Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز سه شنبه در جریان بازدید از طرح های اجتماعی، شهری و فرهنگی در حال احداث شهرداری سمنان، به خبرنگاران افزود: شهرداری، شورای اسلامی شهر و فرمانداری سمنان تاکنون اقدامات خوبی در این مسیر داشته اند که باید ادامه یابد.

وی درباره ساماندهی بافت تاریخی شهر سمنان تاکید کرد: بخشی از این روند مربوط به مداخله دولت است و بخشی اقداماتی است که نیاز است انجام شود تا ماندن مردم در بافت قدیمی و تاریخی صرفه اقتصادی داشته باشد و در آنها تمایل برای سکونت، حفظ و بهسازی بافت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بافت تاریخی هویت شهر سمنان است و باید راهکارهایی برای مراقبت از آن تدبیر شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه یکی از گام های هشتگانه توسعه استان سمنان تبدیل استان از معبر به مقصد است، بیان کرد: بین ۱۹ تا ۲۲ میلیون سالانه از مسیر استان سمنان زائر حرم رضوی هستند، با توجه به جلوه های گردشگری و سابقه تاریخی تمایل در استان سمنان وجود دارد که تعدادی از مسافران در این استان اقامت کنند.

وی ادامه داد: ایجاد جذابیت شهری، اصلاح ورودی شهر، احداث بوستان ها، ایجاد مکان هایی برای اتراق مسافران و بوستان های تخصصی کودکان و بانوان، اقداماتی است که مبلمان شهری را تکمیل و فضاها را متمایز، چهره شهر را برای سکونت مسافران زیباتر و برای زیست ساکنان زیباتر می کند.

وی به برخی از ظرفیت های تفرجگاهی شهر سمنان اشاره و اضافه کرد: استخرهای توزیع آب ششگانه در شهر سمنان اگر به تفرجگاه برای مردم تبدیل شود مکان هایی مناسب برای نشاط مردم می شود.

آشناگر گفت: تهیه مکانی برای تمرکز واحدهای مزاحم از سوی شهرداری سمنان شایسته بود، چرا که این دست واحدها آلودگی صوتی و تخریب منظر شهری به همراه دارند و باید ساماندهی شوند.

استاندار سمنان بیان کرد: تسهیل در ایجاد فضاهایی که تردد مردم را آسانتر کند ضروری است، سمنان شهری است که ظرفیت لازم برای زیباترشدن دارد و می توان با این شیوه خدمات بهتری برای مردم ارایه کرد.

توجه به ایجاد جذابیت برای اقامت مسافران

استاندار سمنان گفت: مدیران شهری سمنان باید قابلیت توقف و سکونت زائران رضوی ایجاد کنند و سمنان تنها معبر مسافران نباشد.

وی تاکید کرد: گامی که در توسعه استان سمنان در بخش گردشگری مدنظر است، تبدیل سمنان از معبر به مقصد تعریف شده و ضرورت دارد شهرداری ها اقداماتی در این مسیر مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: جاده های استان خشک و خسته کننده است، تصادفات بیشتر در نزدیکی و حدود ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، این مساله رسالت شهرداری ها را در ایجاد جذابیت برای ورود و اقامت مسافران در شهر افزایش می دهد.

آشناگر با بیان اینکه جاذبه هایی برای توقف و ورود مسافران به داخل شهرسمنان چاره اندیشی شود، افزود: این دست طرح ها هم به سلامت سفر هموطنان و هم به اقتصاد شهر کمک می کند.

وی تاکید کرد: شهرداری سمنان ورودی و خروجی شهر را جذاب تر کند، با ایجاد امکاناتی برای اسکان و تفریح کودکان و بزرگسالان این هدف میسر می شود.

وی گفت: بوستان کودک سمنان که در هفته دولت افتتاح می شود و مجموعه ویژه بانوان که مجموعه مناسبی است، جذابیت شهری و شادابی برای شهروندان به همراه دارد و به تکمیل مبلمان شهری می انجامد.

تلاش جدی برای جا به جایی زندان از داخل شهر سمنان

استاندار سمنان با اشاره به قرارداشتن زندان کنونی سمنان در کاروانسرای تاریخی در مرکز شهر، افزود: زندان جدید تکمیل شده و امید است با این جا به جایی فرصت جذابیت فرهنگی برای شهر ایجاد شود.

وی یادآور شد: شهرداری و امور زندان ها باید مسایل حقوقی را با همکاری هم برطرف کنند تا این خواسته شهروندان به سرانجام برسد.

مسکن مهر طرحی که یکپارچه طراحی نشد

استاندار سمنان درباره طرح مسکن مهر و مسایل این طرح در سمنان گفت: تامین مسکن از طریق طرح مسکن مهر ایده بدی نبود ولی نواقصی در جانمایی، کیفیت ساخت و مشاعات مجتمع ها داشت.

آشناگر افزود: در اجرای مسکن مهر برخی خدمات برای ارزان تر شدن واحدها فدا شد، این دست اقدام ها مشکلات اجتماعی به همراه آورد  و از نواقص بود.

وی ادامه داد: در طرح اقدام ملی تامین مسکن در دولت تدبیر و امید تلاش می شود ساخت با کیفیت لازم، با تامین مشاعات و استفاده از مصالح مرغوب انجام شود و در استان سمنان تاکید شد ارزان تمام کردن نباید باعث پایین آوردن کیفیت شود.

آشناگر گفت: برخی هزینه ها برای تکمیل مسکن مهر پس از اجرای طرح تحمیل شد، در حالی که از ابتدای طراحی مسکن مهر باید این مسایل دیده می شد.

وی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی، مهدهای کودک، دسترسی به ادارات، بوستان ها و مراکز درمانی در طرح مسکن مهر از مکان هایی بود که جزو خدمات این مناطق باید لحاظ می شد و بعدها هزینه هایی ایجاد کرد.

آشناگر افزود: بناهای ساختمانی در برخی مناطق مسکن مهر تمام شد ولی آماده سازی مجموعه کار انجام نشد، چرا که مسکن مهر فقط مکانی برای سکونت شهروندان نیست و خدماتی که باید به مردم ارایه می شد نیز مدنظر قرار می گرفت.

استاندار سمنان تاکید کرد: مشکل آب، فاضلاب، تامین گاز، دسترسی ها در مسکن مهر باید حل شود.

امروز استاندار سمنان از طرح های در دست ساخت شهرداری سمنان شامل خانه تاریخی دانایی و منطقه کهنه دژ، شهربازی بزرگ سمینا و کمپ زائر، بوستان کومش، باغ‌راه اِنجیلا، مرکز پایش تصویری و بوستان هوشمند کودک این شهر بازدید کرد.

برچسب‌ها سمنان علی رضا آشناگر  مدیریت شهری جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مدیریت شهری جهانگردی سمنان مدیریت شهری جهانگردی استاندار سمنان شهرداری سمنان استان سمنان شهر سمنان مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان

استاندار کردستان گفت: تعهد دولت در استان برای ساخت مسکن ملی در کردستان ۳۶هزار واحد است که تاکنون ۲۶هزار واحد آن تأمین شده و کار در مراحل مختلف در حال اجراست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ازظهر امروز، چهارشنبه، در بازدید از پروژه‌های مسکن‌ ملی شهر سنندج که با حضور برخی از اعضای شورای مسکن استان  صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سطح کشور، طرح مسکن ملی در استان کردستان نیز در حال اجراست و دولت تعهد دارد که پایه‌گذاری، تأمین زمین و ساخت‌وساز 36 هزار واحد را در استان انجام دهد.

وی گفت: از این میزان تا امروز بیش از 26 هزار واحد تأمین زمین صورت گرفته و کار در مراحل مختلف در حال اجراست.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم با توجه تدابیر اتخاذ‌شده و مصوبات شورای‌عالی شهرسازی، تا دو ماه آینده بیش از تعهد 36هزارواحدی را که داریم تأمین زمین خواهد شد.

وی با وعده اینکه "سعی در تأمین زمین مابقی مازاد تقاضاها را داریم."، افزود: در شهرهایی مثل سقز علاوه بر اینکه زمین کل مورد نیاز‌ تعهدشده، تأمین شده است، اکنون در حال پیگیری تعهدات و نیاز‌های مازاد آن هستیم.

زارعی‌کوشا ضمن تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های متولی در اجرای پروژه مسکن ملی عنوان کرد: باید از فصل عمرانی محدود استان برای تسریع و پیشبرد کارها نهایت استفاده را داشته باشیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل معطلی پروژه‌ها، وجود معارضان است که بخشی از آن‌ها با همکاری دستگاه قضا، رفع و مالکیت پروژه‌ها تثبیت شد، امیدواریم به‌زودی موضوعات حقوقی به‌طور کامل برطرف شود و شاهد تسریع اجرای پروژه‌ها باشیم.

به گزارش تسنیم، پروژه 520واحدی سنندج اولین پروژه بازدیدشده توسط استاندار کردستان و هیئت همراه بود. پروژه‌های دیمن با 160 واحد، بارین 120 واحد و بفران 240 واحد در این سایت قرار دارند.

انتهای پیام/486/+

دیگر خبرها

  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود