Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر پوروحدتی نبود زیرساخت‌های لازم و مصرف بی‌رویه آب شرب دام را علت تنش آبی در 20 روستای سرخس عنوان کرد و گفت: اگر مشکل آب شرب دام در این شهرستان حل شود، قویاً می‌گوییم که مشکل کم‌آبی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر پور وحدتی در گفتگو با صبح توس، با اشاره به مشکلات آبی چند روز اخیر در برخی روستاهای شهرستان سرخس اظهار کرد: هم‌اکنون در 20 روستای این شهرستان تنش آبی داریم که علت اصلی آن نبود زیرساخت‌های لازم و مصرف بی‌رویه آب شرب دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس با اشاره به اینکه مسئولیتی برای تأمین آب شرب دام نداریم، افزود: اگر جهاد کشاورزی و امور عشایر پای‌کار بیایند و آب موردنیاز دام تأمین شود، قویاً می‌گوییم که مشکل کم‌آبی در شهرستان نخواهیم داشت.

قطعی آب در روستاهای سرخس نداریم!

وی تصریح کرد: در حال حاضر قطعی آب در هیچ‌کدام از روستاهای سرخس نداریم، بلکه کمبود توزیع آب داریم؛ با توجه به دام موجود در روستاها روزانه با توجه به افت فشار ممکن است بالادست روستا 10 ساعت و پایین‌دست 5 ساعت آب شرب داشته باشند، بنابراین موضوع قطعی آب در روستاها نداریم.

پور وحدتی با تأکید بر اینکه امکانات و تجهیزات این امور برای تأمین آب شرب شهروندان است و نه دام موجود در روستاها، بیان کرد: نگهداری دام در روستاها و گرمای هوا موجب شده تا مصرف آب شرب بالا برود و در 20 روستای شهرستان به‌ویژه در روستاهای دهستان خانگیران تنش آبی داشته باشیم.

اکیپ شناسایی انشعابات غیرمجاز در سرخس راه‌اندازی شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اکیپ شناسایی انشعابات غیرمجاز آب در این شهرستان اظهار داشت: این اکیپ با حمایت دستگاه قضایی و دادستانی شهرستان آغاز به کار کرده و قرار است پرونده‌های انشعابات غیرمجاز خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: در این رابطه تاکنون چند انشعاب غیرمجاز در مسیر جاده جنگل شهر سرخس شناسایی و متخلفان با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شدند.

پور وحدتی در پایان تعویض لوله‌های خروجی منبع هوایی روستای کندکلی برای جلوگیری از هدر رفت آب و تأمین آب سالم و بهداشتی، ایجاد کلکتور و طراحی مسیر جدید در روستای قوش عظیم و رفع مشکل افت فشار این روستا، نصب یک دستگاه کلرزن برقی برای گندزدایی و ارتقاء کیفیت آب شرب در روستای بزنگان و تعویض هم‌زمان الکتروپمپ شناور چاه مجتمع امام حسن مجتبی (ع) و ایستگاه پمپاژ روستای تپه میر احمد و اصلاح و بازطراحی لوله‌های مخزن برای بهبود فشار آب و افزایش دبی را از اقدامات چند روز اخیر این امور برای رفع مشکلات آبی در این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انشعابات غیرمجاز 20 روستای آب شرب دام تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای شهنه‌کلا این شهرستان کردند.

او افزود: یک بنای نیمه کاره و ۱۴ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع و ۹۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، به مالکین اراضی کشاورزی توصیه کرد بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت