Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:51:42 GMT

آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در مهر ماه را داریم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۴۸۳۹

آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در مهر ماه را داریم

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر مشغول امتحان از دانش آموزان کلاس نهم و دوازدهم هستیم و عموم مدارس برای رعایت پروتکل بهداشتی مورد بازرسی قرار گرفتند. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: ماسک و ضدعفونی به اندازه کافی در اختیار مدارس قرار گرفته است و هر روز پس از برگزاری آزمون، مدارس ضد عفونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که تست کرونا داده و رسماً اعلام کرده باشند، محدود هستند، اما اگر دانش آموزی مشکوک به کرونا باشد در مکان جدایی آزمون می‌دهند. یزدان پناه در خصوص بازگشایی مدارس در مهرماه خاطر نشان کرد: هفته گذشته در جلسه مدیران سراسر کشور، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد، باید برای هر شرایطی آماده باشیم، لذا برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از پازل‌ها حضور دانش آموزان در مهرماه است. وی با اشاره به اینکه ما آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس در مهر ماه را داریم، بیان داشت: پروژه مهر ماه به همکاران سراسر استان صادر شده و یکی از احتمال‌ها این است که مدارس در مهرماه در روال عادی قرار دارد. این مسئول در ادامه افزود: همچنین احتمال دارد که دانش آموزان نیمی از سال را در مدارس حضور پیدا کنند، به ویژه سطح متوسطه که دارای دروس تخصصی هستند و یادگیری در بخش‌های ساده‌تر در شبکه شاد برگزار می‌شود. وی بیان داشت: همچنین ممکن است به دلیل قرار گرفتن در پیک شدید بیماری، اصلاً امکان حضور دانش آموز در مدارس نباشد و فضای مجازی، تلویزیون، رادیو و شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. این مسئول گفت: در اجرای برنامه شبکه دانش آموزی شاد، استان کرمانشاه رتبه اول را در کشور به دست آورده است و ۸۸ درصد دانش آموزان، ۹۵ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مدیران در شبکه دانش آموزی حضور داشتند. وی ادامه داد: شناسایی ۵ درصد معلمانی که شرایط برگزاری کلاسهای مجازی نداشتند و همچنین ۱۰ درصد دانش آموزان حدود یک ماه است که در حال پیگیری است و این کار به ما کمک می‌کند که شرایط را برای این دسته از افراد برای سال تحصیلی جدید محیا کرده و با آنها به طور مستقیم ارتباط گیری نمائیم. این مسئول بیان داشت: به دلیل آنکه آینده قابل پیش بینی نیست، همه گزینه‌ها را برای تحصیل و یادگیری دانش آموزان در نظر خواهیم گرفت. کد خبر 4951265

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس کرمانشاه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان آتش سوزی جنگل ها یاسوج صنایع دستی استانداری سمنان مدارس در مهر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری