Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری ​اشتغال استان فارس به ریاست استاندار فارس‌ و با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس،فرمانداران و روسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان های استان، مدیران بانکی، روسای تشکلات کارفرمایی، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و انجمن صنفی کارفرمایی، تشکل کارفرمایی و صنعت و معدن در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به شیوه نامه تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف شد که امکان ثبت نام را برای کارفرما و همچنین 14 رسته و 550 شغل آسیب دیده از کرونا فراهم‌کند.وی افزود: درحالی رسته و مشاغل آسیب دیده از کرونا شامل کارگاه‌های کوچک می شود که حدود 70 درصد کارگاه های استان زیر سه نفر کارگر دارند و بنابراین می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
وی افزود: کارگاه های 14رسته و 550 شغل می توانند از این مزیت بهره مند شوند به شرط اینکه از نیروی شاغل خود صیانت کرده باشند
مختاری در تشریح شیوه نامه شرایط واحدهای کسب و کار مشمول دریافت تسهیلات گفت: کارگاه هایی که از سال گذشته تاکنون در همین مشاغل فعال بوده و باشند و همچنان به فعالیت خود ادامه بدهندو نیز لیست کارکردشان در اسفند ماه 98 را به هر تعداد کار گر به تامین اجتماعی ارائه داده باشند مشمول تسهیلات می شوند و ملاک پرداخت تسهیلات صرفاً تعداد نیرو در اسفند ماه 98 است.
وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات 12 درصد است و مدت بازپرداخت این تسهیلات با احتساب دوره تنفس 24 ماه است که از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان این که این تسهیلات خوشبختانه از محدودیت های متعارفی که در سیستم بانکی وجود دارد، معاف است، ابراز کرد: پرداخت دستمزد نیروی کار طی یک دوره 3 ماهه ابتدای سال 99 تنظیم شده و تامین بخشی از هزینه های عملیاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که بر اساس یک معیار به دست آورده اند.
مختاری با بیان اینکه در استان فارس قریب 80 هزار کارگاه مشمول این موضوع است، تصریح کرد: فعالیت80 هزار کارگاه درواقع برای قریب 150 هزار نفر فرصت شغلی در استان فارس است که باید تلاش شود فرصت های شغلی حفظ شوند.
وی با بیان اینکه برای رسته های دارای فعالیت و آسیب دیده از کرونا 12 میلیون تومان به ازای هر کارگر بیمه شده برای مشاغلی که در رسته و آخر کرونا آسیب دیده اند ابراز کرد: همچنین16 میلیون تومان به کارگاه‌های پرداخت می شود که جز 14 رسته و550 شغل هستند به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا تعطیل شده اند.
مختاری افزود: برای رانندگان مسافربری به ویژه رانندگان تاکسی مبلغ 6 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که خوشبختانه درحال حاضر هم به سیستم بانکی معرفی شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه تضامین مورد نیاز جهت تسهیلات ویژه کسب و کار ها محدودیت متعارف را ندارد؛ تصریح کرد: اما به هر حال تسهیلات تضامین و وثایق خاص خود را دارد که برای تسهیلات تا 16 میلیون تومان فقط یک سفته یا چک به تشخیص بانک مورد تایید است، بین16 میلیون تا 48 میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن ، بین 48 میلیون تومان تا 160 میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه دو تا ضامن ،بین 160 تا 200 میلیون سفته متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه سه ضامن و 200 میلیون به بالا بر اساس تشخیص بانک اقدام می شود که در این رابطه با توجه به همکاری حوزه اتاق تعاون دادیم و موافقت بخش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در این قسمت کارفرمایانی که عاجزباشند از تودع وسایل و تضامین مدنظر بانک از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری هم می‌تواند استفاده کند.
مختاری خاطرنشان کرد: 14 رسته مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستورانها، بوفه ها طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌، هتل آپارتمان ها، مجتمع جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی ،پذیرایی و تفریحی، خدمات بین راهی موزه ها که متولی این موضوع میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی است؛ همچنین در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، هوایی ،جاده‌ای، ریلی و دریایی که متولی دستگاه اجرایی اداره کل راه و شهرسازی است در حوزه حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری که متولی شهرداری و استانداری است، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی که متولی ان هم وزارت میراث فرهنگی و هم سازمان حج و زیارت است.
وی ادامه داد: همچنین مراکز تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه که متولی آن وزارت صمت است به علاوه باشگاه ها، مجتمع های ورزشی تفریحی که متولی آن وزارت ورزش و جوانان است و مراکز و مجتمع‌های فرهنگی آموزشی، هنری و رسانه‌ای است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها هستند، مرکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی که متولی آن وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی است و موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه های درمانی و تشخیصی مانند آزمایشگاه ها و پاراکلینیک های فعال ، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه و واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی و مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی که متولی آن سازمان جهاد کشاورزی است جز14 رسته اسیب دیده و مشمول دریافت تسهیلات کرونا هستند.
مختاری با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات می توانند با مراجعه به سامانه کارا اقدام به ثبت نام کنند، عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از پرونده ها روی میز بانک ها است و خواستار تسریع در روند پرداختی ها هستیم.
وی در ارتباط با توزیع استانی تسهیلات برای کسب و کارهای به شدت آسیب دیده گفت: استان فارس رتبه چهارم از تسهیلات ابلاغی را و بعد از تهران، اصفهان و خراسان رضوی را دارد و متقاضیان می توانند از بین 20 بانک یک بانک را انتخاب کند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به تقسیم بندی کارگاه ها و کارگران‌مشمول قانون کار گفت: براین اساس 2هزار و 360 میلیارد تومان تسهیلات تقسیم بندی می شود
مختاری افزود: آخرین گزارش تعداد 150 هزار و 33 کارگاه با اشتغال 24 هزار و 741 نفر ثبت نام و تعداد 9346کارگاه ،با 14 هزار و 951 نفر اشتغال برای بررسی ارسال شده است.
وی در رابطه با متقاضیان بیمه بیکاری نیز گفت: از 27 هزار و 314 کارگاه کارگران آن متقاضی بیمه بیکاری شدند که 7549 کارگاه در حوزه صنعت، 17035 در حوزه خدمات، 1071 و 1659 اظهار نشده بوده است.
مختاری خاطرنشان کرد: از این تعداد 88 هزار و 601 متقاضی و مشمولین 73 هزار و 399 بوده است و تا الان بیمه بیکاری اسفند پرداخت و فروردین و ادیبهشت تا چند روز آینده پرداخت می شود
فرمانداران با جدیت جذب اعتبارات مرتبط با کرونا را پیگیری کنند
استاندار فارس نیز در این جلسه گفت:فرمانداران شهرستان های استان باید با جدیت تمام تلاش خود را برای جذباعتبارات مرتبط با کرونا از جمله حمایت از مشاغل آسیب دیده را پیگیری کرده وتلاش کنند حداکثر بهره برداری را از این ظرفیت به عمل آورند.
عنایت الله رحیمیدر جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان این که طرح ایجاد 200 شغل توسط هرفرمانداری در سال گذشته و سال جاری معیار ارزیابی فرمانداران است ،اظهارکرد: برای تحقق اشتغال و تولید ثروت باید از همه ظرفیت های قانونیهمچون قانون بودجه سالانه استفاده کرد.
نماینده عالی دولت تدبیر وامید در استان فارس با اشاره به این که پس از شیوع ویروس کرونا ، دستگاههای مسئول به هماهنگی و مدیریت استانداری به میدان آمدند و ابتدا تولیدماسک و مواد ضدعفونی کننده در دستورکار قرار گرفت ، گفت: خوشبختانه هماکنون استان فارس از اقلام بهداشتی اشباع شده است و اتفاقات خوبی به وقوعپیوست.
وی ادامه داد: با توجه بهاین که بسیاری از مشاغل در اثر نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا تعطیل وراکد شدند ، دولت تصمیمات خوبی برای حمایت از آنان و جبران خسارات گرفت کهمدیران استان و فرمانداران موظفند تلاش کنند تصمیمات دولت و ظرفیت هایایجاد شده را برای حمایت از کسب و کارها و واحدهای تولیدی به کار بگیرند.
استاندار فارس با تاکیدبر این که فعالیت های خرد و متوسط در این استان فراوان است و فعالیت زیادیبرای شناسایی و جذب حمایت های قانونی از آنان لازم است صورت گیرد ، تصریح کرد: دستگاه هایی مانند میراث فرهنگی ، صنعت، معدن و تجارت ، ورزش وجوانان ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش کنند بااستفاده از اعتبارات قانونی از مجموعه کسب و کارهای زیرمجموعه های خودحمایت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی فارس میراث فرهنگی مدیرکل تعاون آسیب دیده مراکز تولید بیمه بیکاری متولی آن استان فارس کارگاه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف