Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وجود درخواست آمریکا برای اتخاذ رویکرد سختگیرانه در قبال چین، این کشور را شریک خود دانسته و بر لزوم مذاکرات با پکن تاکید کردند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، "مایک پامپئو"، وزیر امور خارجه آمریکا چین را تهدیدی برای همه انسان های آزاد دانسته و از اتحادیه اروپا در پیش گرفتن یک رویکرد سخت در قبال این کشور را درخواست کرده است، اما اتحادیه اروپا همچنان به عنوان یک شریک به چین می نگرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان حالا برای مذاکرات با چین که در آن هم به مسائل تجاری و هم مسائل حقوق بشر پرداخته شود تلاش می کند.

دولت آلمان نمی خواهد با وجود فشارهای روزافزون آمریکا به یک جبهه گیری آشکار با کشور چین روی آورد.

وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه مذاکرات اتحادیه اروپا با "مایک پمپئو"، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که اتحادیه اروپا همواره چین را به عنوان یک رقیب سیستماتیک و همچنین یک شریک می داند.

وی افزود: ما خواهان گفتگو با چین درباره تجارت و مناسبات اقتصادی و همچنین ارزش ها، حقوق آزادی و حقوق بشر هستیم.

پامپئو پیش از این یک بار دیگر به صورت غیر مستقیم از اروپا یک رویکرد سخت در قبال چین را درخواست کرده بود. وی در این باره گفت: ما همه باید از تهدیدهای حزب کمونیست چین برای روش زندگی خود آگاه باشیم. وی چین را یک چالش روزافزون برای همه انسان های آزاد ارزیابی کرد.

بحران کرونا اخیرا تنش های بین آمریکا و چین را به شدت تشدید کرده است. البته علاوه بر کرونا مناقشات دیگری در زمینه سیاست های امنیتی و تجاری بین طرفین هم وجود داشته است.

اتحادیه اروپا تا به حال به دلیل منافع اقتصادی خود از جبهه گیری آشکار با کشور چین خودداری کرده است.

اذعان شرکت آمریکایی به سرعت چشمگیر احیای رشد اقتصادی چینچین با وجود رکود مسافرتی شرکت هواپیمایی جدید راه‌اندازی می‌کندماکرون: اروپا باید وابستگی کمتری به چین و آمریکا داشته باشد

"جوزف بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بر لزوم در پیش گرفتن راهکار دیپلماسی تاکید کرده و درباره مناسبات با آمریکا گفت: حتی اگر ما درباره همه موضوعات با هم توافق نداشته باشیم اتحادیه اروپا همچنان به شدت خود را به همکاری های دو سوی آتلانتیک متعهد احساس می کند. وی مشارکت دو سوی آتلانتیک را یکی از سنگ بناهای اصلی نظم جهانی دانست.

بورل همچنین درباره مناسبات با چین به مذاکرات برنامه ریزی شده سران کشورها برای هفته آینده اشاره کرد. قرار است نخست وزیر چین، رئیس شورای اروپایی و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این مذاکرات شرکت کنند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار آلمان اخبار چین اخبار آلمان اتحادیه اروپا هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

کد خبر 6094525

دیگر خبرها

  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!