Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:06:22 GMT

پروژه بهشت‌آباد تا زمان رفع مشکلات اجرایی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۶۵۲۹

پروژه بهشت‌آباد تا زمان رفع مشکلات اجرایی نمی‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: پروژه بهشت‌آباد در حال حاضر به علت مشکلات به وجود آمده متوقف شده است و تا زمانی که این مشکلات حل و فصل نشود قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرای پروژه را آغاز نمی‌کند.

سردار سعیدمحمد ۲۶ خردادماه در جمع اعضای شورای استان، خانه کشاورز و فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا یک مجموعه رسالت محور است، اظهار کرد: این قرارگاه در سال ۶۸ بر اساس نیاز کشور به نیروهای متخصص برای اجرای پروژه‌های بزرگ شکل گرفت و به نوعی رقیب شرکت‌های بزرگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه  سازندگی خاتم‌الانبیا با تأکید بر اینکه کارنامه این مجموعه در طول ۳۰ سال گذشته درخشان است، گفت: ۴۰ درصد تولید بنزین کشور توسط پروژه‌های  اجرایی این قرارگاه در کشور تأمین می‌شود و در زمانی که کشور مورد تحریم بنزین قرار گرفت پروژه ستاره خلیج فارس به دست توانمند متخصصان این قرارگاه احداث و مشکل کمبود بنزین در کشور رفع شد و امروز بنزین به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، اجرای ۶ فاز پارس جنوبی، اجرای ۴ هزار کیلومتر راه‌آهن، ساخت ۵۰ درصد مخازن سدهای کشور، اجرای ۹۰۰ کیلومتر آزادراه، اجرای ۵۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز، احداث ۸۰ درصد اسکله‌ها و بنادر کشور از جمله مهم‌ترین اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیا در طول ۳۰ سال اخیر بوده است.

سردار محمد با اشاره به اینکه رسالت ما بهبود بخشیدن وضعیت معیشتی و رفاهی مردم ایران است، تأکید کرد: قطعا ما عملی را انجام نمی‌دهیم که برای مردم مشکلی ایجاد کند، دغدغه‌های مردم چهارمحال و بختیاری در موضوع بهشت‌آباد دغدغه ما نیز است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا یادآور شد: نقش این قرارگاه در پروژه‌های مختلف متفاوت است، در اجرای پروژه سد و تونل بهشت‌آباد نقش قرارگاه خاتم‌الانبیا پیمانکاری است و طراحی پروژه و ارزیابی‌های مختلف توسط کارفرما صورت گرفته بود و ما احساس می‌کردیم پیوست‌های این طرح آماده شده است.

وی با بیان اینکه تاج سد بهشت‌آباد به دلیل تأمین آب یزد و کرمان از سدخرسان تا حدودی کاهش یافت، بیان کرد: این پروژه در حال حاضر به علت مشکلات به وجود آمده متوقف شده است و تا زمانی که این مشکلات حل و فصل نشود قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرای پروژه را آغاز نمی‌کند.

سردار محمد با تأکید بر اینکه منافع استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان باید در پروژه سد و تونل بهشت‌آباد درنظر گرفته شود، عنوان کرد: مسائل و دغدغه‌ها باید در جلسات کارشناسی وزارت نیرو مطرح شود، قرارگاه خاتم‌الانبیا آمادگی دارد طرح‌های این پروژه را مجددا با حضور کارشناسان خبره این حوزه بررسی کند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا خاطرنشان کرد: به غیر از این قرارگاه هیچ پیمانکاری توانایی انجام پروژه بهشت‌آباد را ندارد، مردم نگران تضییع خود نباشند، تا زمانی که اجماع در جلسات کارشناسی صورت نگیرد این پروژه توسط  قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا نمی‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه چالش آب در بسیاری از استان‌های کشور وجود دارد، تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند میزان آب مصرفی را در بخش کشاورزی کاهش دهد، کشاورزان باید آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری بهشت آباد قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء قرارگاه خاتم الانبیا چهارمحال و بختیاری فرمانده قرارگاه اجرای پروژه بهشت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاها اجرا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار نعمت‌الله باقری در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از وظایف سپاه پاسداران تعامل با همه دولت‌هاست گفت: ما وظیفه داریم با تعامل  با دولت‌ها بارشان روی زمین نماند و در همه دولت‌ها به ویژه دولت انقلابی سیزدهم هر آنچه که نیاز بود غفلت نکردیم. 

وی افزود: مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یک مجموعه وسیع  متشکل از  یگان امنیتی، تیپ پیاده  57 و 22 رده قشری  که ماموریت اصلی آنها کمک به دولت است. در حوزه امنیت و مقابله  سرقت‌های ریز در استان طرح شهید عجمیان با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها و گشت‌های شبانه داشتیم که در کاهش سرقت ها بسیار موثر بوده است.‌

باقری تصریح کرد: در حوزه بسیج سازندگی  در راستای ماموریت های مشترک با دولت بااستفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  425 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به روستاها اقدام شد که خوشبختانه بسیج سازندگی سپاه لرستان یکی از مجموعه های موفق در سطح کشور است. در حوزه کشاورزی طی تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی 6هزار و 800 مبلیارد تومان  در این حوزه کشاورزی هزینه شده است.

وی افزود: سال گذشته سهمیه لرستان در راهیان نور 11 و 500 نفر بود که تقریبا 17 هزارنفر به راهیان نور اعزام شدند.

وی با اشاره به فراررسیدن سالروز عملیات حاج عمران خاطرنشان کرد: در عملیات حاج عمران حدود 305 نفر از  رزمندگان لرستان به همین منظور شهید 27 اردیبهشت  یادواره این شهدا برگزار، و خانواده شهدا را به  محل  این عملیات اعزام‌ می‌کنیم.‌

باقری اظهار کرد: در بحث اربعین  زمینی در مرز مهران برای موکب لرستان تعیین شده که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) این آمادگی را دارد که هر چه سریع تر این موکب آماده شود. در نیمه اول سال برنامه ریزی شده است  5 هزار نفر از بچه‌های پایگاه‌های مقاومت که زائر اولی هستند و تاکنون مشهد نرفتند  طی اردوهای بسیجی به مشهد اعزام شوند. 

 وی با اشاره به اینکه جابجایی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان جهت ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک و همچنین به عنوان یکی از مطالبات مردم جزو فرامین مقام رهبری بود بیان کرد: در صورت فراهم شدن زیرساخت ها و تامین اعتبار ساخت سایت جدید ساختمان فعلی را تخلیه می کنیم.‌ 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: استان لرستان در منطقه اروند ، آبادان و خرمشهر  جایگاهی برای اسکان کاروان‌های راهیان نور ندارد که دستور سردار سلامی یک هکتار زمین تهیه اعتباراتی هم گرفته شده و به دنبال این هستیم زیرسازی را توسط قرارگاه خاتم انجام بدهیم.‌

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است