Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: با ساماندهی قانون مجوزهای ارشاد، توزیع عادلانه آگهی‌ها در مطبوعات بین رسانه‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه با مدیران انجمن‌های فرهنگی و هنری استان سمنان، با بیان اینکه مشکلات مالی و وضعیت اقتصادی یکی از دغدغه‌های هنرمندان ماست، اظهار کرد: ما باید محصولات فرهنگی و هنری خود را با صنعت پیوند بزنیم تا بتوانیم برای رفع تک‌تک دغدغه هنرمندان درآمدزایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشاهده تولیدات سرپنجه‌های هنرمند هنرمندان استان برای ما بسی مایع افتخار است، گفت: فعالیت‌های شما که از جنس فرهنگ، هنر و ادب در انجمن‌ها صورت می‌گیرد، مخاطب خاص به‌عنوان اعضای انجمن‌ها و مخاطب عام به‌عنوان مردم و شهروندان دارد که متأسفانه امروز بین خالقان اثرهای هنری یعنی هنرمندان و مخاطب عام، فاصله افتاده و استقبالی که در دهه‌های گذشته از هنر و تولیدات این حوزه وجود داشت کاهش پیدا کرده و نیاز است تا آسیب شناسی در این حوزه انجام گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: سلیقه نسل فعلی نسبت به نسل‌های گذشته تغییر پیدا کرده و ما نیز باید در فعالیت‌ها و اقدامات خود، خوراک منطبق با سلیقه نسل امروز، جوانان و نوجوانان تولید نمائی‌ام؛ جوان امروز به دنبال دست یافتن به نتیجه و هدف مطلوب در کمترین زمان ممکن است و در همین راستا از شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی و کسب اطلاعات و محتوا بهره می‌گیرد که ما باید منطبق با سلیقه جوان امروز، اثر فاخر هنری تولید کنیم.
وی بیان کرد: امروز سینما، موسیقی، دست آفریده‌های هنری و ....، تبدیل به صنعت سینما، صنعت موسیقی و صنایع‌دستی شده است و که می‌توان گفت هنر برای درآمدزایی به صنعت تبدیل شده و این مهم به خودکفایی هنرمندان انجامیده است.
خجسته‌پور ادامه داد: در سبد خانوار امروز جامعه ما، به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی، اولویت‌هایی همچون خوراک، پوشاک و مسکن وجود دارد و در صورت افزایش هزینه‌های این اولویت‌ها، سرانه هنر و فرهنگ خانواده از سبد خانوار توسط خانواده‌ها حذف خواهد شد.
وی با بیان اینکه صدای دل‌نشین قلم بر روی کاغذ که توسط هنرمند برای تولید اثر فاخر خوشنویسی به حرکت درمی‌آید، زیبا، دل‌نشین و جذاب است، تأکید کرد: پافشاری بر سبک و شیوه‌های قدیمی، شکافی بین ما و نسل جدید و جوانان امروز ما به وجود آورده که نیاز است تا برای رفع این مشکل، مطابق با سلایق و علایق نسل جدید خوراک فرهنگی و هنری تهیه کنیم.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در سال جهش تولید، باید بخشی از تولیدات ما در حوزه فرهنگ و هنر باشد، گفت: معبر بودن، ظرفیت نهفته استان سمنان است که می‌تواند با توجه به اینکه سالانه ۲۰ میلیون نفر مسافر از این معبر استفاده می‌کنند، محل عرضه محصولات و تولیدات هنری استان بوده و ضمن شناساندن توانایی‌های استان، به درآمدزایی بینجامد و جامعه هنر، باید فرصت معبر بودن استان را به درآمدزایی تبدیل کند.
وی افزود: نسبت تعداد دانشجو به جمعیت در استان ما بیشترین نسبت در سطح کشور است که قطعاً در بین آنان اهل هنر و فرهنگ نیز وجود دارد و شما نیز به‌عنوان متولیان انجمن‌های فرهنگی و هنری، می‌توانید از این ظرفیت عظیم انسانی استفاده کنید.
وی ادامه داد: مدیران اجرایی استان به‌منظور استفاده بهینه از انجمن‌ها، اعضای انجمن‌ها و متولیان انجمن‌های فرهنگی و هنری، در امورات، برنامه‌ها و اقدامات مستمر خود از ظرفیت این عزیزان استفاده کنند.
خجسته‌پور با بیان اینکه مبحث تالار بزرگ سمنان، تا ورود به فاز اجرایی احداث، پیگیری می‌شود، افزود: هرچه سریع‌تر این تالار در مرحله اجرایی قرار بگیرد و روزی شاهد افتتاح این تالار باشیم و بتوانیم از ظرفیت حضور اساتید و هنرمندان این یار و کشور در این تالار استفاده کنیم.
وی افزود: با توجه به تغییر نیاز مخاطب و تشنگی همیشگی برای کسب اطلاعات و اینکه همچنان چشمه‌های زاینده علم و هنر و محتوا وجود دارد، می‌توان با تغییر شیوه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و هنر هنرمندان، برای انتقال مفاهیم به نسل جوان استفاده کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه به حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری علاقه‌مند بوده و هستم و با خیلی از فعالیت‌های انجمن‌ها آشنایی حداقلی دارم، اظهار کرد: تلاش داریم تا بیشتر در جمع شما عزیزان و هنرمندان بوده و مسائل و مشکلات شما را پیگیری و رسیدگی کنیم، پس از جمع‌بندی کاستی‌ها، کمبودها و مشکلات جامعه هنرمندان و انجمن‌ها، آنچه در توان مجموعه مدیریتی استان است و مقدور باشد، با تأکید استاندار سمنان عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/74006/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان فرهنگ رسانه ها هنر استاندار سمنان فرهنگی و هنری خواهد شد انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای برنامه ریزی  با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۷۴ میلیارد تومان اعتبار  جذب شد افزود: امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد : باتوجه به اینکه  سمنان یکی از استان‌های خشک و کم آب کشور است ضروری است کشت محصولات گلخانه ای توسعه یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: بمنظور کنترل و مهار تورم ، پارسال ۲۷۲ تن گوشت منجمد. ۵۲۴ تن گوشت مرغ منجمد. ۷ هزار و ۹۲۲ تن شکر و  یک هزارو ۴۵۰ تن برنج وارداتی در استان توزیع شد.
وی گفت: در همین مدت بمنظور کنترل تورم ۸۰ هزارتن گندم خوراکی و بذری. بیش از ۵ هزارتن جو. چهار صدو ۷۸ تن کلزا خریداری شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همچنین به همین منظور سال گذشته بیش از ۵۳ هزار مورد بازرسی و نظارت در بخش‌های مختلف عرضه و توزیع کالا‌ها در استان صورت گرفت.
تعیین کاربری زمین برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کیلومتر ۴۰ محور میامی - شاهرود و همچنین کیلومتر ۲۷ محور میامی - سبزوار از جمله مواردی بود که در این جلسه تصویب شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری