Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به تشکیل میز استان تهران در بانک مرکزی از تکلیف بانک های استان تهران جهت اجرای بخشنامه شورای پول و اعتبار جهت امهال بدهی های غیرجاری واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور همتی رئیس کل بانک مرکزی و جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران برگزار شد اظهار داشت: بانک ها با تسهیلاتی که در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهند چه در رابطه با سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و همچنین تسهیلات برای احداث واحدهای تولیدی و غیره نقش بی‌بدیلی در تحرک اقتصادی کشور دارند و قوه محرکه در سال جهش تولید می باشد که این موضوعات در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی قبلاً به این صورت بوده که اگر واحدهای تولیدی ۲۰ درصد بدهی شان را پرداخت کنند از لیست بدهکاران جاری حذف می‌شوند و در بازه زمانی ۵ ساله با شش ماه تنفس بدهکاری واحدهای تولیدی پرداخت شود که ۲۰ درصد به ۷ و نیم درصد کاهش یافت.

استاندار تهران تأکید کرد: در جلسات متعدد بانک‌های استان تهران زیر بار این مسئله نرفتند که مجدداً در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و هر بانکی نسبت به اجرای این مصوبه امتناع کند در سامانه نظارتی بانک مرکزی به عنوان عدم اجرای دستور تلقی می شود.

محسنی بندپی با اشاره به ضرورت ارائه برش استانی تسهیلات بانک مرکزی و بانک های استان گفت: در جلسه عنوان شد که به استان تهران تسهیلات زیادی پرداخت می‌شود، این در حالی است که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی که در تهران دفتر مرکزی دارند، تسهیلات دریافت می کنند ولی این تسهیلات در خود تهران هزینه نمی‌شود درخواستمان این بوده که برش تسهیلات استانی در بخش‌های مختلف ارائه شود تا بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیت استان تهران میز استان تهران در بانک مرکزی اختصاص یافت تا خیلی متکی به این جلسات نشویم و مشکلات واحدهای تولید در قالب این میز مطرح و در مورد آن اتخاذ تصمیم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی واحدهای تولیدی استاندار تهران انوشیروان محسنی بندپی واحدهای تولیدی بانک های استان استان تهران بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی

استاندار زنجان گفت: پاداش افزایش تولید به کارگران واحدهای تولیدی باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل بی تدبیری سبب ادامه دار بودن مشکل کارگران می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از این موارد است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

افشارچی بر لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری هم باید مورد توجه باشد و رویکرد ما این است هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره‌وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع باید از محل بهره‌وری رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل نبود تدبیر ادامه‌دار می‌شود.

کد خبر 750128

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی