Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:25:30 GMT

طلاکردن سنگفرش‌های خیابانی با یک نگاه متفاوت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۱۳۹۴

طلاکردن سنگفرش‌های خیابانی با یک نگاه متفاوت

حسین آقایی‌پور نقاش خوش ذوق نگاهی دیگر به خیابان های شهر دارد. وی با قلموهای خود خیابان ها را رنگ می کند و از درون ماشین ها و ساختمان ها پرتره های زیبایی از شهرها را پیدا می کند. 
هر کدام از نقاشی های وی پرتره یک شهر است که از خطوط جاده ها شکل گرفته و بر اساس تاریخ، افسانه های محلی، تاریخ شفاهی یا افرادی که در آنجا می زیسته اند و یا پوشش مردم منطقه، ساخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نقاشی های وی با رنگ های تیز چشم بیننده را به بازی می گیرد.

حال وی در ادامه کارهای هنری اش از خطوط جاده ها، برای طراحی زیورآلات استفاده و هر کدام از شهرهایش را تبدیل به گردن آویز و گوشواره کرده است. زیورآلات ارائه شده در نمایشگاه وی، هر کدام نماد یک شهر است. 

او می‌گوید با یک نگاه متفاوت می توان سنگفرش خیابان را نیز طلا کرد. به این صورت هر کسی می تواند سنگفرش خیابان های شهر خود را به عنوان زیورآلات در اختیار داشته باشد. 
نمایشگاه جدید وی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار نشد و به همین دلیل این هنرمند نمایشگاه خود را بدون حضور مخاطب در خانه برگزار و تصویر آن را در فضای مجازی منتشر کرد. 

آقایی پور در این مورد گفت: من برای اینکه مردم را در دوران قرنطینه تشویق به ماندن در خانه کنم چنین کاری کردم و سعی کردم «خانه گالری» خودم را راه اندازی کنم. 

آقایی پور هنرمندی است که از پنج سال پیش پرتره شهرهای دنیا را نقاشی و برای مخاطب های خود داستان هایی را روایت می کند. هر کدام از نقاشی های وی علاوه بر نقشی که از جاده ها می گیرد، الهامی نیز از درون داستان های محلی یا افسانه های آن شهر دارد و گویی داستان شهر در نقاشی های وی جریان دارد. نقاشی های وی بر اساس خطوط جاده ها و خیابان هاست و پیچ و خم های جاده ها، خطوط چهره و لباس سوژه های وی را شکل می دهد. وی با استفاده از نقشه گوگل این نقاشی ها را طراحی می کند و تاکنون در شهرهایی مثل تهران، رشت، پاریس، روم و استانبول نمایشگاه های گروهی و انفرادی داشته است. 

وی در این باره معتقد است: دلیل نقاشی هایم نگاه متفاوت به موضوعی است که همیشه پیش روی ماست. جاده ها مردم را به مقصدهای مختلف می رسانند و من را به چهره های نقاشی هایم.

این نقاش می خواهد به مخاطبانش بگوید می توانند نگاهی متفاوت به موضوعات زندگی خود داشته باشند. او می‌خواهد برای هر شهر پرتره ای بسازد تا اگر مردم دیگر بار نام شهری را شنیدند، به جز خیابان ها و ساختمان ها به یاد پرتره و تصویر آن شهر هم بیفتند. وی می گوید مردم با یک صورت ارتباط بهتری پیدا می‌کنند تا با یک خیابان و یا ساختمان.

آقایی پور بجز نقاشی و طراحی زیورآلات طرح هایی دیگری نیز برای نقشه شهرها دارد و قرار است در نمایشگاه های بعدی این طرح ها را به مخاطبانش عرضه کند . وی با این کار می خواهد هر بار به مخاطبش یادآوری کند که می توان نگاه تازه‌تری داشت.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی نقاشی هنرهای تجسمی نقاشی آقایی پور خیابان ها نقاشی ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مناظری که طبیعت زیرکوه با لاله ها خلق کرده است از بی نظیرترین مناظر بهاری است.


دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد