Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول قوه قضاییه گفت: در گام دوم انقلاب و در شرایطی که شرایط جهانی، منطقه‌ای و کشور متفاوت شده، به سمت تمدن اسلامی می‌رویم.

محسنی اژه‌ای در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های قوه قضاییه برگزار شد گفت که امسال به لحاظ شرایط کرونا برگزاری همایش قوه قضاییه و دیدار با رهبری مانند سال‌های گذشته نخواهد بود اما ما همان همایش را به صورت ویدیو کنفرانس خواهیم داشت و در آن همایش از همین طریق گزارشی خدمت رهبری ارائه می‌شود و از رهنمودهای ایشان استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دیدار مسئولان قضایی با رهبری امسال امکانپذیر نیست

محسنی اژه‌ای که به مناسبت رئیس ستاد بزرگداشت قوه قضائیه در نشست خبری سخن می‌گفت ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: آن چه در سال ۱۳۶۰ گذشت را به یاد می‌آوریم و گرامی می‌داریم و شهادت شهید بهشتی را نیز گرامی می‌داریم. هر ساله هم دولت برنامه‌هایی دارد و هم قوه قضائیه، دولت در شهریور ماه هفته‌ای به نام دولت دارد و قوه قضائیه نیز از اول تیر تا ۷ تیر هفته قوه قضائیه را دارد اما امسال کمی به دلیل کرونا شرایط متفاوت است.

وی افزود: یکشنبه اول تیر، روز مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه، روز دوشنبه، روز حمایت قضایی از تولید و کارآفرینی، روز سه‌شنبه روز کرامت مردم و حقوق بشر، روز چهارشنبه روز عدالت الکترونیکی و فناوری‌های نوین، روز پنج‌شنبه، روز نظارت بر پیشگیری از وقوع جرم، روز جمعه، روز ترویج کار جهادی و در نهایت روز شنبه، روز ارتقای سلامت قوه قضائیه است.

معاون اول قوه قضائیه در ارتباط با پرونده اکبر طبری گفت: عده‌ای می‌پرسند آقای طبری در مراجع قضایی چقدر از فسادش به دیگران سرایت کرده و اعمال نفوذ کرده؟ باید گفت تخقیقات زیادی شده، بسیاری از افراد با ایشان همکاری کردند اما بسیار موارد نادری بوده است. در بین قضات، ۲ قاضی شاغل و بازداشت شده و ۲ قاضی بازنشسته مربوط و دخیل در این پرونده داشتیم.

هم‌چنین تعدادی وکیل و دلال هم در این پرونده دخیل بودند و مجموعا ۲۱ نفر مربوط به اکبر طبری تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی افزود: در پاسخ به این سوال که آیا ایشان فسادش آشکار و روشن بوده باید گفت: ایشان مقدار زیادی پیچیده عمل کرده و بدون تحقیقات ۱ ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی بوده است و در سال ۹۷، وقتی اطلاعات سپاه به میدان آمد سرنخ‌های جدیدی پیدا شد.

اژه‌ای اظهار کرد: برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رییس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.

محسنی اژه‌ای در ارتباط با آمارهای دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی گفت: از سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸، بیش از ۹۰۰ حکم قطعی در ارتباط با دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر شد که از این ۹۰۰حکم، ۹ مورد اعدام، ۴ مورد حبس ابد، ۴۴ مورد حبیس بیش از ۲۰ تا ۳۰ سال، ۱۰۰ مورد حبس بیش از ۱۰ تا ۲۰ سال، ۷۳۰ مورد حبس زیر ۱۰ سال، ۱۱۶ مورد انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۷۲ مورد انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شدند.

وی افزود: در سال ۹۸، کم‌تر از ۱ درصد تخلف قضات را داشتیم ولی بیش از ۶۴۰۹ قاضی مورد تشویق قرار گرفتند هم‌چنین ۱۲۵ قاضی نیز سلب صلاحیت شدند و تعدادی نیز محاکمه و محکوم شدند.

   مصاحبه تلویزیونی رئیسی شنبه آینده پخش می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضا در نشست خبری عناوین روزهای هفته قوه قضاییه را به شرح زیر، اعلام کرد.

وی افزود: روز شنبه قبل از روز اول تیر، مصاحبه تلویزیونی آیت الله رییسی با رسانه ملی پخش می‌شود.

معاون اول دستگاه قضا بیان داشت: یک شنبه مراسم تجدید میثاق رییس قوه و مسئولین دستگاه قضا با حضرت امام (ره) در مرقد مطهر و زیارت قبور شهدای هفتم تیر و شهید رجایی و باهنر و سایر شهدا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یک شنبه اول تیر روز مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه، روز دوشنبه روز حمایت قضایی از تولید و کارآفرینی، روز سه شنبه روز کرامت مردم و حقوق بشر، روز چهارشنبه روز عدالت الکترونیک و فناوری‌های نوین، روز پنج شنبه نظارت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، روز جمعه روز ترویج کار جهادی و فرهنگ صلح و سازش و روز شنبه روز ارتقای قوه قضاییه عزت و کرامت قضات و کارکنان نامگذاری شده است.

برای من و رییس پیشین قوه قضاییه احراز نشد که طبری متخلف است

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به پرونده اکبر طبری گفت: برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رییس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.

2 قاضی در ارتباط با پرونده طبری بازداشت شدند

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در ارتباط با پرونده اکبر طبری گفت: عده‌ای می‌پرسند آقای طبری در مراجع قضایی چقدر از فسادش به دیگران سرایت کرده و اعمال نفوذ کرده؟ باید گفت تخقیقات زیادی شده، بسیاری از افراد با ایشان همکاری کردند اما بسیار موارد نادری بوده است. در بین قضات، ۲ قاضی شاغل و بازداشت شده و ۲ قاضی بازنشسته مربوط و دخیل در این پرونده داشتیم.

مجموعا ۲۱ نفر مربوط به اکبر طبری تحت تعقیب قرار گرفتند

وی افزود: هم‌چنین تعدادی وکیل و دلال هم در این پرونده دخیل بودند و مجموعا ۲۱ نفر مربوط به اکبر طبری تحت تعقیب قرار گرفتند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در پاسخ به این سوال که آیا ایشان فسادش آشکار و روشن بوده باید گفت ایشان مقدار زیادی پیچیده عمل کرده و بدون تحقیقات ۱ ساله، تخلفاتشان بروز و ظهور نداشته و فقط شایعاتی بوده است و در سال ۹۷، وقتی اطلاعات سپاه به میدان آمد سرنخ‌های جدیدی پیدا شد.

وی اظهار کرد: برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رییس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.

ادامه دارد...


 

ادامه دارد.../

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون اول قوه قضائیه ارتباط با پرونده احراز نشد محسنی اژه ای قرار گرفتند رییس پیشین قوه قضاییه اکبر طبری باید گفت شنبه روز اول تیر ۲ قاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد

رضا مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد