Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدی به ابعاد مختلف زندگی امام جعفرصادق (ع) از جمله ابعاد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: توجه به عبادت‌ها و نماز از ویژگی‌های خاص امام صادق (ع) است.

«حجت‌الاسلام سجاد محمدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق (ع)، با اشاره به تلاش‌ها و کوشش‌های این حضرت اظهار کرد: برخی انسان‌ها دارای یک بعد هستند که تمام ابعاد وجودی آنها رشد نکرده اما معصومین از کسانی هستند که در تمامی ابعاد به کمال و بالاترین درجه رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در همه ابعاد دارای مقام بالا و عظمت بزرگی هستند افزود: مومن باید علم داشته باشد و برای یادگیری آن تلاش کند، امام صادق (ع) نیز علم خود را از علم الهی نسل در نسل گرفتند و آن را به شاگردان خود منتقل کردند.

 

وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص موضوع علم اشاره کرد و اذعان داشت: تا زمانی که ایران علم هسته‌ای و موشک نداشت دچار مشکلات زیادی بود، اما امروزه قدرت آن افزایش پیدا کرده و حرف‌های زیادی برای بیان کردن در جهان دارد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه امام صادق (ع) شاگردان مختلفی را از مذاهب شیعه و سنی با نظراتی مختلف پرورش دادند تصریح کرد: امام صادق (ع) در مقابل نظرات مخالف در بحث عقاید و مسائل دینی برخوردی نمی‌کرد بلکه در فضایی آرام با دیگران به مباحثه و مناظره می‌پرداختند.

 

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در بعد اقتصادی به‌صورت فردی کار می‌کرد، به‌صورت اجتماعی با احتکار و سوءاستفاده از نیاز مردم برخورد می‌کرد و ابعاد اخلاقی ایشان نیز به شدت مورد توجه و پسند جامعه بود و مردم این حضرت را دوست داشتند و در مباحث اخلاقی به انواع مختلفی از دیگران دستگیری می‌کردند.

 

استاد حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک بعد سیاسی را یکی از ابعاد مهم در زندگی امام صادق (ع) برشمرد و عنوان کرد: امام صادق (ع) و پدر ایشان امام باقر (ع) در فضایی بودند که بین بنی‌عباس و بنی‌امیه درگیری بود و فرصتی پیدا شد تا بیشتر به مباحث فقهی و علمی بپردازند.

 

وی ابراز کرد: بنی‌عباس به‌دنبال سوءاستفاده از امام صادق (ع) بود تا با آوردن ایشان در حکومت و قیام خود بر علیه بنی‌امیه اعلام کنند که این حضرت با ما است و مردم را با خود همراه کنند اما امام صادق (ع) می‌دانست که آنها قصد سوءاستفاده از ایشان را دارند لذا با آنها همراهی نکرد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) با حکومت بنی‌عباس چراغ خاموش مبارزه می‌کرد ادامه داد: ایشان با توجه به اینکه تحت فشار و تحت نظر بودند، برای حفظ جان و سلامت دوستان و شاگردان خود، با آنها طوری رفتار می‌کردند که کسی پی نبرد این افراد دوستان و شاگردان ایشان هستند.

 

وی در پایان توجه به عبادت‌ها و نماز را از ویژگی‌های خاص امام صادق (ع) دانست و یاد آور شد: این حضرت جایگاه خاصی را در کنج خانه برای محل عبادت گذاشته بودند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام صادق ع ویژگی های اخلاقی عبادت نماز حجت الاسلام امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!

امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مقام معظم رهبری در بیاناتی می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند.»

.

رهبر معظم انقلاب در در جلسه دیدار مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در تاریخ چهارم بهمن ماه 1400 به سابقه تشکیل هیئت از زمان ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره کرده و می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند. امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دور هم صحبت می‌کنید، حرف می‌زنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد که بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. بعد حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. قربان آن دل! [می‌فرماید] مجالس شما را دوست می‌دارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئله ما را زنده نگه دارید. «اَمرَنا» در کلمات ائمّه زیاد تکرار می‌شود؛ یعنی مسئله ما -به آن موضوع اساسی و محوری‌ای که ما بر اساس آن حرکت می‌کنیم، می‌گویند امر.»

 

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

 

ایشان در ادامه تأکید کرده‌اند: «حالا ما اگر بخواهیم با تعبیرات امروزی مثلاً عرض بکنیم، اگر چه یک مقداری از آن معنای حقیقی فروکاسته می‌شود، مثلاً بگوییم راه ما، مکتب ما؛ اَحیوا اَمرَنا؛ یعنی راه ما را زنده نگه دارید، مکتب ما را زنده نگه دارید. در یک روایت دیگر که این هم در کافی هست، می‌فرماید که تَزَاوَروا وَ تَلَاقَوا وَ تَذاکَروا اَمرَنا وَ اَحیُوه‌؛ این هم همین ‌جور است؛ احیای امر است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد