Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدحسین حیدری در ارتباط ویدئوکنفراسی با خبرنگاران ضمن تاکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تشکر از مردم، گفت: همین اقدام کمک بزرگی به وزارت بهداشت بود. با توجه به اینکه در برخی شهرها هنوز به پیک کرونا نرسیده‌ایم، باید موازین بهداشتی به خوبی رعایت شود تا شعار کرونا را شکست می‌دهیم، محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئن هستیم مردم فهیم ایران با رعایت نکات بهداشتی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، عدم سفر غیر ضروری و…به ما کمک خواهند کرد.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم در خصوص مواردی که از بیمارستان‌ها شکایتی دارند، موارد را باشماره‌گیری ۱۹۰ با ما در میان بگذارند. همکاران ما در حوزه بازرسی فعال هستند و تمام موارد سریعاً پیگیری می‌شود.

حیدری درباره نحوه نظارت بر قهوه‌خانه‌ها به ویژه قهوه‌خانه‌هایی که ارائه قلیان در آنها اتفاق می‌افتد، گفت: در آخرین جلسه ستاد کرونا مقرر شد شرایطی فراهم شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی قهوه‌خانه‌ها آغاز شود. یک بخش کنترل تجمع در قهوه‌خانه‌ها است و بخش دیگر عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها است. این موضوع پروسه خاص خود را از گذشته داشته است که حتی به شکل کامل نیز کنترل نشده است، اما اکنون بازرسان ما در این بخش بیش از گذشته فعالیت خواهند کرد.

این مسئول گفت: به هرحال به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است تا هرکدام در بخش تحت نظر خود بر فعالیت قهوه‌خانه‌ها نظارت کنند و گزارش‌های این روند طی هفته آتی منتشر خواهد شد. در صورتی که خود مردم مشتری قهوه‌خانه‌ها نباشند، قطعاً شکایت از این مراکز هم کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص اینکه بیشترین شکایت مردم در ایام کرونا شامل چه مواردی است، تصریح کرد: عمده شکایت مردم در سه ماه گذشته در مورد بیمارستان‌ها و روند ارائه خدمات بوده است. عمده این شکایات نیز به نحوه پرداخت هزینه‌ها بازمی‌گردد که توضیحات آن در نشست قبل به تفصیل مطرح شده، باز هم اگر شکایتی از سوی مردم مطرح باشد می‌توانند آن را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

مدت زمان پاسخگویی به شکایات درمانی مردم

مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت بهداشت درباره مدت زمان پاسخگویی به شکایات مردم، اظهار کرد: زمان پاسخگویی با توجه به حوزه مربوطه متفاوت است؛ به طور مثال در حوزه اورژانس زمان پاسخگویی کمتر از ۱۲ ساعت است، ولی در حیطه درمان اگر شکایتی صورت گیرد، حداکثر در ۷۲ ساعت و در حوزه اورژانس بیمارستانی نیز مدت زمان پاسخگویی از زمان تماس همکاران ما با غافلگیری مربوطه در آن بیمارستان، مهلت مشخص می‌شود.

وی افزود: البته سامانه‌ای از سال قبل طراحی کردیم که با کمک سامانه ۱۹۰ بتوانیم با شکایت کننده ارتباط داشته باشیم تا بلافاصله پس از طرح شکایت از طریق پیامک در جریان مراحل رسیدگی قرار گیرند و امیدواریم ظرف یکی دو هفته دیگر این موضوع نهایی شود.

حیدری در رابطه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی هم بیان کرد: پروتکل‌ها برای حفظ سلامت مردم اجرا می‌شود و نمی‌توان در این زمینه برخورد قهری در پیش گرفت؛ ما اعلام کرده‌ایم استفاده از ماسک ضروری است اما اگر به عنوان مثال افراد در مراجعه به بانک از ماسک استفاده نکنند، ما نیرو به این اندازه نداریم که ناظر بر رفتار تک تک مردم باشند و در این زمینه خود مردم می‌توانند به یکدیگر تذکر دهند. هر زمان هر گزارشی به ما ارسال شده است. حتی بدون نامه نگاری برای اینکه زمان را از دست ندهیم با کارشناسان مربوط ارتباط گرفته‌ایم.

کد خبر 522478 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران زمان پاسخگویی قهوه خانه ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند


 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حمایت عموم مردم استان در اجرای قانون منع استفاده از عناوین بیگانه و ناملموس بر سر در اماکن تجاری و عمومی را با ارسال گزارش مکتوب و مصور، خواستار شد و گفت: بستر دریافت گزارش مردمی تخلف از قوانین مربوط به صیانت از زبان پارسی فراهم شده و لازم است مردم تخلفات در این زمینه را گزارش دهند.

محمد حسین زاده افزود: در کنار جغرافیای سرزمین کهن ایران به عنوان مؤلفه میراث ملموس کشور و دین مبین اسلام در حیطه میراث معنوی، زبان و ادب پارسی به عنوان مهمترین دارایی به جا مانده از پیشینیان و یگانه رشته پیوند دهنده اقوام ایرانی مطرح است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی زبان وحدت بخش پارسی و لزوم پاسداشت آن در برابر هجوم رقبا و اقتضائات دنیای مدرن امروز ادامه داد: بحران هویت ملی و زبان پارسی را می توان به سادگی در ادبیات نسل جدید مشاهده و عمق آسیب به این مؤلفه هویتی - فرهنگی را درک کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: در روند دهشتناکی که در تغییرات نامحسوس دستوری آرام آرام پیش می رود، بیم آن است که در آینده ای نزدیک، نسل های جدید در فهم و خوانش متون زیبای فارسی و اشعار بلند شاعران وزین ایرانی مشکل مفاهمه پیدا کنند.

حسین زاده افزود: استفاده بی رویه از واژه های غیر فارسی، به گسست فرهنگی میان ما و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به ویژه در حوزه ادبیات منجر می شود لذا با توجه به همه این تفاسیر و بنا بر وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر پاسداشت از حریم زبان و ادبیات پارسی از عموم هم استانی های گرانقدر دعوت می کنم تا برای حفظ شأن این سرمایه ملی و میراث گرانبها و وجوب رعایت قوانین مربوط به صیانت از زبان پارسی در صورت مشاهده اسامی و یا خط بیگانه بر سر در محل کسب اصناف و مجتمع های تجاری و یا واحدهای مسکونی با ارسال تصویر و گزارش ما را در پاسداشت زبان و خط فارسی یاری دهند.

وی گفت: راه های ارتباطی از بسترهای مختلف برای دریافت گزارشهای مردمی شامل شناسه در پیام رسان ایتا: @pasdasht_zaban_farsiُ سامانه پیامکی: ۵۰۰۰۲۳۸۵۹۴۰۰۱ پست الکترونیکی khrz@farhangmail.ir لینک سایت https://khrz.farhang.gov.ir/fa/zabaneparsi می شود.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مشاغل بهاره در تهران قدیم | کاهگل‌مالی و یخ‌فروشی
  • فوت‌وفن پخت املت قهوه‌خانه‌های دربند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • (ویدئو) فوت‌وفن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد