Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «نشنال اینترست» آمریکا نسبت به طرح روسیه برای تشکیل شبکه جهانی پهپادهای هوشمند فعال در هوا، زیر و سطح آب ابراز نگرانی کرد.

این روزنامه نوشت: «اتخاذ اصول شبکه هنگام طراحی روبات­‌های هوشمند دریایی، زیرآبی و هوایی در انواع مختلف مستلزم استفاده از فناوری­‌های پیشرفته و روش­‌های نوین برنامه‌نویسی است و امکان ایجاد سیستم­‌هایی را فراهم می‌­کند که ناوبری دریایی، ارتباط و هدایت پهپادهای فعال در سطح و هم در اعماق دریا و همچنین در هوا را تضمین می‌­کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«ایگور فلنت»، مدری دفتر رابین روسیه پیشتر از قصد این دفتر برای تحقیق تکامل بین زیردریایی‌­ها و کشتی‌­ها و پهپادهای روس و تشکیل شبکه جهانی واحد خبر داده بود.

«پیتر سوژو» ، تحلیلگر آمریکایی گفت: «رابین یک دفتر نظامی نیست و در ساخت دستگاه‌­های شهری مورد استفاده در تحقیقات علمی تخصص دارد. با این حال ماهیت سکوهایی که روبات‌­های هوشمند با آن‌ها کامل می­‌شوند، مشخص نیست.»

نویسنده مقاله از احتمال هک شدن این شبکه خبر داده و امکان حمله ربات‌­ها و  هواپیماهای بدون سرنشین به صاحبان خود در نتیجه هک نرم‌افزارهای آن‌ها را دور از ذهن ندانسته است.

سوژو نوشت که آمریکا نیز برای طراحی پهپادهای هوشمند که قادر به فعالیت مستقل در اعماق دریا یا هوا هستند، تلاش می‌کند که پهپاد «اسکای براگ» هوشمند از ربات‌­ها و کشتی‌­های هوشمند تشکیل شده است.

این تحلیل‌گر آمریکایی به ترکیه نسبت به ساخت روبات‌های هوایی که یکی از آن‌ها را تخریب اهداف دریایی وابسته به ارتش سوریه استفاده کرد، هشدار داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه پهپاد هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • (ویدئو) واحد پهپادهای دست‌ساز اوکراینی در باخموت تصرف شده توسط روسیه
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد