Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان غربی در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در بسته خبری پیش‌رو، بخشی از اخبار گوشه و کنار استان آذربایجان غربی گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارومیه دوباره محدودیت کرونایى گرفت

فرماندار ارومیه ابزار داشت: برای کاهش شیوع ویروس کرونا، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، بازار تاناکورا و تمام ادارات از فردا ملزم به استفاده از ماسک برای فعالیت خود هستند.

وی افزود: همچنین به علت افزایش آمار ابتلا به کرونا از امروز مجددا در تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها محدودیت حضور وجود خواهد داشت بنابراین مردم برای حفظ سلامت خود، موارد بهداشتی را رعایت و از حضور در هر گونه تجمع و اجتماعات دوری کنند.

جرایم مالیاتی تا 100 درصد در آذربایجان‌غربی بخشیده می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: بخشودگی جرایم مالیاتی با هدف حمایت از تولید و فعالان اقتصادی در شرایط بیماری کرونا صورت می‌گیرد. این بخشودگی‌ها به صورت پلکانی بوده و در شرایط خاصی به 100 درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: مؤدیانی که تاریخ ابلاغ برگ قطعی مالیاتی آنها تا31 دی سال گذشته است، به شرط پرداخت بدهی مالیاتی تا پایان خرداد ماه، می توانند از بخشودگی 90 درصدی برای واحد های تولیدی و 80 درصدی برای سایر مؤدیان استفاده کنند.

کوماسی بیان کرد: میزان این بخشودگی برای مؤدیانی که برگ قطعی مالیاتی آنها از اول بهمن سال گذشته تا 31 خردادماه جاری به آنها ابلاغ شده، در صورت پرداخت تا پایان خرداد ماه به میزان 100 درصد برای واحدهای تولیدی و غیرتولیدی است.

وی گفت: بخشودگی با این شرایط برای هشت گروه آسیب دیده از بیماری کرونا تا پایان تیرماه نیز تمدید می شود.

تولید عسل در یزد از مرز 300 تن در سال گذشتوجود عسل‌های تقلبی در بازار کام زنبورداران کهگیلویه و بویراحمد را تلخ کرده است

پیش‌بینی تولید 440 تن عسل در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالدران اظهار داشت: چالدران یکی از قطب‌های اصلی تولید عسل کشور است به‌طوری‌ که پیش‌بینی می‌شود امسال 440 تن عسل در این شهرستان تولید شود.

"دریاچه ارومیه" عنوان تیم آذربایجان‌غربی در لیگ آتی کشتی آزاد کشور

سرپرست هیئت کشتی آذربایجان‌غربی گفت: تیم کشتی این استان با نام" دریاچه ارومیه" در لیگ برتر کشتی آزاد فصل آتی کشور حضور خواهد یافت.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار نماینده‌ای از آذربایجان‌غربی در لیگ برتر کشتی آزاد حضور می‌یابد.

سرپرست هیئت کشتی آذربایجان‌غربی یادآور شد: این مسابقات از اوایل مرداد آغاز می‌شود و بهروز یاری به عنوان مربی و محمد طلایی به عنوان مدیرفنی در تیم دریاچه ارومیه حضور خواهند داشت.

عدم رضایت از وضعیت پرداخت خسارت به واحدهای مسکونیزلزله‌زده

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از تعلل بیمه در پرداخت خسارت واحدهای زلزله زده قطور خوی و سلماس بیان کرد: بیمه موظف به اجرای کامل تعهدات خود در توافقنامه با استانداری است و با گذشت بیش از 100 روز از زلزله قطور و سلماس متأسفانه هنوز خسارت زلزله زدگان به درستی پرداخت نشده است.

آغاز به‌کار کمیته گردشگری و رفاه دریاچه ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از آغاز به کار کمیته گردشگری و رفاه به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران دریاچه ارومیه خبر داد.

جلیل جباری با اشاره به شرایط خاص گردشگری در سال جاری گفت: انتطار می‌رود در همه برنامه‌ریزی‌ها، ملاحظات ایمنی و بهداشتی و الزامات زیست محیطی از جمله در موضوع گردشگری دریاچه ارومیه در نظر گرفته شود.

وی افزود: پر بازدیدترین بخش‌های دریاچه، محور جاده میانگذر و سواحل کاظم‌داشی و روستای گورچین‌قلعه است که البته این اداره‌کل در ارتباط با بهبود زیرساخت‌های آن از جمله جاده‌سازی و ساماندهی کمپینگ، اقداماتی را در سال گذشته انجام داده است.

جباری تصریح کرد: برای توسعه گردشگری دریاچه ارومیه دستگاه‌های مختلفی مانند اداره‌کل حفاظت محیط زیست، راهداری و حمل و نقل، میراث فرهنگی، دهیاری‌ها، و اهالی بومی منطقه و تشکل‌های مردم‌نهاد باید دست به دست هم داده و با هم همکاری کنند.

اعضای باند سارقان خودرو در نقده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی نقده بیان کرد: طی اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه‌روزی و در 3 مرحله عملیات ویژه و منسجم همه 6 نفر اعضای باند دستگیر شدند.

وی بیان کرد: این عملیات تعداد 5 دستگاه خودروی سرقتی از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی نقده خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش خودروهای مکشوفه را 4 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

302 هکتار از اراضی ملی سلماس طی سال گذشته طعمه حریق شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس گفت: 97 مورد گزارش آتش‌سوزی طی سال گذشته در مراتع به یگان حفاظت منابع طبیعی سلماس گزارش شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در شهرستان از 15 خرداد لغایت 15 شهریور در نقاط پر مخاطره و در معرض آتش‌سوزی مراتع در شیفت‌های 24 ساعته و در قالب تیم‌های 3 نفره مستقر هستند.

کارگر مهابادی بر اثر سقوط از ساختمان جان‌باخت

بخشدار بخش مرکزی مهاباد ضمن ابراز تأسف گفت: یک کارگر 27 ساله عصر روز گذشته در ساختمانی نیمه‌کاره در روستای "یوسف‌کند" از توابع بخش مرکزی این شهرستان مشغول کار بود که بر اثر سقوط از طبقه سوم این ساختمان جان خود را از دست داد.

برخورداری بیش از  یک میلیون و 110 هزار واحد مسکونی آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون یک میلیون و 110 هزار و 558 واحد مسکونی دراین استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

علیرضا شیخی با بیان این مطلب گفت: به رغم شرایط خاص کشور به دلیل ویروس کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گازرسانی به مناطق محروم استان با جدیت تمام در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های صعب‌العبور، دره‌های عمیق و رودخانه‌های پرآب است و این امر از موانع اجرای پروژه‌های عمرانی به حساب می‌آید، افزود: دره‌ها، کوه‌ها و رودخانه‌ها حریف همت کارکنان شرکت گاز آذربایجان غربی نمی‌شوند و ما گام‌های خود برای تبدیل این استان به استان سبز را با استواری تمام برمیداریم.

شیخی نمونه این تلاش شبانه روزی را اجرای 183 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در سه ماه اول سال دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون به رغم شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و شیوع ویروس کرونا، توانسته‌ایم به اهداف از پیش تعیین شده برسیم و اشتراک پذیری 2 هزار و 567 مشترک جدید گواهی دیگر بر این مدعا است.

وی ادامه داد: در طول سه ماه گذشته هزار و 155 مورد انشعاب نیز نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: پروژه‌های گازرسانی نیازمند هماهنگی و همکاری همه نهادها و دستگاه‌های خدمات رسان است و امیدواریم که با همکاری این نهادها، شرکت گاز استان،  هرچه سریع‌تر روستاهای بالای 20 خانوار قابل گازرسانی را از این نعمت خدادادی بهره‌مند سازد.

30 کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان‌غربی لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: در راستای احیای دریاچه ارومیه امسال حدود 30 کیلومتر عملیات لایروبی رودخانه‌ها با استفاده از ماشین‌آلات شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی انجام شده است و همچنان عملیات لایروبی در تعدادی از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان ادامه دارد.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی دریاچه ارومیه رودخانه ها سال گذشته شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه