Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@00:09:53 GMT

چند نکته درباره مصرف دو میوه آبدار تابستانی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۹۵۵۸

یک متخصص تغذیه به بیان نکاتی در خصوص مصرف هندوانه و طالبی در فصل گرما پرداخت.

به گزارش میزان، فرزاد شیدفر در خصوص خواص و مضرات هندوانه و طالبی بیان کرد: هندوانه و طالبی میوه هایی هستند که آب فروانی دارند و بیشتر افراد می توانند از آنها استفاده می کنند و مصرف آنها مشکل چندانی ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای شرایط خاص باید مصرف این دو میوه را محدود کنند، ادامه داد: به طور کلی مصرف این دو میوه برای افراد سالم به ویژه در فصل تابستان توصیه می شود، چرا که هندوانه سزشار از پتاسیم و ویتاین های آ، سی و بی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه ضمن اشاره به اینکه مصرف آب هندوانه به ویژه در فصل گرما سبب بالارفتن ذخیره آب بدن و جلوگیری از تشنگی و گرمازدگی می شود، افزود: هندوانه و طالبی دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی هستند که مصرف آنها سبب رسیدن مواد مورد نیار به بدن می شود.

شیدفر در خصوص عوارض مصرف این میوه برای افراد مبتلا به دیابت گفت: این افراد باید از مصرف زیاد خوراکی هایی نظیر موز، آناناس، انبه و کشمش که قند فراوانی دارند، پرهز کنند، اما به دلیل اینکه بیشتر حجم هنداونه از آب تشکیل شده است و میزان قند موجود در آن زیاد نیست مصرف به اندزه این میوه برای افراد مبتلا به دیابت مشکل چندانی ایجاد نمی کند، اما این افراد باید این میوه را به اندازه مصرف کنند و از خوردن بی رویه آن خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه مصرف پتاسیم و فسفر برای برخی از بیمران کلیوی مضر است، متذکر شد: از آنجایی که این بیماران در مصرف آب محدودیت دارند، باید در استفاده این میوه ها احتیاط کنند و حتما در مورد میزان مصرف آن با پزشک خود و کارشناس تغذیه مشورت نمایند، چرا که بیماری های کلیوی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها شمال دستور العمل های تغذیه ای متفاوتی در خصوص میزان آب مصرفی، اندازه پروتئین دریافتی و میزان انرژی مصرفی مورد نیاز هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اکبر طبری محمدعلی کشاورز پروانه سلحشوری پلاسمای خون پدر سالار افغانستانی ها در ایران تابستان تغذیه هندوانه طالبی اکبر طبری محمدعلی کشاورز پروانه سلحشوری پلاسمای خون پدر سالار افغانستانی ها در ایران هندوانه و طالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طبق اعلام بانک مرکزی، دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند سهمیه ارزی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

برای دریافت این سهمیه ارزی دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم باید به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) و دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت بهداشت نیز باید به سامانه موحد (سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت) مراجعه کنند و مراحل تشکیل پرونده خود را انجام دهند.

در نهایت پس از تایید شدن مدارک دانشجوی متقاضی، کد مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای دانشجوی متقاضی پیامک می‌شود و برای دریافت ارز دانشجویی باید به یکی از شعب منتخب بانک ملی که اسامی آن در سایت این بانک موجود است، مراجعه کند.

گفتنی است؛ این ارز فقط به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که تحصیل آنها به صورت حضوری و تمام وقت است و شامل دوره‌های غیر حضوری و پاره وقت نمی‌شود.

همچنین برای دریافت ارز دانشجویی باید دانشگاه محل تحصیل دانشجو مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان متقاضی سهمیه ارز دانشجویی برای مشاهده اسامی دانشگاه‌های مورد تایید نیز باید با توجه به رشته تحصیلی خود به سامانه‌های سجاد (وزارت علوم) و موحد (وزارت بهداشت) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229430 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی