Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، الور ستار بزرگ‌ترین شهر قبل از رسیدن به مرز تایلند است. این شهر، معمولا به عنوان نقطه‌ی شروعی برای سفر به لنکاوی، پارک Muda Eco یا Ulu تایلند، در نظر گرفته می‌شود، اما این شهر خود به تنهایی جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد.

یکی از زیباترین بنا‌های این شهر، در میدان padang واقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Balai Besar بنایی است که دیدن آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. این بنای متعلق به قرن نوزدهم، با ستون‌های تزیین‌شده و تحت تاثیر معماری تایلندی ساخته شده است. مسجد ظهیر یکی از بزرگ‌ترین و چشم‌گیرترین مساجد مالزی است.

مسجد ظهیر کداه مالزی در سال ۱۹۱۲ توسط تونکو محمود، پسر سلطان تاج‌الدین مکرم شاه ساخته شد. این مسجد آرامگاه جنگجویان کداه که در طول دفاع از این شهر در برابر سیام در سال ۱۸۱۲ کشته شدند، است. معماری این مسجد از معماری مسجد عزیزی در شهر لانگکات در شمال سوماترای اندونزی الهام گرفته شده است.

این مسجد با پنج مناره بزرگ ساخته شد که نشانه‌ای از پنج اصل اعتقادی مسلمانان است.

همچنین بنای ساختمان این مسجد دارای یک گنبد اصلی و ۵ گنبد کوچکتر است که معرف اصول دین اسلام است. از طرفی معماری زیبای مراکشی مسجد زهیر بسیار شبیه به مسجد لانکانت (Langkat) در سوماترای شمالی است و این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مساجد مالزیاست که گردشگران هر ساله بعنوان یکی از دیدنی‌های مالزی از این مکان دیدن می‌کنند.


منبع: الکوثر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مساجد مالزی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۱۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای تیم ملی جوان کشورمان که روز شنبه در سومین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا کویت را با نتیجه ۲۵ بر ۱ شکست دادند عصر امروز یکشنبه توانستند در آخرین دیدار گروهی خود مالزی را هم از سد راه بردارند.

ملی پوشان زیر ۱۸ سال ایران توانستند تیم مالزی را ۱۱ بر صفر شکست داده و راهی دور بعد شوند.

تیم ملی هاکی روی یخ جوانان ایران در دو دیدار مغلوب تایلند و ازبکستان شد و با پیروزی مقابل کویت و مالزی به دیدار پنجم و ششمی راه یافت که سه شنبه مقابل امارات برگزار می شود.

عنوان پنجم و ششمی آسیا برای جوانانی که دومین رویداد بین المللی خود را تجربه می کنند. عنوانی شایسته است که نوید روزهای خوش برای این رشته را همراه دارد.

کد خبر 6091508

دیگر خبرها

  • صحنه نادر و زیبای شادی یک جفت لک لک بعد از اولین تخم گذاری | ویدئو
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • آبشار زیبای تخت‌چو در استان لرستان
  • ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد