Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با اجرای برنامه نسخه نویسی و استحقاق سنجی الکترونیکی و کاهش استفاده از دفترچه کاغذی؛ دفترچه های بیمه سلامت از تیرماه با اعتبار نامحدود صادر می شود.

پرویز رمضانی با اشاره به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در سراسر استان، عنوان کرد: با توجه به این موضوع، استحقاق سنجی الکترونیکی ملاک اعتبار پوشش بیمه ای است، بنابراین دفترچه های بیمه سلامت از تیرماه بدون تاریخ اعتبار صادر خواهند شد، به این معنی که از این پس بیمه شدگان در مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی از طریق کد ملی وضعیت بیمه ای آنها اعتبار سنجی خواهد شد و در مراکز مجری نسخه نویسی الکترونیکی ، دارو و خدمات به شکل الکترونیک برای آنها تجویز و ارائه می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مواردی که محدودیتی برای ارائه خدمات الکترونیک وجود داشته باشد، اعتبار دفترچه از طریق استحقاق سنجی و یا کد دستوری USSD(# ۱۶۶۶*) مشخص می گردد. از طرف دیگر با توجه به اینکه به دلیل اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، استفاده از دفترچه های کاغذی بیمه کاهش خواهد یافت و دفترچه‌های کاغذی مدت زمان بیشتری در اختیار بیمه‌شدگان خواهد بود، بدون تاریخ اعتبار و به عبارت دیگر با اعتبار نامحدود صادر می شود و ملاک اعتبار آنها نیز استحقاق سنجی در زمان دریافت خدمت خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و مسئله شیوع بیماری کووید ۱۹ و در راستای کاهش مراجعات و ترددها و عدم لزوم استفاده از نسخ دفترچه و همچنین کاهش مراجعات بیمه شدگان جهت تعویض و تمدید دفترچه، برنامه نسخه نویسی الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر استان بوشهر آغاز گردیده و ۲۱۰ مرکز طرف قرار داد شرکت کننده در این طرح، تا کنون حدود ۲۵۰۰۰ ویزیت، ۳۵۰۰ نسخ دارویی و ۲۰۰۰ خدمت در این سامانه ثبت کرده اند.

رمضانی با اشاره به ارزیابی میز خدمت توسط اداره کل عملکرد و بازرسی استانداری و کسب رتبه برتر اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در بین دستگاه های اجرایی استان گفت: با استقرار میز خدمت در طبقه همکف اداره کل و پاسخگویی سریع به ارباب رجوع و تسهیل امور و همچنین ارائه خدمات الکترونیک، از سلامت کارکنان و مراجعین صیانت می شود و ارائه این خدمات و کسب این رتبه با همت همکاران پرتلاشمان در استان انجام شده که از آنان تشکر و قدردانی به عمل می آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان بوشهر بازرسی و نظارت سازمان بیمه سلامت دفترچه بيمه نسخه نویسی الکترونیکی استحقاق سنجی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان