Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایکوپرس - فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: ایران خودرو از ایده‌های نو و فناورانه توسط استادان و جوانان نخبه دانشگاهی استقبال می‌کند.
وی افزود: پتانسیل‌های لازم در صنعت خودرو وجود دارد و نیاز است دانشگاه برای بهره برداری از این توانمندی مساله منطقی طرح و ارایه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقیمی به سابقه همکاری ایران خودرو با دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تعامل خوبی بین صنعت و مراکز علمی شکل گرفته و در این میان دانشگاه علم و صنعت نیز می‌تواند در حوزه‌های فناوری جدید برای طراحی و تولید پلتفرم مشترک همکاری کند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید خودروی کم مصرف خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال جاری از خودرویی در کلاس A. با قابلیت پیمایش با موتور کم مصرف رونمایی خواهیم کرد.
در ادامه جبار علی ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت به ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه و تجربه همکاری با صنایع مختلف از جمله دفاعی اشاره کرد و افزود: آماده انتقال دانش فنی خود به صنایع خودروسازی نیز هستیم.
وی به عملکرد خودرویی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری مرکز توسعه قوای محرکه در این دانشگاه تاسیس شده است که کمک فنی و فکری مورد نیاز به تولیدکنندگان ارایه می‌دهد.
رییس دانشگاه علم صنعت یادآور شد: دانشکده خودرو سابقه همکاری با صنعت خودرو سازی به خصوص ایران خودرو را دارد و انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود، روند توسعه همکاری در حوزه‌های مختلف بیش‌تر شود.
وی در پایان گفت: در پروژه پلتفرم مشترک دو خودروساز مطرح ایران خودرو و سایپا و تولید خودروی جدید در قالب تفاهم نامه‌ای آماده همکاری هستیم.
محمد حسن شجاعی فرد، رییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم صنعت نیز در این دیدار گفت: استادان دانشگاه آماده همکاری با ایران خودرو در زمینه طراحی و تولید پلتفرم هستند و در این زمینه دانشگاه علم و صنعت گام‌های خوبی برداشته است.
وی افزود: پروژه طراحی پلتفرم ملی خودرو در راستای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت خودروی کشور و با هدف بومی سازی طراحی پلتفرم خودرو به کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران ابلاغ شده بود که دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به انجام طراحی و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی پلتفرم خودروی ملی شد.
شجاعی فرد تاکید کرد: پیوند فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با بخش صنعت به عنوان یگانه راهکار پرورش نیروی انسانی آشنا با فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور است.
وی خاطر نشان کرد: ارتباط میان صنعت و دانشگاه در چهار حوزه اصلی پژوهش پایه‌ای، پژوهش مشارکتی، انتقال دانش و انتقال فناوری می‌تواند صورت گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران خودرو پارسی خبر مدیر عامل ایران خودرو فرشاد مقیمی دانشگاه علم و صنعت ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور