Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اواخر ماه می، پلیس شهر «مینیاپولیس» به طور وحشتناکی اقدام به قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی کرد.

پس از قتل «جورج فلوید»، بلافاصله اعتراضات گسترده‌ای در محکومیت این اقدام پلیس آغاز شد و تظاهرات علیه نژاد پرستی سراسر شهر‌های آمریکا را فرا گرفت.

به گزارش «نیویورک تایمز، الجزیره و گاردین»، اما نگاهی به تاریخ زندگی سیاه پوستان نشان می‌دهد که اعتراض اخیر تنها به خشونت پلیس نیست بلکه اعتراضی است به سال‌ها خشونت و تبعیض نژاد نظام‌مند که زندگی سیاهان را در این کشور در بخش‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخیرا اطلاعاتی از وضعیت بی خانمانی در شهر «لس آنجلس» منتشر شده که نشان می‌دهد درصد بی خانمانی درمیان سیاه پوستان آمریکایی بسیار بالاتر از سفید پوستان است.

بر اساس این اطلاعات جدید، در حالی که آفریقایی، آمریکایی تبار‌ها تنها ۷.۹ درصد از جمعیت لس آنجلس را تشکیل می‌دهند، اما بیش از ۳۴ درصد از افراد بی خانمان این منطقه از این گروه اقلیتی هستند.

مطالعات بیشتر و بررسی آمار نشان می‌دهد که این عدم تناسب در درصد بی خانمانی سیاه پوستان تنها محدود به لس آنجلس نیست بلکه در سراسر آمریکا این عدم تناسب وجود دارد.

طی ماه‌های اخیر ویروس کرونا، به شدت جامعه آمریکا را تحت تاثیر قرار داد به گونه‌ای که این کشور پس از مدتی بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داد.

مطالعات بیشتر درباره نسبت ابتلا به کرونا و مرگ و میر در میان گروه‌های مختلف نژادی بر اثر این ویروس نشان داد که بار دیگر سیاه پوستان در آمریکا عمده قربانیان ویروس کرونا هستند و درصد ابتلا و مرگ بر اثر این ویروس در میالن اقلیت سیاه پوست بسیار بیشتر از سفید پوستان است.

برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال مرگ سیاه پوستان بر اثر کرونا ۳ و یا ۴ برابر بیشتر از سفید پوستان است.

اما ریشه این عدم تناسب‌ها و تبعیض‌ها علیه سیاه پوستان را باید در ساختار‌های حکومتی آمریکا جست و جو کرد که زمینه را برای این تبعیض فراهم کرده و موجب شده تا اقلیت‌های نژادی در این کشور بیشترین بار ناشی از بسیاری از مشکلات را متحمل شوند.

بررسی‌ها و مطالعات مختلف انجام شده نشان می‌دهد که آمریکا سابقه‌ای طولانی در اعمال خشونت و تبعیض علیه سیاه پوستان دارد.

از روز‌های نخستین ورود ساکنان جدید به آمریکای کنونی، این گروه‌های سفید پوست آزار علیه بومیان را آغاز کرده اند و این آزار و اذیت‌ها تا به امروز در شکل‌های مختلف شامل کشتار سیاه پوستان، برده داری، «لینچ کردن» و ... ادامه یافته است.

نژاد پرستی آمریکا به طور گشترده‌ای ریشه در برده داری این کشور در تاریخ نه چندان دور دارد.

یکی از اقداماتی که در تاریخ آمریکا علیه سیاه پوستان صورت گرفته «لینچ کردن» و یا به عبارتی کشتن آن‌ها بدون محاکمه و دادگاه بوده است.

این اقدام از دهه ۱۸۶۰ تا ۱۹۱۰ قربانیان بسیاری را در میان سیاهان آمریکایی گرفته و امروز به نوعی این اقدام از سوی نیرو‌های پلیس با شلیک مستقیم گلوله به سیاه پوستان همچنان ادامه دارد.

نگاهی گذرا به این تاریخ خشونت آمیز نشان می‌دهد که اگر تاکنون تلاش‌هایی از سوی گروه‌های حقوق بشری برای مقابله با این تبعیض نژاد مانند جنبش «زندگی سیاهان مهم است» که در سال ۲۰۱۳ به راه افتاد، صورت گرفته است، اما همچنان راهی طولانی برای پایان دادن به این تبعیض نژاد که در ساختار‌های این کشور از نظام قضایی گرفته تا پلیس ریشه دارد، باقی مانده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا جورج فلوید علیه سیاه پوستان نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) امروز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا به بهبود و بهینه‌سازی محیط تجاری ادامه دهد، شرایط عادلانه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند و سیاست‌های تبعیض‌آمیز را تحت عنوان «ریسک زدایی» متوقف کند. "

اتحادیه اروپا چین را به دامپینگ (قیمت شکنی)، ارائه یارانه‌های بیش از حد به شرکت‌های داخلی و چندین عمل ناعادلانه دیگر متهم می‌کند.

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین اضافه کرد که چین آماده است همکاری خود را در زمینه تغییرات آب و هوایی با اتحادیه اروپا تعمیق بخشد. 

این آژانس گفت: چین مایل به همکاری با اتحادیه اروپا برای تعمیق برنامه ریزی و همکاری در مذاکرات بین المللی آب و هوا، سازگاری بازار کربن با تغییرات اقلیمی، و سرمایه گذاری و تامین مالی آب و هوا است.

پیشتر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان گفتگو با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی