Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@20:25:31 GMT

شهرستان مهریز از نظر منابع آبی فقیر است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۱۶۴۴۵

شهرستان مهریز از نظر منابع آبی فقیر است

یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که مهریز از نظر منابع آبی فقیر است، گفت: مدیریت آب به طور صحیح، می تواند تا حدودی از فقر در آب جلوگیری کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان مهریز اظهار داشت : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد در خردادماه،  رویداد آبی مهریز برگزار شود و این شرکت برخود لازم می داند که به منظور رفع چالش ها و مشکلات مهریز،  جلسات متعددی را با مسئولان این شهرستان برگزار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که مهریز از نظر منابع آبی، کوهستانی فقیر است افزود: اقداماتی که تا کنون انجام شده، نتیجه حائز اهمیتی نداشته و مدیریت آب به طور صحیح می تواند تا حدودی از فقر در آب جلوگیری کند بنابراین یکی از اقداماتی که می توان در این زمینه انجام داد جداسازی انشعابات فضای سبز از شرب است.

این مسئول گفت: تجهیز چاه ها به کنتور هوشمند یکی از ابزارهای اندازه گیری مهم و حیاتی در مدیریت منابع آب استان است و برای این که بتوان منابع آبی را به بهترین شکل مدیریت کرد لازم است قبل از آن اندازه گیری کنیم، چرا که نمی توان بدون ابزار اندازه گیری مدیریت صحیحی را اعمال کرد.

جوادیان زاده تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند از سال های قبل در استان اجرایی شده است که باید تا پایان سال جاری کلیه چاه های کشاورزی و صنعتی مجهز به کنتور هوشمند شوند.

در ادامه این نشست فرماندار مهریز با بیان این که آب مهمترین مسئله استان یزد است اظهار داشت: پایین رفتن سطح آب زیرزمینی به دلیل برداشت هایی است که هم به صورت قانونی و هم به صورت غیرقانونی صورت می گیرد.

رضا زارع زاده با اشاره به این که برداشت های زیاد از منابع آب، امروزه به یک چالش بزرگ تبدیل شده است، افزود: می طلبد که مردم و بهره برداران آب، همکاری خوبی در راستای اجرای قوانین مرتبط با آب داشته باشند و از طرف دیگر نیز متولیان آب حداقل تلاش خود را برای حمایت از مصارفی که توجیه قانونی دارد، داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمبود منابع آبی مدیریت آب کنتور هوشمند منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسدد در مرزهای شرقی کشور ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی گفت: مسئولیت مرز‌های کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرز‌ها را دارد. در بعضی از مرز‌ها مانند مرز‌های شمال غربی و مرز‌های شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرز‌ها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست‌ها ممکن است از این مرز‌ها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسداد‌های فیزیکی در این مرز‌ها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن‌ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوار‌ها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرز‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرز‌ها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد