Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای سال جاری درصدد تامین ۶۰ دستگاه کمباین برای افزایش ناوگان برداشت محصولات زراعی هستیم تا در فصل برداشت کشاورزان دغدغه کمبود کمباین نداشته باشند.

منصور محمدپور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: برای سال جاری درصدد تامین ۶۰ دستگاه کمباین برای افزایش ناوگان برداشت محصولات زراعی هستیم تا در فصل برداشت کشاورزان دغدغه کمبود کمباین نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۷۶کمباین در استان وجود دارد که هم اکنون در امر برداشت غلات در خاش و سطح سیستان فعال هستند این درحالی است که نیاز منطقه سیستان حداقل ۸۵دستگاه  است.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: کار برداشت از نیمه اول فروردین در بلوچستان با حضور ۷۵دستگاه کمباین  شروع شد، هم اکنون نیز ۱۲دستگاه کمباین در خاش و ۶۴دستگاه در سطح سیستان در حال برداشت هستند.

وی گفت: طی سال گذشته برخلاف وجود تحریم‌ها، ۳۲۰دستگاه انواع تراکتور، ۱۲دستگاه کمباین و قریب ۱۵۰دستگاه انواع تیلر ودروگر از محل تسهیلات طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، ۲۲دستگاه انواع کارنده کشت مستقیم غلات با کمک‌های بلاعوض ۳۰تا ۵۰ درصدی تهیه و در اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم که این امر سبب افزایش ضریب مکانیزاسیون استان از ۱/۷۷به ۱/۸۹ اسب بخار در هکتار شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: برای ارتقای شاخص های مکانیزاسیون در استان، ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان ومتقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی پرداخت شده است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: محصولات زراعی کمباین سیستان زاهدان محصولات زراعی کمباین سیستان بلوچستان زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بکارگیری بیش از 5 هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند.

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل  محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد