Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت گفت: مردم در صورت شکایت از بیمارستانها، اورژانس و دارو می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین حیدری، مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اگفت: از مردم درخواست داریم که شرایطی فراهم کنند که تمام شهر‌هایی که در وضعیت قرمز هستند به زرد و سفید نزدیک کنند و مردمی که در مناطق سفید زندگی می‌کنند به مرحله زرد و قرمز نرسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مردم اگر شکایاتی از اورژانس و مراکز درمانی دارند می‌توانند با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و آن را مطرح کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت افزود: تمام عوامل بازرسی ما در صورتی که موارد تخطی از پروتکل‌ها وجود داشته باشد بازرسی لازم را خواهند داشت.   حیدری اضافه کرد: اگر این مشکل در اورژانس بیمارستانی باشد موکول به تماس ساعت اولی است که اپراتور برقرار شده و ما با سوپر وایزر ارتباط گرفته میشود. البته سامانه‌ای از سال قبل طراحی کردیم که با کمک ۱۹۰ تا بتوانیم با شکایت کننده ارتباط داشته باشیم تا بلافاصله پس از طرح شکایت از طریق پیامک در جریان مراحل رسیدگی قرار گیرند و امیدواریم ظرف یکی دو هفته دیگر این موضوع نهایی شود.


مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه عمده شکایات مربوط به سه ماه گذشته در حوزه بیماران کرونا و بیشتر هزینه‌های آنهاست، تصریح کرد: درباره فعالیت قهوه خانه‌ها با نظر ستاد ملی کرونا مقرر شد تا فعالیت آن‌ها با حفظ پروتکل‌ها فعالیت کنند، اما بازرسی ویژه و میدانی باید از قهوه خانه‌ها داشته باشیم که هماهنگی کرده‌ایم و گزارشات آن را نیز در جلسات بعدی اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظارت مردمی بیشترین تأثیر را دارد، ابراز داشت: درباره دریافت زیرمیزی در سامانه ۱۹۰، بخشی مربوط به تعرفه داریم که در ستاد‌های استانی فعال هستند و اگر گزارشی در خصوص دریافت بیش از میزان تعرفه در مطب یا مراکز درمانی داشته باشند رسیدگی می‌شود. این موضوع به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع داده خواهد شد و از این طریق پزشک و مرکز درمانی خاطی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

حیدری درباره رسیدگی و نظارت بر پرواز‌ها و ایرلاین ها، گفت: شخصا بازدیدی از ۶ پرواز که دو پرواز ورودی و ۴ پرواز خروجی داشتم که با خلان و مهمانداران و برخی مسافران داشتم که خوشبختانه پروتکل‌های مربوط رعایت شده بود. البته ممکن است مردم بگویند ظرفیت در پرواز‌ها با فاصله گذاری انجام نمی‌شود که ما این موضوع را در گزارشی به وزیر بهداشت اعلام کردیم.

مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت افزود: دوستان ما در مجموعه پرواز اعلام کردند که اگر چرخش هوا داخل هواپیما را در نظر بگیریم در ابتدا و انتهای کابین تفاوتی وجود ندارد و اینکه مسافران در کنار هم قرار نگیرند مشکل ایجاد نمی‌کند و این چرخش هوا در این شرایط وجود دارد، اما مسافران در طول پرواز باید حتما از ماسک اسفاده کنند.

وی درباره نظارت به اصناف، بیان داشت: به تخلف هر صنفی که مجاز به فعالیت است رسیدگی میشود، اما بیشترین شکایت مردم مربوط به شکایت از دفاتر خدماتی مربوط به کار‌های دولتی و خدمات مربوطه است.

حیدری ادامه داد: اکنون ۲۰ درصد مردم مسائل مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و باید خطر پذیری را به ۸۰ درصد برسانیم؛ ضمن اینکه در مترو، اتوبوس و پرواز‌ها مردم باید حتما از ماسک استفاده کنند و اجباری است.

مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت افزود: تمامی موارد مربوط به کاسبان کرونا و شکایت از آن و موارد کشف شده در اختیار دانشگاه‌های مربوط قرار گرفته است و پرونده‌ای در خصوص کیت‌ها تهیه کردیم که مربوط به کیتی بود که شرکت‌های داخلی از شرکت خارجی تهیه کرده بودند که موضوع حل شد.


وی تاکید کرد: هرگونه مواردی که مربوط به احتکار وسائل حفاظتی بوده و کشف شده است با قیمت مصوب توزیع شده است. کیت‌هایی بود که در روز‌های ابتدایی وضعیت خوبی نداشتند و جواب نامناسب داشتند که با بررسی انستیتو پاستور رسیدگی شد واکنون این میزان خطا‌ها در تشخیص تست به حداقل خود رسیده است، اما اگر در مراکز وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌های مجاز مواردی باشد رسیدگی می‌کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه هنوز کمک‌های خارجی در خصوص حوزه مربوط به کرونا دریافت می‌کنیم، گفت: چین بالاترین میزان کمک را داشت و کمک‌هایی نیز از بهداشت جهانی داشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دفتر بازرسی مراکز درمانی پروتکل بهداشتی سامانه 190

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد