Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:24:54 GMT

صائب عریقات: اشغال کرانه باختری «آپارتاید« است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۷۴۵۳

صائب عریقات: اشغال کرانه باختری «آپارتاید« است

یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که در صورت اجرای طرح اشغال کرانه باختری از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امید به رفع بحران از طریق مذاکرات را پایان می‌بخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که اجرای طرح اشغال کرانه باختری از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به مفهوم پایان تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صاحب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خود گردان فلسطین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فلسطینی «وفا» گفت برنامه رژیم اسرائیل در اعمال حاکمیت بر بخشهای بزرگی از کرانه باختری، پایان تشکیلات خودگردان فلسطین و هرگونه فرصتی برای حل مسالمت آمیز  این مناقشه منطقه‌ای است.

وی در ادامه گفت، که اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل این طرح را حتی برای یک اینچ  از خاک فلسطین اشغالی به کار ببرد، او با «کوکلاکس کلان» سازمان نژادپرست آمریکایی متحد می‌شود و باید همه مسئولیت‌های یک اشغالگر را بپذیرد.

این مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در بخشی دیگر افزود، الحاق به معنی تخریب تشکیلات خودگردان فلسطین است و این پایان هرگونه راه حل در قالب مذاکرات خواهد بود. آنها [اسرائیلی‌ها] باید بدانند که الحاق به معنای آپارتاید و نژادپرستی است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

تل آویو موعد اجرای طرح خود را یکم جولای (۱۱ تیر) اعلام کرده است و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان نیز گفته است که در صورت اجرایی شدن این طرح، تشکیل کشور فلسطینی با قانون اساسی جدید به پایتختی قدس شرقی را اعلام خواهد کرد.

«محمود خرابشه» عضو پارلمان اردن نیز سه شنبه شب گفت، در صورتی که رژیم صهیونیستی نقشه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی را عملی کند، اردن پاسخ‌های متعددی را آماده کرده که یکی از آنها احتمالا تجدید نظر در توافق صلح وادی عربه است.

خرابشه، تصمیم‌های یکجانبه رژیم صهیونیستی درباره کرانه باختری را مغایر با قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی و حقوق فلسطینی‌ها در ایجاد کشورشان خواند و گفت که این کار به راه حل تشکیل دو دولت و همه گرایش‌های صلح پایان می‌دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین کرانه باختری اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین کرانه باختری اسرائیل عریقات تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی کرانه باختری ارشد تشکیلات نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین بر فراز شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر داد.

رسانه های فلسطینی هم اعلام کردند که نظامیان یگان ویژه ارتش اشغالگر به شهرک قباطیه در جنوب جنین یورش بردند.نظامیان اشغالگر به شهر السموع در جنوب الخلیل نیز حمله کردند.

در خبری دیگر، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از ورود ده‌ها جوان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز صبح جلوگیری کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین یک بانوی فلسطینی ۳۳ ساله را پس از یورش به خانه وی در اردوگاه جلزون در شمال رام الله در کرانه باختری دستگیر کردند.

این تحولات در حالی است که رزمندگان مقاومت در جریان یورش نظامیان اشغالگر به مناطق شرقی نابلس به سوی آنها تیراندازی کردند. همچنین جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را با مواد منفجره دست ساز در مجاورت اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس هدف قرار دادند و آنها را به عقب‌نشینی مجبور کردند.

دیگر خبرها

  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد