Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

پروژه آبیک-چرمشهر شاهراهی است که قرار است ترافیک استان‌های البرز، تهران و قزوین را دور بزند، به گفته متولیان در این محور آزادراهی می توانید با سرعت ۱۳۰ کیلومتر برانید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پروژه «آبیک - چرمشهر» به طول ۱۵۸ کیلومتر است که در چهار قطعه تعریف شده و با اجرای آن بخش مهمی از ترافیک استان‌های تهران، البرز و قزوین به این محور آزادراهی انتقال داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزادراه از غرب شهر آبیک شروع شده، در میانه راه توسط یک تقاطع غیر همسطح از راه اصلی ماهدشت - اشتهارد عبور می‌کند و در ادامه مسیر با آزادراه تهران - قم تقاطع دارد و در کیلومتر پایانی به مسیر آزادراه قم - چرمشهر- گرمسار در محدوده چرمشهر ورامین می‌رسد.

این آزادراه که حدود ۴۳ کیلومتر آن در استان البرز واقع است به یقین نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش ایمنی سفر و یا کاهش سوانح رانندگی دارد.

برای بررسی پیشرفت این پروژه در حوزه استحفاظی استان البرز با جعفر قزوینیان، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت‌وگو کرده ایم که در ادامه می‌خوانید.

وی با اشاره به اینکه قطعه اول این پروژه در استان قزوین واقع شده است، گفت: بخشی از قطعه دوم نیز در استان البرز و قزوین تعریف شده و قطعات سوم و چهارم این محور آزادراهی در استان تهران تعریف شده که اجرا شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه قطعه چهارم پروژه آبیک - چرمشهر به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل شده است، افزود: در دیگر قطعات کارهای ابنیه در نقاط تقاطعی و تبادلی باقیمانده است. به عنوان نمونه در کیلومتر صفر پروژه در شهر آبیک تونلی در حال احداث است که بخشی از کار آن مانده و یا کار تکمیل پل‌ها در نقاطی از این محور باید انجام شود.

قزوینیان با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد محور اصلی این پروژه آسفالت شده است، گفت: چون پل‌های موجود در مسیر آزادراهی آبیک - چرمشهر هنوز تکمیل نشده کار آسفالت نقاط اطراف این تقاطعات غیر همسطح به انجام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه آزادراهی آبیک - چرمشهر در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: قرار است تا آبان ماه امسال این پروژه تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز همچنین اضافه کرد: تردد بیش از ۱۲ استان از طریق اتوبان کرج به سمت پایتخت انجام می‌شود در نتیجه ترافیک حاصل، مشکلات زیست محیطی و مسائل اقتصادی ناشی از این معضلات نصیب استان البرز می‌شود به همین دلیل با افتتاح آزادراه آبیک - چرمشهر یک مسیر کمربندی جدید میان استان‌های البرز و تهران ایجاد می‌شود که علاوه بر صرفه جویی در وقت و سوخت به رفع بخشی از مشکلات محیط زیستی ناشی از ترافیک نیز کمک می‌کند.

قزوینیان با توجه به اثرگذاری پروژه آبیک - چرمشهر، گفت: به این پروژه می‌توان رتبه یک را داد زیرا به لحاظ اثرگذاری عملکرد مثبتی دارد و از طرفی از نظر اجرایی نیز پروژه‌ای عظیم است.

وی عنوان کرد: پروژه آبیک - چرمشهر اولین آزادراه کشور است که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر طراحی شده در حالی که این فاکتور برای سایر اتوبان‌های کشور برابر ۱۲۰ کیلومتر است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ضمن اشاره به اینکه با عبور ماشین‌های سنگین از جمله کامیون‌ها از محور آزادراهی آبیک - چرمشهر در بحث ترافیک و کاهش آلودگی هوا، تنفس استان‌های تهران و البرز افزایش پیدا می‌کند، گفت: توزیع ترافیک این محور آزادراهی که در سه لاین رفت و سه لاین برگشت تعریف شده است، فوق العاده مثبت ارزیابی می‌شود.

قزوینیان در مورد اینکه جانمایی مجموعه‌های خدماتی نیز در حاشیه‌های این محور تعریف شده است، بیان کرد: جانمایی این مجموعه‌ها از جمله مجتمع‌های خدماتی و یا جایگاه‌های سوخت نیز دیده شده که برخی از این پروژه‌ها در حال ساخت است و تعدادی دیگر نیز شروع نشده اما اولویت نخست تکمیل محور اصلی است تا بخشی از تردد خودروها میان استان‌های قزوین، البرز و تهران از طریق آن انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پروژه آبیک چرمشهر محور آزادراهی پروژه آبیک تعریف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد

محمد معارف وند گفت: جاده دستجرد- آشتیان، در بین محور‌های فرعی ارتباطی استان‌های قم و مرکزی بوده که به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر دستجرد (بخش سلفچگان) و توابع آن، از ییلاقات و نقاط گردشگری استان است و از حجم ترافیک چشمگیری برخوردار می‌باشد.

 سرپرست اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: محور دستجرد- آشتیان، ضمن آنکه یکی از مسیر‌های ارتباطی دو استان قم و مرکزی است، راه ارتباطی روستا‌های جریک آغاج، آمره، زیزگان و ... است.

معارف وند ادامه داد: با عنایت به پی گیری‌های صورت‌گرفته در راستای مصوبات سفر استاندار به بخش خلجستان، و موقعیت ترافیکی این محور، پروژه طی ۱۰ روز و در نیمه اردیبهشت‌ماه امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست اداره نگهداری راه‌های استان قم در خصوص مهم‌ترین اقدامات فنی - اجرایی طرح بهسازی این محور اظهار داشت: تنظیف سطح زیرین، تک کت امولسیونی، و اجرای ماسه آسفالت از اهم اقدامات فنی - اجرایی این اداره کل در بهسازی محور دستجرد- آشتیان بوده‌است.

سرپرست اداره نگهداری راه‌های قم گفت: تمامی هزینه‌های اجرایی این طرح مهم عمران جاده‌ای از محل اعتبارات استانی و قیر تامین شده در بازدید استاندار از بخش خلجستان، تامین شده‌است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد