Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:38:47 GMT

نرخ حوادث کار در مازندران کمتر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۹۰۶۱

نرخ حوادث کار در مازندران کمتر از میانگین کشوری است

ایسنا/مازندران مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تشدید بازرسی ها از معادن و کارگاه های پرخطر با هدف کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: نرخ حوادث کار در مازندران کمتر از میانگین کشوری است.

کامران اصغری در حاشیه بازدید از تونل اصلی و راسته لایه یک و دو و اکلون های معدن زغالسنگ نگین لاویج اسپادانا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته عملکرد بسیار خوبی توسط بازرسان کار در بازدید از کارگاه های پر خطر ثبت شده است و این مهم در سال ۹۹ قطعا تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما از این بازدیدها ارائه آموزش ها، مشاوره ها و نکات لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه در کارگاه ها می باشد تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان باشیم.

اصغری با تأکید بر اینکه نرخ حوادث ناشی از کار در مازندران از متوسط کشوری پایین تر است، خاطر نشان کرد: از این مهم بسیار خوشحالیم اما قطعا آن را کافی نمی دانیم و انرژی بسیاری در این زمینه خواهیم گذاشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون برای بیش از ۲۸ هزار کارگر ساختمانی و هزاران نفر از پیمانکاران و مهندسین به صورت مستقیم و با موضوع ایمنی کار، دوره آموزشی برگزار کردیم و همیشه در این زمینه از برترین ها در کشور هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری اینگونه از کلاس های آموزشی تخصصی موجب شده که امروزه در استان مازندران کسی نمی تواند بگوید که از ایمنی کار چیزی نمی داند، در واقع با برگزاری دوره های آموزشی مستمر و اطلاع رسانی های گسترده از طریق بازرسان کار، انجمن‌های مربوطه و این اداره کل موفق شدیم آگاهی مردم شریف استان را در بحث ایمنی کار افزایش دهیم.

اصغری با اشاره به اجرای طرح تشدید بازرسی از کارگاه های معدنی و پر خطر درر استان مازندران، خاطرنشان کرد: کارگاه هایی که نواقص ابلاغ شده توسط بازرسان کار را اصلاح و یا الزامات ایمنی را رعایت نکنند قطعا در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار تعطیل خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، تاکید کرد: کار در معادن و به ویژه معادن زغال‌سنگ جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و این اداره‌کل صورت ویژه ای اقدامات لازم را برای تسهیل امور مرتبط با این کارگران خدوم انجام خواهد داد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات بهره بردار این معدن در زمینه رعایت الزامات ایمنی، گفت: در بازدید از این معدن شاهد وضعیت بسیار خوبی از نحوه گازسنجی، استحکام تونل ها، تعبیه دویل های مختلف جهت تهویه هوا و سایر الزامات ایمنی بودیم که خود می تواند الگویی مناسب برای سایر معادن در استان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حوادث كار کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور

براساس گزارش اداره کل ثبت احوال استان یزد و گزارش‌های پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، نرخ خام ولادت استان یزد در سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۴.۷ در هزار نفر ثبت شده که بالاتر از میانگین کل کشور یعنی ۱۲.۶ بوده و استان یزد را در جایگاه ششم کشوری قرار داده است.

استان سیستان و بلوچستان با نرخ خام ولادت ۲۷.۶ در هزار نفر جمعیت بیشترین و استان گیلان با نرخ خام ۷.۵ در هزار نفر، کمترین نرخ خام ولادت را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری

در سال ۱۴۰۲ در این استان، میانگین سن پدران در اولین فرزندآوری ۳۱ سال و میانگین سن مادران ۲۶.۳ سال ثبت شده و این در حالیست که مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزند آوری در سال ۱۴۰۲ را در کل کشور برابر ۳۲.۱ سال برای پدران و ۲۷.۳ سال برای مادران اعلام کرده است.

همچنین در بین استان‌ها، بالاترین میانگین سن پدران و مادران در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران و کمترین آن استان سیستان و بلوچستان بوده است.

ثبت ۲۷۴ رویداد چندقلوزدائی در استان

معاونت فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان یزد اعلام کرد : در سال گذشته از مجموع ۱۷ هزار و ۳۵۳ مورد ثبت رویداد شیرین ولادت، ۲۷۴ ولادت به صورت چندقلوزائی بوده که ۲۶۶ تولد دوقلوزائی و ۸ رویداد نیز سه قلوزائی بوده است.

به گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، در سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است که تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۰ رویداد دو قلو، ۶۷۱ رویداد سه قلو، ۲۰ رویداد چهارقلو و تعداد ۲ رویداد پنج قلو بوده است.

استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان در سال گذشته به ترتیب رکورددار چندقلوزائی بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • آغاز اردوی انتخابی تیم‌های آب‌های آرام کمتر از ۲۳ سال و جوانان
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی