Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آب منطقه‌ای تهران، محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در جلسه انسجام‌‍ بخشی آب و آبفا استان تهران با اشاره به وضعیت بارش‌‎ها گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۵۳ میلی‌متر بارندگی در استان تهران به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۶۹ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او میزان آورد رودخانه‌های منتهی به سد‌های پنجگانه تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تا بیست و سوم خرداد امسال را بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب برشمرد و افزود: این رقم درحالی است که میزان آورد این رودخانه‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته حدود دو میلیارد و ۱۱۴ میلیون متر مکعب بوده و نشان از کاهش ۱۵ درصدی آورد رودخانه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

بیشتر بخوانید

کاهش ۸ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

شهریاری در خصوص علت کاهش ۱۵ درصدی آورد رودخانه‌ها با وجود افزایش بارندگی‌ها گفت: با وجود اینکه طی زمستان سال گذشته بارش برف مناسبی در ارتفاعات به وقوع پیوسته، اما این برف براساس مطالعات چگالی انجام شده از تراکم مناسبی برخوردار نبوده و حجم آب معادل برف در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته با کاهش همراه بود.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص آخرین وضعیت مخازن سد‌ها گفت: هم اکنون حدود یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های لتیان، لار، ماملو، امیرکبیر و طالقان ذخیره شده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۶۸ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بارش پراکنده سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان، شهرستان بافت بالاترین میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را در استان داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه‌ای میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد که طی آن، شهرستان بافت با ۳۳.۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را داشته و پس از آن کوهبنان با ۲۱.۸ میلی‌متر، طاشک راور با ۱۲.۰ میلی‌متر، انار با ۱۰.۲ میلی‌متر و کرمان با ۱۰.۰ میلی‌متر قرار دارند.

هم‌چنین ایستگاه‌های بردسیر ۹.۰ میلی‌متر، زرند ۸.۱ میلی‌متر، راور ۸.۰ میلی‌متر، شهربابک ۶.۴ میلی‌متر، هجدک راور ۶.۰ میلی‌متر، فیض آباد ۵.۳ میلی‌متر و رابر ۴.۶ میلی‌متر بارندگی را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 747665

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد