۳. کویر سنگ‌های سیاه در نوادا: این صحرا ساختار قلیایی دارد سنگ‌های آن در روز مانند گدازه، داغ هستند.

۴. صحرای تار در پاکستان و هند: این صحرا تپه‌هایی با ارتفاع ۵۰۰ پا دارد و قدمت شن‌های آن قدمتی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ساله دارند.

۵. صحرای نامیب یکی از قدیمی‌ترین صحرا‌های جهان: این صحرا به تپه‌های شنی و قرمز معروف است. نامیب در امتداد هزارو دویست مایل ساحل آتلانتیک آفریقا است.

۶. صحرای چی‌هاهان، بزرگ‌ترین صحرای آمریکای شمالی با وسعت ۲۵۰ هزار مایل: باران بیشتری در این صحرا می‌بارد که نسبت به صحرا‌های دیگر زمستان‌های سردتری نیز دارد.

۷. سردترین صحرای دنیا به نام آنتارکتیک: حتی اگر سردترین منطقه در قطب جنوب باشد باز هم یک صحراست.

۸. صحرای گابی در چین: گابی صحرای است با تخته سنگ‌های رنگ رنگی. در این تخته سنگ‌های فسیل بزرگ‌ترین دایناسور کشف شد و برای آموزش درباره‌ی سنگ‌ها از اینجا بازدید می‌شود.

۹. صحرای نگب، در فلسطین اشغالی: نگب بقایایی از شهر‌های کهن را در خود دارد. آودات، شهری در نبتستآن که قدمتی ۴ قرن دارد و جزو میراث جهانی از طرف یونسکو شناخته شده است. در این شهر توسط مصریان باستان از مس استفاده شده است.

۱۰. صحرای بزرگ باسین بین سیرای نوادا و کوه واساچ: در این صحرا با نام قدیمی‌ترین درخت‌های خود شناخته شده است. درختانی با نام، کنارلد و کاج بیریست‌لکن.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بزرگترین بیابان تصاویر زیبا سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معبد اژد‌ها یکی از غیر معمول‌ترین و زیباترین معابد تایلند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط ارابه معبد ۳۰ متری در هند (فیلم) معبدی که ۱۲۰۰ سال قبل در دل کوه با ابزار تراشیده شده است! (فیلم) جذابیت‌های دیدنی استان کرمانشاه (فیلم)

دیگر خبرها

  • معبد اژد‌ها یکی از غیر معمول‌ترین و زیباترین معابد تایلند (فیلم)
  • بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد
  • اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تملک صحرای پرتمان
  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • هدف اول و آخر رژیم صهیونیستی صحرای سینای مصر است
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان
  • قحطی گل در دیار کویر
  • چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ راهنمای کاربردی برای آقایان
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)