Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی تمهیدی روز سه شنبه به مناسبت روز ملی گل و گیاه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پاکدشت با برخورداری از هزار و ۱۶۹ هکتار گلخانه تولید گل و گیاه و سبزی و صیفی، قطب تولید این محصولات در استان تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: از مجموع گلخانه‌های شهرستان پاکدشت، بیش از ۱۵ هکتار به تولید گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد و در این گلخانه‌ها سالانه ۹۹۲ میلیون گل شاخه بریده و ۱۴ میلیون و ۵۱۰ هزار عدد گلدان زینتی تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تمهیدی اظهار کرد: علاوه بر سطح گلخانه‌ها، در ۶۸ هکتار فضای باز پاکدشت نیز کشاورزان به تولید گل و گیاهان زینتی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: گلخانه‌های شهرستان پاکدشت علاوه بر توسعه اقتصادی منطقه، در جذب گردشگران نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند و بسیاری از علاقه مندان به گل و گیاه با حضور در این شهرستان، از جاذبه‌های این مراکز استفاده و نسبت به خرید گل اقدام می‌کنند.

فرماندار پاکدشت گفت: علاوه بر گلخانه‌های تولید گل و گیاهان زینتی، بیش از ۲۳ هکتار از گلخانه‌های پاکدشت به تولید سبزی و صیفی اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاکدشت زیر کشت گندم رفته که با احتساب میانگین برداشت محصول گندم به ازاء هر هکتار ۶ هزار کیلوگرم، در پایان فصل برداشت، بیش از ۳۱ هزار تن گندم در پاکدشت تولید شود.

تمهیدی افزود: سال گذشته، کشاورزان پاکدشتی ۱۸ هزار و ۵۵۲ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دادند.

وی تصریح کرد: کشاورزان پاکدشتی امسال ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان را به کشت جو اختصاص دادند که با توجه به عملکرد ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی برداشت از هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل ۱۴ هزار و ۸۵۰ تن محصول برداشت شود.

فرماندار پاکدشت گفت: امسال ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پاکدشت زیر کشت کلزا رفته که با توجه به میانگین ۳ هزارکیلوگرمی برداشت محصول از هر هکتار، پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

پاکدشت بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

۲۵خرداد روز ملی گل و گیاه نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی هادی تمهیدی پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پاکدشت وزارت جهاد کشاورزی پاکدشت تولید گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد