Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، اشتغال فراگیر و سایر طرح‌های اشتغالزایی در استان جذب شد.

او افزود: جذب این تسهیلات در رونق اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در استان نقش مؤثری داشته به نحوی که چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی و عشایری باید در سامانه بهین یاب ثبت شود

نصیری اضافه کرد: نرخ بیکاری استان در دو سال اخیر ۵.۵ درصد و طی یکسال اخیر ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

او ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارت آموزی را از مهمترین راهکار‌های مهار نرخ بیکاری دانست و ادامه داد: بیکاری در بین افرادی که آموزش‌های تخصصی فراگرفته‌اند کمتر دیده می‌شود.

نصیری گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های رونق اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و باید به این مهم بیش از پیش پرداخته شود.

او تقویت شورای مهارت را از ضروریات حوزه فنی و حرفه‌ای در استان دانست و افزود: شورای مهارت به ریاست استاندار و حضور دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال می‌تواند در تحقق شعار سال تاثیر بسیاری داشته باشد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی اشتغال فراگیر کاهش نرخ بیکاری مشاغل خانگی نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد