Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:24:25 GMT

خط دوم راه آهن کرج قزوین فردا افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۵۶۷۱

خط دوم راه آهن کرج قزوین فردا افتتاح می‌شود

سید قاسم بی نیاز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: احداث خط دوم راه آهن کرج به قزوین به مسافت ۱۰۳ کیلومتر در محدوده استان‌های تهران، البرز و قزوین فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: این مسیر به طول ۱۰۳ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه مسیر است که ۳۵ تقاطع نیز در مسیر پیش بینی شده است.

بی نیاز یادآور شد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۵۷۴ میلیارد تومان فردا پنجشنبه با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی به مرحله بهره برداری خواهد رسید و موجب تحول در ترانزیت کالا و مسافر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ارتباطات و طلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با افتتاح این مسیر ضمن افزایش ظرفیت حمل مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش می‌یابد.

وی گفت: افزایش ۳۰ درصدی سرعت سیر قطار مسافری، از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴۰ کیلومتر، صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر مصرف سوخت به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان، از دیگر مزیت‌های این طرح است.

بی نیاز بیان کرد: این پروژه مهم در مسیر کریدور شرق به غرب (سرخس و اینچه برون به رازی) و کریدور شمال به جنوب (آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی) قرار دارد و موجب افزایش ایمنی سیر ناشی از حذف توقف و تلاقی قطارها می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اجرای این طرح زمینه اشتغال ۱۶۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

کد خبر 4951315

منبع: مهر

کلیدواژه: راه وشهرسازی قزوین راه آهن ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان آتش سوزی جنگل ها یاسوج استانداری سمنان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا

در مراسمی نمایشگاه طرح صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال در محل دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا با حضور مسئولین  آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویدار کاریابی استان و با حضور بیش از ۶۰ واحد‌های صنعتی، تولیدی، صنایع غذایی و صنایع دستی به مدت ۳ روز دایر می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • آسمان قزوین فردا بارانی است
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد