Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم شامگاه دوشنبه در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکریان برگزار شد، به ارائه گزارشی از خدمات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اجرای برنامه‌هایی با افق بلندمدت بوده و باید هر اقدامی بر اساس مطالعات جامع انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذاکریان تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم را موردتوجه قرارداد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید تا فروردین این طرح کامل شده و به تصویب نهایی شورای ملی ترافیک می‌رسید، اما به علت شیوع ویروس کرونا و تغییر اولویت‌های کشور بسیاری از برنامه‌های ما نیز با تأخیر انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم انجام طرح جامع دوچرخه‌سواری را برای نخستین بار در قم آغاز تحولی مهم در حوزه حمل‌ونقل پاک دانست و تصریح کرد: اجرای مشخص شدن مسیر‌های ویژه دوچرخه در دستور کار قرارگرفته و بیش از ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در قم طراحی‌شده است.

ذاکریان در ادامه به افتتاح پیشت دوچرخه‌سواری در قم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری و اتمام طرح جامعه دوچرخه‌سواری در قم برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه تدوین‌شده که یکی از آن‌ها ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان دوچرخه بوده که به‌زودی نهایی می‌شود.

ذاکریان بهینه‌سازی معابر اصلی شهر را برای تردد ایمن دوچرخه‌سواران مطرح و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم از شهرداری ایمن‌سازی معابر برای تردد دوچرخه‌سواران بوده که موردتوجه قرارگرفته و در جهت تأمین این مطالبه معابر بهینه و استاندارد می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم سپس موضوع تأمین پارکینگ در هسته مرکزی را نیز موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: یکی از مشکلات مهم در تأمین پارکینگ در هسته مرکزی، تملک زمین و نبود فضای مناسب در این منطقه است.

ذاکریان از شناسایی ۱۰ لکه برای ساخت پارکینگ موتورسیکلت خبر داد و یادآورشد: ۱۰ لکه برای ساخت پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر شناسایی‌شده و بازدید‌های میدانی آن انجام‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: پارکینگ مجتمع سیرنگ، میدان روح‌الله و پارکینگ شرقی در حال پیگیری بوده و همچنین پارکینگ خیابان باجک جنب مخابرات یکی از پارکینگ‌های در دست پیگیری است.

ذاکریان در ادامه به مشکلات ناوگان اتوبوسرانی پرداخت و افزود: متأسفانه باوجود پیگیری‌های انجام‌شده بودجه‌ای که سهم دولت برای خرید اتوبوس بوده هنوز به قم اختصاص داده نشده است.

او با توجه به برنامه‌های شهرداری برای نوسازی اتوبوس‌ها تصریح کرد: به علت تحریم‌ها خرید اتوبوس از دستور کار شهرداری خارج‌شده و اتوبوس‌ها در حال نوسازی بوده و با توجه به قرارداد‌های بسته‌شده اتوبوس‌های نوسازی شده در چند مرحله وارد ناوگان اتوبوسرانی قم می‌شود.

ذاکریان ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده را به ناوگان اتوبوسرانی اعلام کرد و گفت: با توجه به قرارداد‌های بسته‌شده تا چند سال آینده مشکلی در ناوگان اتوبوسرانی نداشته و ۳۵۰ اتوبوس به‌صورت تمام‌وقت به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان به مسئله تعطیلی پارکینگ‌ها و ناوگان اتوبوسرانی در دوران شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با تعطیلی پارکینگ‌ها و بخشودگی اجاره پارکینگ‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان درآمد سازمان محقق نشده و خسارات مالی زیادی به مجموعه وارد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل وترافیک شهرداری قم پارکینگ موتور سیکلت هسته مرکزی شهر ناوگان اتوبوسرانی هسته مرکزی دوچرخه سواری پارکینگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود