Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@16:25:09 GMT

آشنایی با سیستم محدود کننده سرعت خودرو

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۲۷۴۶

آشنایی با سیستم محدود کننده سرعت خودرو

بسیاری از خودرو‌های جدید دارای پیشرانه آن چنان قدرتمندی هستند که حداکثر سرعت آن‌ها از مرز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز فراتر می‌رود، اما سیستم محدود کننده سرعت اجازه نمی‌دهد که سرعت شما از حد معینی بیشتر شود.

به گزارش شریان نیوز،خودرو‌هایی مانند مرسدس بنز، ب ام و، فراری، بوگاتی و ... دارای موتور‌هایی آن چنان پرتوان هستند که به سادگی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند، اما آیا این سرعت لازم است؟

 


واقعیت این است که حتی اگر در یک صبح روز کاری هم شما دیر به محل کار خود خواهید رسید، باز هم سرعت زیاد کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس شرکت‌ها دستگاه‌هایی بر روی خودرو‌ها با نام "محدود کننده سرعت" یا "Speed Limiter" نصب می‌کنند که به خودرو‌های شهری این اجازه را نمی‌دهد که از موتور حداکثر توان را بکشد.

این سیستم به این صورت عمل می‌کند که یک سری حسگر سرعت شما را در هر لحظه اندازه گیری می‌کنند و اطلاعات را به کامپیوتر پیشرانه می‌فرستند. هنگامی که شما به حداکثر سرعتی که برای سیستم تعریف شده است می‌رسید، کامپیوتر میزان سوخت و هوای وارد شده به موتور را محدود می‌کند و همین امر از افزایش سرعت موتور جلوگیری می‌کند.

دلایل استفاده از محدود کننده سرعت

۱- امنیت: اولین مورد به کار بردن محدود کننده‌های سرعت در خودرو‌ها امنیت راننده و سرنشینان است. هرچه سرعت خودرو بیشتر می‌شود، ناخواسته احتمال بروز حادثه بیشتر می‌شود.

۲- محافظت از پیشرانه: افزایش سرعت و دور موتور به معنای کار کشیدن شدید از پیشرانه است. هرچه بیشتر به پیشرانه فشار بیاورید، عمر آن کاهش می‌یابد و زودتر از زمان پیش بینی شده دچار مشکل می‌شود و ممکن است هزینه‌های سنگینی به همراه داشته باشد.

۳- محافظت از تایر‌ها: یکی از عدد‌های درج شده بر روی تایر‌ها میزان سرعت مجازی است که تایر می‌تواند تحمل کند. اگر سرعت خودرو از آن حد مجاز بیشتر شود، میزان چرخش تایر بیش از حد تحمل آن می‌شود و احتمال ترکیدن در آن به وجود می‌آید که در این صورت خطری بسیار جدی برای سرنشینان به وجود می‌آید.

۴- محیط زیست: هرچه سرعت خودرو افزایش بیابد، میزان آلایندگی آن نیز بیشتر می‎‌شود. برای مثال، اگر بوگاتی ویرون با حداکثر سرعتش حرکت کند، باک ۱۰۰ لیتری آن تنها طی ۹ دقیقه خالی می‌شود.

منبع: شریان

کلیدواژه: سرعت خودرو خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد و با بهبودهای بسیاری همراه شده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لاماری ایما هیبرید (HEV) جدیدترین محصول سواری آرین پارس موتور شناخته می‌شود که قرار است در فاز اول به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شود. با توجه به اضافه شدن نام این خودرو به سامانه خودروهای وارداتی، می‌توان گفت که دومین محصول لاماری در آستانه ورود به بازار است. اما احتمالاً سوال بسیاری از متقاضیان، قیمت فروش لاماری ایما هیبرید و بازه قیمتی آن در بازار باشد.

براساس اطلاعات واصله، ایمای هیبرید احتمالاً فاصله قیمتی 40 درصدی با نسخه  لاماری ایما در بازار داشته باشد. هم‌اکنون لاماری ایما معمولی در بازار با نرخ  حدودا دو میلیارد و 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد که با احتساب 40 درصد، در کانال پایین‌تر از سه میلیارد تومان ( حدود دو میلیارد و 900 میلیون تومان) قرار خواهد گرفت.

آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات

 

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد و با بهبودهای بسیاری همراه شده است. همچنین لازم به تاکید است که با تولید نسخه HEV (هیبرید) لاماری ایما، این مدل جانشین تریم رده بالاتر به حساب می‌آید که زمانی قرار بود تحت عنوان ایما X و در نسخه بنزینی به تولید برسد.

نسخه هیبرید لاماری ایما از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر مجهز به سیستم پرخوران و سیستم پاشش سوخت مستقیم، همانند نسخه بنزینی ایما بهره می‌گیرد، اما در این مدل با دو موتور الکتریکی با کد شناسایی DHT-300 (یکی به‌عنوان ژنراتور و دیگری به‌عنوان موتور رانشی) به‌مجموع توان 130 کیلووات (174 اسب بخار) و مجموع گشتاور 300 نیوتن.متر همراه شده است و نیروی الکتریسیته آن با یک پک باتری 2 کیلووات.ساعت تامین می‌شود.

در حال حاضر تنها رقیب مستقیم محصول هیبریدی آرین پارس موتور، خودروی تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید محسوب می‌شود؛ چرا که هر دو محصول، چینی و در یک بازه قیمتی نزدیک به یک‌دیگر قرار می‌گیرند.

طبق محدوده قیمتی حدودی که برای لاماری ایما HEV مشخص شده، این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به رقیب خود، یعنی تیگو 8 پلاگین هیبرید دارد. از سوی دیگر به دلیل اینکه لاماری در نسخه پلاگین هیبرید عرضه نمی‌شود، نیازی به شارژ باتری‌های آن نیست.

همچنین در بخش مشخصات فنی نیز حداکثر قدرت و گشتاور لاماری ایما هیبریدی نسبت به تیگو 8 پرو PHEV اندکی بیشتر است. به عبارتی ایمای هیبرید در مجموع می‌تواند حداکثر 342 اسب‌بخار و 580 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، اما رقیب این خودرو قادر به تولید 326 اسب‌بخار و 510 نیوتن‌‎متر است.

هرچند مصرف سوخت ترکیبی خودروی جدید آرین پارس موتور به صورت رسمی اعلام نشده، اما با توجه به حجم موتور یکسان آن با رقیب خود و همچنین وزن پایین‌تر، احتمالاً مصرف سوخت لاماری ایمای هیبرید حتی از تیگو 8 PHEV نیز کمتر باشد.

 

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟
  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس