Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «نور» شیراز در فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری خود با اولویت دادن به حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، اقدامات موثری را در ماه های اخیر به انجام رسانده است.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

شیوع کرونا، گرچه با بروز مشکلاتی همراه بود که موجب شد تا اقتصاد و معیشت بسیاری تحت تاثیر قرار بگیرد اما کمک های حمایتی را نیز رقم زد که منشا بسیاری از آنها در مساجد گوشه و کنار شهرمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مساجدی که در شهر شیراز با همت کانون فرهنگی خود، اقدامات موثری در حوزه ارائه این کمک ها از زمان شیوع کرونا را در پیش گرفته است، مسجد «نور» است که همچنان در تلاش است تا کمک های بیشتری به اقشار آسیب پذیر جامعه در این تنگنای پیش آمده ارائه کند.

اقدامی که «سیده مریم الشریعه رضا زاده» از آن به عنوان سیره مراجع تقلید یاد می کند:

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمایت از محرومان با شیوع کرونا می گوید: مسجد «نور» شیراز با پیروی از سیره آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی (ره)» در تهیه و توزیع بسته های معیشتی، روند موثری را در پیش گرفت.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» می افزاید: در مرحله دوم اجرای این حمایت، مسجد و آرامگاه «نور» شیراز به همت هیئت های «متحده فاطمیون» و هیئت «محبین اهل بیت (ع)» 300 بسته معیشتی به ارزش 30 میلیون تومان تهیه و توزیع شد که یکصد بسته از آنها در اختیار خانواده زندانیان در شیراز قرار داده شد.

 

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با تاکید بر نقش گروه های جهادی در انجام این حمایت ها بیان می کند: گروه های جهادی همچون، گروه جهادی «سید ذوالفقار»، روزهای قبل و بعد از توزیع بسته های معیشتی، اقدام به ضد عفونی مسجد «نور» کردند و اصحاب مسجد «نور» نیز با خودروهای شخصی، توزیع بسته های حمایتی میان معلولان، افراد مسن و بیمار را نیز به عهده گرفتند.

 

رضازاده تاکید می کند: مسجد «نور» شیراز در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود همواره سعی کرده است تا از «مرام نامه» آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی» با قدمت 100 ساله که حاوی 12 بند است و در کنار آرامگاه وی در مسجد «نور» قرار دارد، الگو بگیرد.

 

هیئت های مذهبی و اهداف انقلابی

 

یکی از اقداماتی که مورد توجه کانون های فرهنگی مساجد قرار دارد، فعالیت هیئت های مذهبی است که در پیشبرد برنامه های مساجد نقش موثری دارد.هیئت هایی که مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز بر نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید می کند:

 

رضا زاده با تاکید بر نقش مساجد و هیئت های مذهبی شیراز در پیشبرد اهداف انقلاب، بیان می کند: مسجد «نور»، ریشه تشکیل هیئت های مذهبی در شیراز است و آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی (ره)» که مقبره وی در مسجد و آرامگاه «نور» است، احیاگر هیئات مذهبی بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز ادامه می دهد: فعالیت هیئت های مذهبی شیراز باعث شد تا مردم با تاسی از روحانیت، مسیر حرکت های سیاسی و اجتماعی خود را برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، جهت بدهند.

وی تصریح می کند: از افتخارات مسجد «نور» شیراز در پیشبرد اهداف انقلابی، احیاگری آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی (ره)»، در حوزه هیئت های مذهبی شیراز است که ثمرات تلاش های وی تا به امروز، تداوم داشته است.

فعالیت های قرآنی

یکی از اقدامات دیگر کانون فرهنگی هنری مسجد «نور»، در حوزه اجرای فعالیت های قرآنی که شیوع کرونا نیز موجب ایجاد وقفه در آن نشد، برگزاری مسابقه قرآن با بهره گیری از فضای مجازی بود که «سیده مریم الشریعه رضا زاده» آن را این طور توصیف می کند:

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با اشاره به برگزاری مسابقه «بهار قرآن» توسط این کانون فرهنگی، می گوید: 30 مسابقه در 30 روز ماه مبارک رمضان توسط مسجد «نور» برگزار شد که در هر مسابقه از یک جزء قرآن کریم، سئوالی مطرح می شد.

 

رضا زاده تاکید می کند: طی 30 روز ماه مبارک رمضان، 710 نفر در مسابقه «بهار قرآن» مسجد «نور» شرکت کردند و به قید قرعه به پنج نفر جوایز نقدی نیز اهدا شد.

 

از اقدامات حمایتی که مسجد «نور» شیراز در بحران کرونا به انجام رساند، شناسایی گاری برهای بازار «وکیل» شیراز با تعامل اتحادیه صنف فرش فروشان شیراز بود که اقدام ارزشمندی برای کمک به مشاغل آسیب دیده در بحران کرونا به شمار می رود و بار دیگر ثابت کرد که مسجد نیز خانه و محلی برای آرامش مردم است.

 

گزارش: مریم شمالیان

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس توزیع بسته غذایی در بین نیازمندان مسجد نور کانون فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسابقات قرآنی کانون های مساجد فارس شیراز هیئت های مذهبی شیوع کرونا آیت الله رضا زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم