Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:25:13 GMT

هفته آینده کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۲۶۷۴

هفته آینده کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین فرهنگی در حاشیه نشست غیرعلنی امروز (سه شنبه ۲۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به صورت غیرعلنی برگزار شد، در بخش اول سردار سرلشکر باقری رئیس کل نیروهای مسلح گزارشی را در خصوص مسائل دفاعی کشور مطرح کرده و در بخش دوم نیز مسائل داخلی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: سرلشکر باقری در بخش اول گزارش دقیقی را در خصوص مزیت‌های دفاعی کشور و قدرت‌های نظامی کشورمان که در سطح منطقه در رتبه اول قرار دارد ارائه دادند. بنا بر گزارش وی کشور ما آمادگی پاسخ به هرگونه تهدیدی را دارد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در بخش دوم نیز در حوزه مسائل داخلی مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه کرده و پس از آن تعداد قابل توجهی از همکاران نیز نکته نظرات و بعضاً انتقادات خود را مطرح کردند. از آنجا که جلسه به طول انجامید فرصت برگزاری بخشی از جلسه به صورت علنی و ارائه گزارش فراهم نشد. امیدواریم در آغاز جلسه روز یکشنبه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه در خصوص زمان تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی و انتخاب هیأت رئیسه آن بیان کرد: در بازه زمانی قبل از شکل‌گیری کمیسیون‌ها وزرا و مسئولان مربوطه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش به نمایندگان فرصت تعامل و تبادل نظرات متقابل بین دو دستگاه را فراهم می‌کنند. در خصوص کمیسیون‌های تخصصی نیز شب گذشته تا ساعت حدود ۱.۵ بامداد کمیسیون مشترک هیأت رئیسه به همراه رؤسای شعب جلسه داشته و اعتراضات همکاران را بررسی کردند. در نهایت مباحثی نهایی شد و با نظر هیأت رئیسه و رؤسای شعب مبنای شکل‌گیری کمیسیون‌ها امتیازبندی است. امیدواریم تا پایان امروز عمده کمیسیون‌ها نهایی شده و ظرف چند روز آینده نیز مابقی آنها نهایی می‌شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امیدواریم از هفته آینده نیز کمیسیون‌ها بعد از انتخاب هیأت رئیسه کار خود را آغاز می‌کند. در این فرصت نیز مسئولان و وزرا با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش با نمایندگان تبادل نظر و تعامل خواهند داشت و با دیدگاه‌های مجلس جدید نیز آشنا می‌شوند.

فرهنگی در ادامه با اشاره به تمایل مجلس یازدهم برای همکاری با ستاد نیروهای مسلح بیان کرد: سردار باقری در بخشی از صحبت‌های خود به محدودیت‌ها و مشکلات اشاره کردند و در عین حال افتخارات نظام ما همواره این بوده که با همه محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف توانسته‌ایم به قدرت برتر منطقه و جهان تبدیل شویم. امیدواریم مجلس یازدهم بتواند در راستای تأمین نیازهای اولیه ستاد نیروهای مسلح گام‌های مؤثری بردارد.

وی در پایان افزود: مجلس شورای اسلامی هفته آینده در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن حدود یک هفته نماینده‌ها برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود خواهند رفت.

کد خبر 4951080

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهم هیئت رئیسه مجلس محمدحسین فرهنگی نیروهای مسلح سردار باقری مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم حسن روحانی حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت ویروس کرونا خبرگزاری مهر سید عباس موسوی شورای نگهبان ایران محمدجواد ظریف اسحاق جهانگیری مجلس شورای اسلامی هیأت رئیسه کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان، برابر قانون، نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی اسلامی ۸ روز قبل از اخذ رای تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس با اشاره به آغاز تبلیغات برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان گفت: ۲۱ سالن برای برگزاری سخنرانی هر دو نامزد، ۶٠ مکان تبلیغاتی برای نصب بنر‌ها و پوستر‌ها در مناطق مختلف شهری و ۵ بیلبورد تبلیغاتی در نظر گرفته شده تا در روند تبلیغات استفاده کنند.

۲۳۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس آماده شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

براساس قانون افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور نخست در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

دیگر خبرها

  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده