Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان انگلیسی آزمایشی را ترتیب دادند تا با استفاده از مولکولی از لخته شدن خون در بیماران مبتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دانشمندان انگلیسی به دنبال آزمایش داروی جدیدی هستند که ممکن است از انعقاد مرگبار خون بر اثر ویروس کرونا جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "ایندیپندنت" نوشت, این آزمایش که به "TRV027" موسوم است به روی 60 بیمار انجام خواهد شد؛ "TRV027" مولکولی است که واکنش‌های ایمنی بدن را که تصور می‌شود موجب عوارض بسیار شدید در بیماران مبتلا به کووید 19 است، هدف قرار می‌دهد.

یک سوم بیمارانی که با ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند به عارضه لختگی خون در رگ‌ها دچار شده که می‌تواند مرگبار باشد.

دانشمندان تصور می‌کنند عدم تعادل هورمونی در خون که از عملکرد ویروس کووید 19 ناشی می‌شود، موجب لخته شدن خون در وریدها می‌شود.

این آزمایش‌ها توسط دانشمندان در "بنیاد قلب انگلیس" در محل دانشگاه "امپریال‌کالج لندن" انجام می‌شود که در جریان آن بیماران مبتلا به ویروس کرونا به مدت هشت روز که دوره حاد بیماری در بخش مراقبت ویژه و اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی است، تحت نظارت قرار می‌گیرند.

کار این مولکول که توسط کارخانه "تروینا" تولید شده است, احیای تعادل میان دو هورمون کلیدی است که فشار خون و عملکرد رگ‌ها را تنظیم می‌کنند.

این تعادل توسط آنزیم «ACE2» حفظ می‌شود که ویروس کووید 19 در هنگام فعالیت در بدن، آن را از کار می‌اندازد؛ در نتیجه، خون چسبناک شده و در سراسر بدن به ویژه در ریه‌ها لخته می‌شود.

تیم پژوهشگران این دارو معتقدند که داروی "TRV027" می‌تواند این عدم تعادل هورمونی را درمان کرده و از شدت عملکرد ویروس بکاهد.

این دارو پیشتر در درمان بیماران مبتلا به سکته قلبی استفاده شده و عوارض جانبی وخیمی نداشته اما موثر هم نبوده است.

"کت پالاک"، پژوهشگر ارشد و پزشک متخصص در بخش واکسن‌شناسی دانشگاه "امپریال‌کالج لندن" که یکی از مسئولین این تحقیقات است می‌گوید: «باید این فرضیه را که کووید 19 تنها یک بیماری تنفسی است کنار بگذاریم؛ این ویروس همچنین عوارض مخربی بر سایر اندام‌های بدن از جمله رگ‌های خونی و قلب دارد؛ در ابتدای این بیماری با شگفتی متوجه شدیم که کسانی که از نارسایی‌های قلبی و گردش خون رنج می‌برند در معرض خطر بیشتری هستند.»

 "TRV027" یکی از چند دارویی است که در انگلیس برای درمان وخیم‌ترین عوارض کووید 19 مورد آزمایش قرار گرفته است.

ادعای محققان انگلیسی: واکسن کرونا تا بهار سال آینده تولید می‌شود!ادعای جدید کارشناسان: ویروس کرونا می‌تواند باعث بیماری قند شودادعای جدید محققان: ویروس کرونا تهدیدی بر کل سیستم عصبی مبتلایان

انتهای پیام/

R1545/P/S2,24/CT10 واژه های کاربردی مرتبط داروی شیمیایی اخبار "انگلیس" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داروی شیمیایی اخبار انگلیس ویروس کرونا داروی شیمیایی اخبار انگلیس ویروس کرونا بیماران مبتلا ویروس کرونا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود