Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا ، رئیس دیوان عالی کشور از رسیدگی سریع به پرونده نجفی در دیوان خبر داد و گفت: به این پرونده در همان شعبه قبلی رسیدگی می‌شود.

سید احمد مرتضوی مقدم در حاشیه نشست هیات عمومی دیوان عالی کشور و در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه پرونده محمدعلی نجفی چندین مرتبه به دیوان آمده و اینکه وکیلشان گفته‌اند که اگر یک بار دیگر این پرونده توسط دیوان نقض شود قضات عالی خود دیوان باید در رابطه با آن نظر دهند، اظهار کرد: این پرونده به همان شعبه‌ای که قبلاً رسیدگی شده است می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر رای قبلی اصراری باشد به هیات عمومی می‌آید و تکلیف آن تعیین می‌شود، اما اگر اصراری نباشد تایید می‌کنند.

سرانجام پرونده قتل نجفی / ارائه فرجام خواهی اواخر هفته آینده

در دور اول رسیدگی به این پرونده سه جلسه دادگاه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و نهایتا نجفی با احراز قتل عمد میترا استاد به قصاص محکوم شد. بعد از آن برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد.

سرانجام شهریورماه سال ۹۸ حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران در پرونده محمدعلی نجفی با اتهام قتل میترا استاد که برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده بود، از سوی این مرجع قضایی نقض شد و برای رفع نقص تحقیقات و تکمیل آن به شعبه بدوی رسیدگی کننده به پرونده - شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران- اعاده شد.

قتل میترا استاد به دست شهردار سابق تهران

در دور دوم رسیدگی به پرونده، دو جلسه دادگاه در ششم و نهم آذرماه سال ۹۸ در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و دادگاه مجددا قتل عمد را محرز دانست و نجفی به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد. به این حکم اعتراض شد و پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و دیوان عالی هم حکم پرونده را نقض و به شعبه هم عرض - شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران-فرستاد.

 

در دور سوم رسیدگی به پرونده در ۱۴ اردیبهشت سال ۹۹ در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ پس از اخرین دفاع نجفی ختم رسیدگی اعلام شد.

۲۶ اردیبهشت سال جاری گودرزی از رای صادره پرونده نجفی در دور سوم رسیدگی خبر داد و گفت که دادگاه دوباره قتل عمد برای موکلم تشخیص داده و اقای نجفی به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است. 

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به این سوال که مدت زمان آن مشخص است؟ گفت: سریع انجام می‌شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو یارانه دلار بورس کرونا کرونا در جهان رومینا اشرفی قاضی اینستاگرام اخبار حوادث دیوان عالی کشور پرونده تلگرام رسیدگی رئیس حوادث تهران اخبار تهران میترا استاد محمد نجفی عکس فیلم مرد قتل دختر ایران تهران صبح پلیس مرد جوان دادگاه کیفری یک استان تهران دیوان عالی کشور میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در شعبه اول بدوی قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک معتبر اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت پنج میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: بازرسان اداره صنعت معدن تجارت استان، این گزارش را تهیه و برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6092036

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو