Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:43:41 GMT

پامپئو با هیات چینی در هاوایی دیدار می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۰۰۲۶

پامپئو با هیات چینی در هاوایی دیدار می‌کند

به گفته منابع مطلع، وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آتی با یک هیات چینی در یک پایگاه نظامی آمریکا در هاوایی دیدار می‌کند تا درباره مناسبات دوجانبه که از آغاز امسال عمیقا تیره شده است، گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، علاوه بر تشدید رقابت استراتژیک، این دو اقتصاد برتر جهان در ماه‌های اخیر بر سر نحوه مدیریت پاندمی کرونا و اقدام چین در ارائه لایحه امنیتی جدید در هنگ‌کنگ، اختلاف‌نظر پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان می‌گویند، روابط آن‌ها به پایین‌ترین سطح طی سال‌های گذشته رسیده است و اواسط مه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حتی تا آنجا پیش رفت که گفت می‌تواند روابط با پکن را قطع کند.

روزنامه هنگ‌کنگی "سوات چاینا مورنینگ پست" به نقل از یک منبع که نامش را فاش نکرد، گزارش داد یانگ جیچی، مشاور دولت و عضو هیات سیاسی قدرتمند حزب کمونیست چین، ریاست هیات چینی در دیدار با پامپئو را بر عهده می‌گیرد.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، انتظار می‌رود این دیدار در پایگاه نیرو هوایی هیکام (Hickam) هاوایی انجام شود. یک منبع دیگر هم گفت انتظار می‌رود پامپئو سه‌شنبه واشنگتن را برای شرکت در نشست روز چهارشنبه ترک کند.

این اولین تماس پامپئو با یانگ جیچی از زمان گفت‌وگوی تلفنی آن‌ها در ۱۵ آوریل درباره ویروس کرونا خواهد بود. این منابع گفتند که دستورکار احتمالی شامل واکنش به ویروس کرونا، کنترل تسلیحات، تجارت، هنگ‌کنگ، کره‌شمالی و اقدامات تلافی‌جویانه علیه خبرنگاران خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید، سوالات رویترز درباره این سفر را که اولین بار جمعه گذشته پولتیکو گزارش داد، بی‌پاسخ گذاشتند. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین هم در کنفرانس خبری روز دوشنبه بدون تایید این گزارش‌ها گفت: چین و آمریکا ارتباطات خودشان را از طریق کانال‌های دیپلماتیک حفظ کرده‌اند. اگر اطلاعات بیشتری باشد، در وقت مناسب منتشر می‌شود.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین آمريكا مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، در آستانه فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامی‎داشت مقام معلم، سی ویکمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور دکتر محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که دکتر حشمتالله علینژاد رییس دانشگاه و دکتر رحمت عباسنژاد معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران نیز حضور داشتند، از دکتر علی اکبر جعفری عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر اباصلت حسین زاده عضو هیات علمی دانشکده علوم پایه به عنوان اساتید نمونه کشوری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند