Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پس از شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها در اسفندماه تعطیل شدند و کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار شد. با نزدیک شدن به فصل امتحانات و بازگشت دانشجویان به خوابگاه‌ها نگرانی‌هایی از رعایت نکردن دستورات بهداشتی فردی و جمعی برای پیشگیری از بیماری کرونا وجود دارد.

آرمین مسموع در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: خوابگاه‌های دولتی یا غیردولتی این دانشگاه در اوج دوران کرونا نیز تعطیل نبوده است زیرا انترن‌های رشته‌های پزشکی برای گذراندن دوره کاروزی باید در بیمارستان‌ها حضور می‌داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیگیر اجرایی شدن پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌هاست، گفت: شورای صنفی مرتباً با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جلساتی برای لحاظ کردن بهداشت‌ فردی و جمعی برای مقابله با کرونا برگزار می‌کند.

مکانی برای قرنطینه دانشجویان مبتلا به کرونا وجود ندارد

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: از دانشجویان ساکن خوابگاه‌های علوم پزشکی اهواز از جمله مطهری به صورت روزانه تست کرونا گرفته می‌شود. در کل نمی‌توان گفت تمام دستورات لازم برای مقابله با کرونا اجرا می‌شود اما به نسبت شرایط خوب است.

وی اضافه کرد: نبود فضای مناسب برای دانشجویانی که مبتلا به کرونا شدند تا دوران نقاهت خود را سپری کنند یکی از مشکلات فعلی دانشگاه علوم و پزشکی اهواز است زیرا این دانشجویان مبتلا باید از سایر دانشجویان جدا شوند؛ اما مکان ویژه‌ای برای این کار از سوی مسئولان در نظر گرفته نشده است.

امتحانات برخی از دروس عملی به ترم آینده موکل خواهند شد

مسموع با بیان اینکه امتحانات پایان ترم دروس نظری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: مسئولان دانشگاه با توجه به شرایط قرمز اهواز از لحاظ بیماری کرونا تصمیم گرفتند تمامی امتحانات به صورت مجازی باشد. همچنین امتحانات واحدهای عملی در شهریورماه برگزار خواهد شد و در غیر اینصورت به ترم تحصیلی آینده موکول شود.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره طرح کاروزی دانشجویان عنوان کرد: مسئولان دانشگاه در حال رایزنی برای آماده‌سازی خوابگاه‌ها و دانشگاه برای ورود دانشجویان هستند تا آنها بتوانند در تیر و مرداد کارورزی خود را بگذرانند. البته گذراندن این طرح در تابستان با توجه به کرونا کاملا برای دانشجویان اختیاری است.

وی با تاکید بر حفظ سلامت دانشجویان بیان کرد: در حال حاضر دانشجویان در شرایطی قرار دارند که هم علاقه برای حضور در محیط دانشگاه و خوابگاه دارند تا از روند تحصیلی خود عقب نمانند و هم از ترس بیماری کرونا حاضر نیستند به خوابگاه‌ها یا محیط‌های بیمارستانی برای گذراندن دروس عملی خود بیایند.

برنامه تحصیلی ترم مهرماه مشخص نیست

مسموع درباره ترم تحصیلی آینده یعنی مهرماه عنوان کرد: بازگشایی کامل کلاس‌های درسی و خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تحت تاثیر دستور العمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد ملی مقابله با کروناست.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و متغیر بودن شرایط مسئولان دانشگاه از هم اکنون نمی‌توانند برای چند ماه آینده تصمیمگیری کنند. شورای صنفی سلامت دانشجویان را در اولویت می‌داند و فشاری برای حضوری بودن کلاس‌های درس در ترم تحصیلی مهرماه به مسئولان وارد نمی‌کند.

انتهای پیام/

300 / 320 تعطیلی خوابگاه‌ها مجازی بودن امتحانات شورای صنفی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تعطیلی خوابگاه ها شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مسئولان دانشگاه شورای صنفی خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان

مسئول رسانه حوزه بسیج دانشجویی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در روستای کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول به اهالی منطقه، خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی ارائه کردند.

طا‌ها مصطفی‌لو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهارکرد: بسیجیان عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با هدف خدمت رسانی به محرومان روستای ماهستان و اسلام آباد فندرسک از توابع علی آباد از روستا‌های محروم استان طی سه مرحله و در سه هفته متوالی عازم این منطقه کم‌برخوردار شدند.

وی افزود: دانشجویان جهادی پس از شناسایی‌های متعدد میدانی و برسی خلأ‌های سلامت، اقدام به انتخاب این منطقه و برگزاری اردو جهادی بزرگ در ماهستان کردند.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان افزود: این اردو جهادی از نظر اجرا و مدیریت تماما دانشجویی بود؛ و بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، با همراهی تعدادی از اساتید و پزشکان متعهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: در بخش دندانپزشکی خدمات ترمیمی، Ext، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی با اولویت کودکان و مادران باردار انجام شد.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: برای ارائه عادلانه‌تر خدمات، دانشجویان از دو هفته قبل، معاینه اولیه مردم این دو روستا را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، با توجه به مشکلات خانه بهداشت روستای ماهستان، خط غربالگری برای برسی و غربالگری عوامل خطر مهم از جمله فشار خون، قند خون و BMI ایجاد شد و علاوه بر پایش بیماری‌های شایع، موارد مورد نیاز را به پزشک ارجاع دادند.

مصطفی‌لو افزود: داروخانه سیار هم از دیگر بخش‌هایی بود که برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان، آموزش موارد بهداشت دهان و دندان به کودکان روستا، توزیع غذا در بین نیازمندان  و رنگ امیزی و زیباسازی حیاط مدرسه  از دیگر فعالیت‌های اعضای این گروه جهادی در منطقه کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول بود.

 

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس