Web Analytics Made Easy - Statcounter


 احمدرضا دالوند مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساحتمان کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص شروع فاعلبت حوزه مسکن در کمیته امداد و رویکرد آن اظهار داشت: بعد از غذا مسکن مهمترین موضوعی است که خانواده‌ها را در برابر حوادث احتمالی معصون می‌دارد.

وی با بیان انکه حوزه مسکن و ساحتمان کمیته امداد از سال ۶۸ به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد، گفت: احداث و خرید ساختمان‌ها شهری و روستایی، تعمیرات مسکن مددجویی، احداث فضاهای جانبی از جمله سرویس بهداشتی و حمام از برنامه‌های حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۷۷۳ هزار خانوار نیازمند مسکن در کمیته امداد داریم، گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار خانوار در اولویت هستند. 

وی به عملکرد حوزه مسکن و ساحتمان کمیته امداد پرداخت و گفت: از ابتدای فعالیت حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد تا کنون ۴۶۹ هزار و ۸۳ واحد احداث شده است؛ همچنین یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۷۲۷ واحد تعمیر و بازسازی شد. 

وی با بیان اینکه منابع ساخت و ساز و تعمیرات مسکن مددجویی از طریق منابع دولتی، کمیته امداد و مشارکت مردمی جذب می‌شود، گفت: برای سال ۱۳۹۹، پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت کمیته امداد هزینه خواهد شد.

وی گفت: در سال ۹۸، یک میلیون ۹۲۵ هزار و ۸۱۰ واحد خدمت مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه شد. 

وی افزود: مددحویان کمیته امداد برای یک بار می‌توانند بر اساس مصوبات مجلس از انشعابات همچون برق، گاز و آب به صورت رایگان استفاده کنند. 

وی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه به سپاه پاسداران برای ساخت شش هزار ۵۰۰ واحد مسکن مددحویان در سال ۹۸ گفت: طی این تفاهم‌نامه سه هزار و ۵۰۰ واحد در سال ۹۸ در مناطق محرم تکمیل و مابقی در سال ۹۹ ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های متعددی با دستگاه‌های مختلف برای ساخت ۳۴ هزار واحد در سال ۹۹ به امضا رسیده است، گفت: اعتبار دیده شده برای این تفاهم‌نامه‌ها ۱۳ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال است. 

وی گفت: در سال ۹۸، ۲۸ هزار مسکن مددجویان کمیته امداد بر اثر سیل دوچار آسیب جدی شدند که از این تعداد ۱۵ هزار واحد نیازمند تعمیر و بازسازی بود و مابقی باید احداث می‌شدند.

دالوند با بیان اینکه در سال ۹۸، ۲۵ هزار و ۵۸۶ واحد روستایی و شهری ساخته و تحویل مددجویان شد، گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۳۶۵ واحد در مناطق روستایی و مابقی مربوط به مناطق شهری زیر ۱۰۰ هزار نفر است؛ همچنین در سال ۹۸، بیش از ۹۱ هزار ۳۴۲ واحد تعمیر شده است. 

وی افزود: سهم اعتبارات دولتی برای ساخت و ساز مسکن مددجویی ۳۱ درصد، منابع مرکز ۲۱ درصد، سهم صدقات و کمک‌های مردمی هشت درصد و تسهیلات صندوق امداد ولایت ۴۰ اختصاص داده شد؛ مجموعه اعتیارات در سال ۹۸، هشت هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال بوده است.

وی در خصوص برنامه سال ۹۹ حوزه مسکن کمیته امداد گفت: در سال ۹۹، ۵۸ هزار و ۹۱۲ مسکن با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال پیس بینی شده است. 

وی اضافه کرد: حذف صف فاقدین مسکن با اولویت روستاها، تامین مسکن برای فاقدین مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، حذف صف تعمیرات مسکن مددجویی، تحقق تعهدات با سایر سازمان‌ها از برنامه‌های مهم حوزه مسکن کمیته امداد برای سال ۹۹ است.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت کمیته امداد امام خمینی ره سازمان حج و زیارت کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی