Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:45:02 GMT

بحران مهاجرت؛ از واقعیت تا رویای زندگی در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۲۸۴۸

بحران مهاجرت؛ از واقعیت تا رویای زندگی در اروپا

نشریه اسپانیایی وینته مینوتوس امروز(سه‌شنبه) در گزارشی با موضوع «مهاجرت» نوشت: میلیون‌ها مهاجر آفریقایی و لاتین‌تبار هر ساله با رویای دست یافتن به زندگی بهتر، قدم در راهی پر فراز و نشیب می‌گذارند و این نقطه شروع ماجرای تلخ و دراماتیک مهاجرت است؛ داستان تلخی که هر لحظه تحت تاثیر مسائلی همچون ظرفیت محدود پذیرش و قوانین سختگیرانه کشورها محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمونه بارز این مطلب، اقدام سال گذشته دولت اسپانیا در بازگرداندن ۱۱ هزار مهاجر مراکشی و الجزایری بود که اگرچه پس از تحمل مشقت فراوان به رویای زندگی در کشوری اروپایی دست یافته بودند اما اراده‌ای در تغییر این مسیر نداشتند؛ و این عاقبت ۳۰ درصد از حدود ۳۰ هزارو ۸۰۰ مهاجری بود که با ترسی همیشگی در این کشور زندگی می‌کنند.   

اسپانیا اگرچه یکی از اصلی‌ترین مقاصد دنیا در ورود مهاجران غیرقانونی، ثبت نشده و بدون مدارک شناسایی است که سوار بر قایق یا با پریدن از حصارها  و یا حتی ورود از طریق پروازهای بدون ویزا خود را به این کشور اروپایی می‌رسانند اما برخورد دولت اسپانیا در بازگرداندن این مهاجران در مقایسه با بسیاری از کشورها، سختگیرانه نبوده و منعطف‌تر است.  

براساس اطلاعات سازمان بین‌المللی مهاجرت، شمار مهاجرانی که در سال‌های اخیر وارد اسپانیا شدند، تقریبا نیمی از شمار کل مهاجران غیرقانونی را تشکیل می‌دهند که از طریق مدیترانه به کشورهای اروپایی رسیدند؛ به گونه‌ای که اسپانیا به دروازه اصلی‌ ورود مهاجران غیرقانونی که از آفریقا می‌آیند تبدیل شده و به طور چشمگیری از کشورهایی همچون ایتالیا، یونان، قبرس و مالت سبقت گرفته است.

با گسترش ویروس کرونا در ماه‌های اخیر اگرچه افت شدید تقاضای پناهندگی به عنوان یکی از آثار شیوع بیماری در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتفاق افتاده، اما میزان آن در هیچ یک از کشورها به اندازه اسپانیا با ثبت بیش از ۳۷ هزار و ۴۰۰ مورد مهاجرت در سال جاری، محسوس نبوده است.  

بیشتر پناهجویان علاقمند رفتن به اسپانیا از کشورهای ونزوئلا، کلمبیا و آمریکای مرکزی هستند که به دنبال لغو و توقف پروازها و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی به دلیل گسترش ویروس کرونا در این کشور، مهاجرت این افراد به اسپانیا عملا امری غیرممکن است.

تمایل به مهاجرت برای ترسیم چشم‌اندازی بهتر در آینده، منطقی و قابل درک است، اما آنچه اهمیت دارد، فقدان آگاهی و درک نادرست و عدم شناخت واقعیتی است که به عنوان مبنای تصمیم‌گیری مهاجران، پیامدهای غیرقابل جبرانی را برای آنها به بار می‌آورد؛ بسیاری از مهاجران انواع خطرها را به جان می‌خرند تا در بهترین حالت، ساده‌ترین دشواری آنها پس از گذشت از این دوران، یافتن یک سقف باشد؛ بنابراین علاوه بر ترس همیشگی اخراج از این کشورها، بحران فقر نیز در اروپای ثروتمند در انتظار این پناهجویان خواهد بود.  

با نگاهی به فهرست کشورهای مهاجرفرست از جمله کامرون، بورکینافاسو، بروندی و مالی در می‌یابیم که بی‌ثباتی سیاسی، فقر، قحطی، خشونت‌های قومی و درگیری‌های مسلحانه به طور مشترک بر اوضاع این کشورها حاکم است.
2023

برچسب‌ها قاره اروپا پناهجویان اسپانیا مهاجرت غیرقانونی مهاجرت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا پناهجویان اسپانیا مهاجرت غیرقانونی مهاجرت قاره اروپا پناهجویان اسپانیا مهاجرت غیرقانونی مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • بایرن مونیخ در رویای همکاری دوباره با پپ گواردیولا
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند