Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@19:14:19 GMT

18 عنوان رشته مهارتی جدید در شاخه کاردانش

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۴۹۱۲

18 عنوان رشته مهارتی جدید در شاخه کاردانش

معاونت آموزش متوسطه 18 عنوان رشته مهارتی جدید در شاخه کاردانش را اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، معاونت آموزش متوسطه در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و به روزآوری رشته‌‌های کاردانش، رشته‌های جدید پیشنهادی دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی وحرفه‌ای و کاردانش را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است؛18 عنوان رشته مهارتی جدید در شاخه کاردانش ؛ تعمیر دستگاه های اداری، بسته بندی و فروش گیاهان دارویی، بیابان زدایی و احیای مراتع، تولید بذر گیاهان باغی و زراعی، تولید محصولات ارگانیک زراعی و باغی، کشت بدون خاک (هیدرویونیک) محصولات کشاورزی، طراحی و اجرای تراریوم، خدمات گلخانه‌ای‌، فرآوری گیاهان دارویی، کشت بافت گیاهان باغی و زراعی، پرورش پرندگان زینتی، تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، تولید و محتوای آموزشی الکترونیکی، حسابداری مالی، دستیار فنی تعمیر و نگهداری هواپیما، مهمانداری هواپیما، نان، شیرینی و شکلات و دستیار طراح تمرین فوتبالمی‌باشد.

در این بخشنامه آمده است:

1-ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم از سال تحصیلی1400-1399 در این رشته‌ها فعال می‌گردد.

2-ثبت نام در رشته های فوق در هنرستان های بزرگسال دولتی شاخه کاردانش برای سال تحصیلی 1400-1399 مجاز می باشد.

3-وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور در رشته‌های فوق مشروط به موافقت این معاونت همانند بند (2) می‌باشد.

4-باتوجه به اینکه اجرای رشته‌های مذکور از سال تحصیلی1400-1399در هنرستان‌های روزانه صورت می‌گیرد؛ لذا اجرای آن  در هنرستان‌های بزرگسال غیردولتی برای سال تحصیلی مذکور مجاز نمی‌باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال مهارت تحصیل فنی حرفه ای کاردانش رشته های مهارتی شاخه کاردانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور

نایب رئیسان هیئت‌های شنای استان‌های کشور در نخستین جلسه هیئت‌های شنای استان‌های کشور  در اصفهان طرح‌های پیش رو برای گسترش شنای بانوان  را بررسی کردند.

 نایب رئیس فدراسیون شنا از مهم‌ترین عناوین این جلسه را بررسی اجرای طرح بانو توانا در کشور دانست وگفت: این طرح با هدف ورود و فعالیت بانوان بالای ۳۵ سال در رشته‌های آبی و شنا برای حفظ بیشتر سلامتی این قشر به زودی در سراسر کشور و با کمک مدارس شنا اجرا می‌شود.

خانم ورنوس افزود:در اجرای این طرح ،  هیئت شنای استان اصفهان از پیشتازان است و با توجه به موفقیت سه مدرسه شنای استان اصفهان در کشور عمکرد این هیئت الگویی برای هیئت‌های دیگر در این جلسه معرفی شد.


در پایان این جلسه از تلاش‌های نواب رئیس هیئت‌های شنای استان‌های کشور تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار