Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم خوش‌خُلق معلم مراغه‌ای است که همانند فامیلی‌اش خوش‌خًلقی و ایثار را پیشه راه خود کرده و دانش‌آموزانش را همانند سه‌قلوهای خود می‌بیند و تمام تلاش خود را می‌کند تا آنها موفق و خوشحال باشند که خرید خانه برای یکی از دانش‌آموزانش نمونه‌ای از این ایثار است.

خبرگزاری فارس_ کتایون حمیدی: معلم ِ عاشق که باشی حتی از نیمکت‌‌های چوبی هم گل پرورش می‌دهی، باغبان صبور بوستان دانش می‌شوی، غم و غصه دانش‌آموزانت بخشی از وجودت می‌شود؛ اینجاست که نقش معلمی و مادری به‌هم گره می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
قصه ایثار و فداکاری خانم معلم مراغه‌ای، پیوندی از جنس عشق و عاطفه است که وصف‌اش محدود به گچ و تخته نمی‌شود.

سقفی از پیوند عشق و عاطفه

او وقتی متوجه وضعیت خانوادگی دانش‌آموزش می‌شود، دست به‌کار شده و برای رفع مشکلات آنها آستین بالا می‌زند. گرچه خانم معلم و همسرش به‌نام خودشان منزلی ندارند و در خانه‌های سازمانی ارتش ساکن هستند اما او عشق واقعی و قلبی‌اش را به نمایش می‌گذارد و یک منزل مسکونی برای این خانواده می‌خرد.

خانم معلم با اینکه تمایلی به رسانه‌ای شدن این موضوع نداشت ولی با اصرارهای ما بالاخره قبول کرد تا یک گفت‌وگوی کوتاهی با او داشته باشیم.

آمنه خوش‌خُلق، معلم مقطع چهارم ابتدایی در شهرستان مراغه است و  پنج سالی می‌شود که به‌عنوان معلم حق‌التدریس فعالیت می‌کند.

او می‌گوید: همسرم کارمند و ارتشی است و دارای سه فرزند سه قلو ( دو دختر و یک پسر ) که در مقطع دهم انسانی درس می‌خوانند.

از او می‌خواهم تا علت خرید خانه برای خانواده یکی از شاگردانش بگوید: شاگرد من یک پسر در مقطع چهارم ابتدایی بود که در همه درس‌ها نمرات خوبی می‌گرفت و فقط در درس ریاضی مشکل داشت، از آنجایی که من در دوران کرونا برخی از کلاس‌هایم را به‌خاطر خلوتی در یکی از فرهنگسراهای مراغه برگزار می‌کردم، او نیز در کلاس‌ها شرکت می‌کرد و هر چه درس می‌دادم به خوبی یاد می‌گرفت ولی روزی از مادرش پرسیدم که چرا پسرش سر کلاس خوب یاد می‌گیرد ولی در خانه‌تان یاد نمی‌گیرد که مادرش از وضعیت و شرایط نامطلوب خانه‌شان برایم گفت که زن و شوهر هر دو قالیباف و بی‌سواد هستند و چندین ماه است که اجاره‌خانه عقب افتاده و هر روز صاحبخانه آنها را تهدید به بیرون کردن می‌کند.

خانم خوش‌خُلق اضافه می‌کند: شرایط دانش‌آموزم و حرف‌های مادرش به‌قدری روی من اثر گذاشت که روزهای کرونایی و رسیدگی به وضعیت درسی شاگردم را بهانه کرده و سری به خانه‌شان زدم و آن چیزی که دیدم بسیار بدتر از شرایطی بود که مادرش برایم تعریف کرده بود.

 

هدیه خانم معلم به دانش‌آموزش

او ادامه می‌دهد: بلافاصله به خانه آمده و موضوع را با همسرم در میان گذاشتم، همسرم کمک فکری بزرگی برایم بود و ابتدا قرار شد تا ما یک خانه تمام رهن برای این خانواده تهیه کنیم تا مشکل به تعویق افتادن اجاره را نداشته باشند ولی یکی از بنگاه‌ها تماس گرفت و از خانه ورثه‌ای خبر داد که صاحبخانه به علت تمکن مالی و اطلاع از نیت خیر ما، تخفیف زیادی اختصاص داد و بالاخره ما آن خانه را به لطف پروردگار خریدیم.

این معلم خیر می‌افزاید: هیچ‌گاه روزی که خانه را به‌نام خانواده شاگردم می‌زدم را فراموش نمی‌کنم که چقدر از ته دل شاد بودند و بچه‌ها خوشحال از اینکه دیگر هیچ صاحبخانه‌ای آنها را تهدید نخواهد کرد، لبخند می‌زدند.

خانم خوش‌خُلق می‌گوید: آن خانواده از ما خواستند تا خانه را به‌نام خودمان بزنیم ولی ما دوست داشتیم تا آنها برای همیشه حس صاحب‌خانگی داشته باشند، از این‌رو به درخواست پدر آن خانواده، خانه را به نام همسرش زدیم.

او تعریف می‌کند: مادر شاگردم همیشه با من تماس می‌گیرد و با اینکه یک ماهی است که به خانه خودشان نقل مکان کرده‌اند ولی همچنان ذوق  و اشتیاق روزهای اولیه را دارد و حتی بارها گفته که شب از خواب بیدار شده و خدا را شکر می‌کند که سقفی در این دنیا دارند.

 

معلمی که خود خانه‌ای ندارد ولی برای دانش‌آموزش خانه خرید/ معلم مستاجر برای دانش آموزش خانه خرید

به خانم خوش‌خُلق می‌گویم که خودتان خانه‌ای ندارید و زن و شوهر هم یک حقوق محدودی دارید ولی برای یک غریبه خانه خریدید که می‌گوید: کار من خیلی کوچک است و هیچ ریاکاری در این حرفم ندارم زیرا این رسالت ما انسان‌هاست و نباید به مال و منال خود به‌ بالیم زیرا یک ویروس کوچکی به‌نام کرونا آمد و غنی و فقیر را درگیر خود کرد و چه برنامه‌های تفریحی و گردشی را برهم زد و این یعنی تا خدا نخواهد ما نمی‌توانیم از اموال و املاک خود استفاده کنیم و در حقیقت مالک مطلق فقط پروردگار است و ما فقط مالک نسبی هستیم و من هم با این دیدگاه کاری انجام داده‌ام.

او ادامه می‌دهد: ابتدا باید به خدای بزرگ اعتماد کرد زیرا ایشان وعده دادند که تو یک قدم در راه من بردار و ببین من چند قدم برای تو برمی‌دارم و شاید در انفاق و کار خیر وسوسه‌های شیطانی به سراغمان بیاید ولی اگر به خدا اعتماد داشته باشیم یک انفاق بی‌نظیر همراه با آرامش دل خواهیم داشت.

خانم خوش‌خُلق در ادامه صحبت‌های خود از همه خیران و افرادی که دست‌شان به دهانشان می‌رسد دعوت می‌کند تا به نیازمندان پناه دهند و پر و بالشان را بگیرند.

 

خوش‌خُلق‌تر از خوش‌خُلق

او می‌گوید: من سه فرزند دارم ولی شاگردان زیادی هم دارم که همانند سه قلوهایم دوستشان دارم و هر چه برای بچه‌های خود دوست دارم برای شاگردهایم هم می‌خواهم و غم‌شان غم من است، زیرا این بی‌غیرتی می‌آورد که در کلاسی معلم باشم و از گشنگی و نداشتن خوراکی شاگردانم بی‌خبر باشم، چراکه روزانه تهیه یک خوراکی برای شاگردانم مرا تا چه حد فقیر خواهد کرد که این کار را انجام ندهم؟

خانم خوش‌خُلق ادامه می‌دهد: چرا باید چندین میلیون پول بابت یک وسیله تزئینی بدهیم ولی همسایه، فامیل، آشنا و دانش‌آموزمان توانایی خرید یک نان خشک را هم نداشته باشند؟

 

آرامش زیر سقف خانم معلم

او از حس و حال این روزهای خود هم می‌گوید: با اینکه کار من خیلی کوچک بود ولی به قدری آرامشی در دل من و همسرم ایجاد کرده که تمایل داریم تا در حد توان این کار را انجام دهیم به‌طوریکه الان شاگردی دارم که شرایط آنها نیز خوب نیست و علاوه‌بر اینکه خانه‌شان تخریب شده و پدر خانواده مریض است، بلکه خود دانش‌آموزم هم مریض است و نیاز به یک جراحی اورولوژی دارد که در این بین چشم به دست خیّران خانه‌ساز و پزشکان خیّر هستیم تا ما را یاری کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

منبع: فارس

کلیدواژه: عشق دانش عاطفه معلم دانش معلم خرید خانه خوش خلق دانش آموز مراغه تبریز ویروس خدا کرونا شبکه شاد معلم فداکار معلم ایثارگر معلم حق التدریس پزشکان خیر خیران خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی مراغه هشترود قالیباف دانش آموز مدرسه همسر ارتش همسر مادر عشق عاطفه دانش آموزش خانم معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز